Juli 2015 3weken Sri Lanka

Beste,
Komende zomer van 23juli t/m 13aug ga ik met me vriendin naar Sri Lanka. We zijn op moment de route uit aan het stippelen en kijken naar hotels.
De route tot dusver in ons hoofd:
Negombo (2nacht)
Anuradaphra (2n)
Triconmalee (3n) we twijfelen hier heel erg over. We willen graag goed snorkelen of duiken. Is dit de beste optie of valt deze stad tegen zeker omdat het er een beetje ‘buiten’ ligt.
Sigiriya (2n)
Kandy (2n)
Graag willen zoveel mogelijk zien (hoogtepunten) nuwara eliya-hortonplains-ella. Wat is het beste om voor ons hotel/accommodatie te boeken om uitstapjes te maken naar deze hoogtepunten en hoeveel nachten is het best om hier te blijven.

  • vervolgens naar yala om yala park te bezichtigen 2nachten voldoende zekerheid om dan dag na aankomst het park in te kunnen?
    Na yala willen we nog na galle en wellicht iets anders was nog aan te bevelen is. Een paar dagen strand zal ook niet verkeerd zijn. Kan dit met de moesson?

Nog 1 algemene vraag over deze reis. Is dit allemaal backpackend mogelijk (ov) of moet er een prive chauffeur worden geregeld. Het liefst hou ik het zo goedkoop mogelijk.
Ik hoor graag.

Hoi! Ik ben in Sri Lanka twee jaar geleden n maand geweest.

ik zou niet twee nachten in Negombo blij en tenzij je wilt uitrusten van de reis. Wat wil je bij Kandy gaat doen? Ik werd verliefd op Kandy en heb ook n trekking gedaan, bijzonder!! Daar in en om Kandy kun je langer verblijven, maar t is een keuze om dit wel of niet te doen. Mocht je willen waar ik de trekking heb gedaan: www.srilankatrekking.com… Ravi heeft ons echt de tijd van ons leven gegeven daar! Blijf ook zeker slapen… Vuurvliegjes… Kampvuur… Lokaal eten… Muziek… echt n aanrader!!!

Yala… de meest toeristische plek! … Je rijd kont aan kont met heel veel andere jeeps door het park… Geen lol aan! Kies anders een ban de mooie andere parken! Lees je n beetje in en dan vind er wel 1 die net zo de moete waard is maar niet zo toeristisch!

ik zou Trico overslaan en in het zuiden een paar stranden kiezen! Erg leuk en mooi!

Een geweldige trein trip: negombo-kandy en Galle-colombo… Gewoon erg mooi!! En een echt belevenis in dd spits haha!

groetjes sara!

In 2011 was backpacken goed te doen in mijn eentje. Heb ongeveer jullie route gedaan, maar heb Trincomalee en Anarad… Over geslagen.
Bussen zijn echter vaak overvol en is weleens lastig met backpack

Als je wilt snorkelen en duiken is Trinco of Passikudah een must. In het Zuiden kan dat dan écht niet, wel is het daar ook zonnig tot 3-4 uur 's middags.

1 nacht bij een safaripark is genoeg, Yala-Tissa kan maar ook bijvoorbeeld Minneriya/Kaudulla/Hurulu bij Habarana (Sigiriya). Parktickets worden altijd onbeperkt verkocht, zelf een jeep regelen (of delen met anderen) voor rond de Rs 5.000 voor 3 uurtjes; 6-9 uur of 15-18 uur zijn de goede tijden.

Horton ligt bij Ohiya, mooi dorpje met paar guesthouses (eergisteren nog in Wie is de Mol :rocker:). Eliya en Haputale kunnen ook als bases, maar dan moet je al half uur vroeger opstaan want je moet 7 uur bij de poort zijn voor de beste uitzichtkansen in World’s End. Ella is weer wat verder weg.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor de reacties. De tickets zijn geboekt!
De reis is als verdeling tot nu toe zo:
2n negombo
2n Anuradhapura
2n trincomalee
2n sigirya/dambulla
2n kandy
2 bandaruwela (voor ella. Horton pl. & nuwara eliya
Is bandaruwela de juiste keus dan?
2n tissa
2n unawatuna
2n bentota

Iemand nog aanbevelingen of tips?

Niet slecht. Haputale of Ohiya zouden nog betere bases voor HP en Eliya zijn, en hebben uitzicht; B’wela en Eliya liggen in een dal.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Kan je ook walvissen spotten in trinco of marissa in juli/augustus?

Volgens de LP : in season, het is me niet duidelijk wanneer Echter is de massa toeristen( en dus de boten aantal opweg naar de walvissen) zo veel dat de dieren opgejaagd erdoor worden en gestressed worden… Je kunt je afvragen of je dit wel wilt om die reden…

Het is van nov-apr en july tot sept

In marissa of trinco?

Mirissa

Dec-mrt grootste zienkans trouwens

Oke dankje! Ik dacht trinco in zomermaanden ook een walvis en dolfijn periode was

Is ook zo, er vliegen wat ‘interessante’ versies van de feiten langs.
Mirissa: november-mei grote kans om de beessies te zien. Juni-oktober vaart er wel eens een boot uit en zie je ook wel eens wat maar de kans is nadrukkelijk kleiner.
En voor de volledigheid: Kalpitiya heeft ongeveer hetzelfde seizoen maar richt zich primair op dolfijnen.
Trinco: juni-augustus goede kans op walvissen en soms ook dolfijnen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt beiden weer. Ik hoop dan dat ik in Trinco wat te zien krijg:-)

Interessant idd. Veel plezier,

Sri Lanka zal je zeker top bevallen :slight_smile:

Bedankt:-) de nieuwe lonely planet vandaag gekocht in ieder geval

Oh wat leuk! Ik heb ieder moment genoten in dit magische land. :slight_smile: