Routeadvies

Dag,

Net als velen wil ik graag gebruik maken van jullie expertise en ervaringen. In juli-augustus maken we met 2 kinderen (10 en 7 jaar) een rondreis van drie weken door Sri Lanka. Een precieze planning van hoeveel dagen waar te verblijven hebben we nog niet, maar ons globale plan is nu als volgt:

Start in Negombo of Colombo (ivm eventueel bezoek aan dovenschool);
dan naar Kandy;
van Kandy met de trein naar Ella;
dan door naar de oostkust, bv rondom Batticaloa;
door naar Trinco of Nilaveli;
en dan naar Anuradhapura, eventueel in combinatie met Wilpattu; terug naar Colombo

of is het interessanter om vanuit Batticaloa via Polonnaruwa naar Sigiriya/Dambulla door te reizen in combinatie met bv Minneriya Park? En dan terug naar Colombo

Kunnen jullie advies geven over deze opties en of dit een haalbare kaart is in 19 dagen? En op welke plaatsen adviseren jullie wat langer te verblijven?

Een eerder plan was om vanuit Ella niet naar de oostkust maar naar het zuiden te reizen, voor Uda Walawe en/of Bundala, en dan via Galle terug naar Colombo te keren. Maar dan missen we een aantal must-sees in het noorden/oosten…
Ik weet het, het leven is keuzes maken, moeilijk moeilijk, maar wie weet kunnen jullie ons hierbij helpen.

Dank alvast en groet!

H​oi hoi,

Okay plan 2.0 dus. :wink:
Ik zou tussen Trinco en A’Pura, als het qua tijd lukt, 2 nachten Sigiriya/Dambulla/Habarana plannen. En dan dus o.a. de oude monumenten doen. Minneriya c.s. alleen als je perse grote kudden olifanten wilt zien, kleinere groepen ervan plus een grote variatie andere dieren zie je al in Wilpattu.
Trinco zelf is een stad zonder strand. China Bay, Uppuveli, Nilaveli en Kuchchaveli zijn de 4 strandgebieden waaruit je kunt kiezen. En Batti zelf is ook oninteressant, Passekudah/Kalkudah (30 km ten noorden ervan) is het tweede goede snorkel/zwem/duikgebied van de oostkust naast Trinco.
Ella - Passi is met OV (als je dat al zou willen, 7 jarig kind is grensgeval voor de normale bussen) twee dagen want 10+ uur; en met auto met chauffeur een uur of 7 dus net te doen als transfer binnen een dag. Alle andere transfers zijn zowel met OV als met auto in een dag te doen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]