Reisschema Sri Lanka

Aankomende zomer willen we een reis gaan maken door Dubai, Sri Lanka en de Malediven.

Ik zit aan het volgende reisschema te denken voor Sri Lanka (onderstaande zijnde overnachtingsadressen):
Negombo
Negombo
Anuradhapura
Trincomalee
Trincomalee
Polonnaruwa
Dambulla
Kandy
Kandy
Kandy
Nuwara Eliya
Ella
Yala
Yala
Negombo

Is dit een goed en realistisch schema? Missen we belangrijkepunten?

Ja hoor, klinkt haalbaar. Zou nét kunnen met openbaar vervoer, auto-chauffeur is beter (je ziet gewoon meer); ook dan kun je stukjes met trein doen, zoals Eliya-Ella.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Ik zou zo lang niet in kandy blijven hangen, veel te lang . Yala zou ik vervangen door udawallawe voor 1 dag. Toch misschien even colombo bezoeken?? er zijn daar een paar hele mooie dingen te zien.

Dag Erik,

Ik zie jou ik veel antwoorden op het Sri Lanka forum voorbij komen. Ik ga er dus vanuit dat jij veel weet van Sri Lanka! :slight_smile:
Ik heb voor sept 2014 het volgende reisschema gemaakt. We zijn gewend om zo te reizen dus het is een vol programma. Graag zou ik willen weten of jij andere plaatsen zou aanbevelen. Ik zit nog te twijfelen tussen Uda Walawe park of Yala. Wat zou jij adviseren??
En treinreizen kun je gewoon een dag van te voren boeken? Onze ervaring met treinreizen in Thailand is dat je deze moet reserveren…

Alvast bedankt voor je info!

Reisschema:
Dag 1 aankomst Negombo. Stad verkennen

Dag 2 Negombo - Anuradhapura bus

Dag 3 Anuradhapura en bezoek Mihintale

Dag 4 Anuradhapura - Sigiriya bus

Dag 5 Sigiriya en bezoek Dambulla

Dag 6 Sigiriya - Kandy bus

Dag 7 Kandy

Dag 8 Kandy

Dag 9 Kandy - Nuwara Eliya bus

Dag 10 Nuwara Eliya

Dag 11 Nuwara Eliya - Ella trein

Dag 12 Ella en omgeving

Dag 13 Ella - Uda Walawe National Park bus

Dag 14 Uda Walawe National Park

Dag 15 Uwnp - Tangalla bus

Dag 16 Tangalla

Dag 17 Tangalla - Mirissa - Galle taxi

Dag 18 Galle

Dag 19 Galle - Colombo bus

Dag 20 Terug NL

Groetjes Loeske

Via Wereldwijzer app

Hoi hoi,

Lijkt te doen. Dambulla is een veel makkelijker bus ‘hub’ voor de driehoek dan Sigiriya, maar als je persé in S. wilt overnachten…
UW vinden wij leuker dan Yala vanwege het indrukwekkende landschap en de grote kudde jumbo’s, Yala is echter gevarieerder qua soorten. Hoewel de kans op luipaard en/of lippenbeer onder de 5-10% ligt en je zeker in weekends en feestdagen omkomt van de jeeps-in-file.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]