Rondreis Sri Lanka juli

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over de Sri Lanka planning van mijn vriend en mij.
Wij gaan aanstaande juli een kleine 3 weken (8 juli - 25 juli) met backpack rondreizen. We willen zoveel mogelijk met het OV doen, aangezien we maar een beperkt budget hebben allebei (studenten).
Nu heb ik een lijstje gemaakt met de plekken die we sowieso willen doen, en dat is het volgende:
Negombo: acclimatiseren
Kitulgala: raften, wandelen
Ella: theeplantages, nog meer wandelen
Uda Walawe national park
Arugam bay: dagexcursie Yala East NP en Pottuvil, daarnaast relaxen

Nu heb ik drie vraagjes over dit plan:

1. is bovenstaande volgorde logisch?
  2. we willen heel graag naar het oosten, Uppuveli/ Nilaveli/ Trincomalee, puur om te snorkelen bij Pigeon Island en voor whale watching. Is dit in te passen, en zo ja hoe?
  3. na het lezen van vele posts op dit forum, willen we ook graag een trekking doen bij Sinharaja. Waar is dit in te passen? Ik dacht zelf voor of na Ella?!

En ja, we weten dat twee wildparken vrij duur is, maar dit willen we toch erg graag doen. Zoals jullie misschien ook zien aan onze planning, zijn we veel meer van de natuur dan de cultuur :wink: .

Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden! Alvast veel dank!

Hoi Anne,

Ik zou 'm aanpassen op Negombo-Kitulgala-Ella-Sinharaja-UW-Arugam-Trinco-Negombo. Er zijn makkelijke treinverbindingen Watawala (Kitulgala) naar Ella en Trinco naar Colombo, de rest zou met bus moeten. Sinharaja is goedkoper dan Yala East en UW omdat je wandelt i.p.v. jeephuur.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,
Heel erg bedankt voor je snelle reactie! Het komt nu echt aan op de laatste voorbereidingen. Kijk uit naar de reis!