We Pigeon Island is bij Nilaveli-Trincomalee en dat is 250 km verwijderd van Arugam Bay. Dus ik zou toch ff wat sleutelen aan de route :was:
Voor de rest klopt ie. Neem trein waar mogelijk en dan weer stoelreservering waar dat geboden wordt, zie faq op Prikbord. En voor de rest bussen. Neem aan dat dit april-oktober periode is, daarbuiten is oostkust geen goed idee.
Wel, omdat ie ook iets van 200 km van Kandy is zou je als je Trinco-Pigeon Island erbij gaat plakken (en dan ook langs o.a. Sigiriya komt, verleiding om dat ook te bezoeken zal er zijn…) mogelijk klem komen met de tijd. Maar dan is het aan jullie om verder aan te passen zodat het allemaal gaat, en de minder belangrijke dingen te laten afvallen
heb nu even globaal dit: Denk je dat dit haalbaar is? We gaan 18 dagen…
Colombo - Negombo 1 nacht Met bus (elke 30 min - 45 min)
Negombo - Sigiriya 2 nachten Met trein (6.25 van Ragama naar Habaraba)
Sigiriya - Nilaveli-4 nachten (ook naar Pigeon Island) Bus?
Nilaveli-Trincomalee- Kandy 2 nachten Bus?
Kandy - Nuwara Eliya 1 nacht (trein Peradinya-Kandy)
Nuwara Eliya - Ella 2 nachten (trein)
Ella - Mirissa 2 nachten (Bus)
Mirissa - Hikkaduwa 2 nachten (Bus)
Hikkaduwa - Negombo 1 nacht (Bus)
Dan laten we Yala vallen en gaan we naar Udawalawe National Park. Nog een vraagje: is raften in augustus ook mogelijk? Is de waterstand hoog genoeg? Wat vind je van de dagindeling? Ergens te lang of te kort? Is het haalbaar? Hoor heeeeel graag nog even van je, route is lastiger dan ik dacht… Superbedankt weer, hierna kan ik het (hopelijk) zelf afmaken
Lijkt doenlijk. Ja hoor waterniveau augustus in Kitulgala is ok. Voor Sigiriya naar Trinco kun je ook rond 11.30 trein nemen vanaf Galoya junction, en een reiziger meldde onlangs dat die trein uit Habarana komt maar dat laatste stuk staat dan niet op de gepubliceerde timetable. Dus check maar even als je aankomt op Habarana, zombietreinen zie je helaas wel vaker in de tropen
Heb er uren inzitten, superleuk en krijg steeds meer zin. Zou je misschien nog 1 keer willen checken…? Zou superfijn zijn. De route is nu:
14 aug Negombo, dan op de trein Ragama to Habarana naar:
15 aug Sigiriya (Pidurangala Rock), dan op de trein: Galoya junction to Trincomalee
17 aug Sigiriya - Uppuveli (Snorkelen Pigeon Island, strand) dan met bus
21 aug Trincomalee - Kandy (raften in Kitulgala), dan met trein naar Ella. Twijfel of ik 1 nacht NE moet doen en 2 Ella, of 3 nachten Ella)
23 aug Ella (Ella Rock, Udawalawe National Park, The Ravana Falls, Halpewatte Tea Factory, Adams Peak) dan
26 aug Mirissa (Met bus 6 uur?)
28 aug Hikkaduwa Met de trein, twijfel over Unawatuna
30 aug naar Colombo en 31 weer vliegen…
De twijfel is er op deze punten:
Is dit haalbaar qua openbaar vervoer/tijd? We willen eigenlijk alles doen met backpack en openbaar vervoer.
Genoeg tijd in Ella/Kandy en Nuwara Eliya overslaan? Lijkt mij ook zoooo mooi.
Ben met pubers op vakantie, dus raften, ergens berg op wandelen voor het uitzicht, wildpark en snorkelen moet in de route blijven…
Superbedankt weer E+S, top hoe jullie mij en de rest van de reizigers helpen…
Je hebt 15e en 17e Sigiriya én Trinco staan, neem aan dat je 17e pas naar Trinco reist
Ella is basis voor LITTLE Adams Peak niet de echte. De laatste (bij Nallathanniya-Hatton) is gelukkig buiten seizoen nu echt 's nachts verboden en overdag alleen met vergunning te beklimmen. En neen UW is weliswaar halverwege Ella en Mirissa maar eist echt een nachtje vlakbij (parkgebied of Embilipitiya), omdat de safaris rond zonsopgang of -ondergang zijn en dan moet je in de buurt logeren niet op 3 uur afstand (met bovendien geen nachtbussen).
Over genoeg tijd of niet, ja dat hangt van zoveel zaken af. Kitulgala kost je met 2 x 1.30 uur bus heen en weer een volle dag vanuit Kandy.
Superbedankt…
Ik schrap dan NE, ren de ‘Little Adams peak’ op, ga slapen in Ella 2 nachten, Dan 1 nacht in Embilipitiya… daarna door naar Mirissa… Eigenlijk wil ik nog ergens een dag ‘winnen’ bv aan het strand in het zuiden en wat langer in Kandy/Ella blijven… Heb jij een tip nog? Van Embilipitiya misschien naar Hikkaduwa of Unawatuna en Mirissa skippen?
We zijn zelf geen strandtypes; kennen wel Bentota, Hikka, U’tuna en Tangalle van stopovers maar zijn Mirissa slechts vaak voorbij gereden. Dus vermoedelijk kunnen anderen beter oordelen wat nu de beste beach places voor jullie zijn, sorry.