Grapje! Tuurlijk, vlucht kost rond de €475,- (vanaf Dusseldorf met Emirates, super vlucht!)
Voor €30,- per dag heb je een gids die je overal heenbrengt. Dus geen bijkomende kosten voor benzine enz. In dat bedrag zit ook zijn eten en eigen overnachtingen. Persoonlijk nam ik 'm wel eens mee uit eten, is een erg sympathieke vent, maar dat staat je natuurlijk vrij.
Hotels en eten kost niet veel. Goed hotel heb je voor ongeveer €45,-
Mijn driver deed voor mij meestal onderhandelen in Singhalese, ik ben daar best goed in maar hij kreeg het telkens voor elkaar om er nog wat af te pingelen
Geweldig zeg, nou dat moet goed komen!
zijn er toevallig nog aanraders voor plekken waar je echt naar toe moet maar niet in de boeken staan??dan hoor ik dat graag!
Weet toevallig iemand wat een vlucht vanuit sri lanka naar de malediven kost? vanuit daar geregeld.
En heb je daar ook wat goedkopere hotels? of is het allemaal zo rond de 100 euro per nacht?
En weet dan ook nog iemand wat het duiken op de malediven ongeveer kost? haha, ja je kan niet goed voorbereid genoeg op vakantie gaan…
Wat leuk om te lezen.
Wij gaan 30 maart naar Sri-Lanka. We hebben al een thuisbasis in Ja-Ela en een busje met chauffeur.
We hebben 3 weken en willen ook mijn schrijfkind in Maggona bezoeken.
Wat ik me afvraag zijn de wegen in Sri-Lanka echt zo slecht als ze zeggen?
Hoe lang doe je er over om bijvoorbeeld van Ja-Ela ( vlak bij Colombo) naar Anaradhupura te reizen?
Ben benieuwd of jullie dat weten.
Vast bedankt!
Annatien
>Wat ik me afvraag zijn de wegen in Sri-Lanka echt zo slecht als ze >zeggen?
Ja, het is soms de gatenkaas-kwaliteit maar veel vaker gewoon de verkeersdrukte. Ook hoofdwegen gaan vrijwel altijd door het centrum van elk dorpje onderweg, en dan gaat speed terug van pakweg 70 km/u naar 10-20 km/u slakkegang vanwege de kruisingen, koeien, overal stoppende bussen enzo.
>Hoe lang doe je er over om bijvoorbeeld van Ja-Ela ( vlak bij Colombo) naar Anaradhupura te reizen?
Is handig, als je de afstanden deelt door iets van 30-40 km/uur als gemiddelde. Negombo naar A’pura bijvoorbeeld is 170 km, Ja-Ela zal dan 185 km zijn, reken op 4.5 tot 5 uur met de vierwieler…
De wegen vallen best mee! TEnminste tjidens onze reizen, hebben we totaal geen problemen gehad.Alleen de weg van Annuradnapura naar Jaffna was slecht.Maar die kant ga je niet op denk ik.Naar An. is een paar uur. Waar zitten julle in Ja Ela? Bij villa Palma misschien?
Groet
Dick
Ja hoor, genoeg surf-opties. In kleinere plekken dial-up modems en in (middel-)grote steden DSL. Niet altijd voordelig; zorgen dat je er 's ochtends komt want vanaf de voormiddag zitten die redelijk vol en dat is dan pakweg 15 scholieren op hun 15 PC’s die allemaal een enkele ‘dunne’ DSL lijn voor thuisgebruik delen. Trager dan dial-up, krenterige cafebazen toch cheer
Nee, in Donum Dei aan de Ganemulla Road. Via de organisatie Ayubowan.
Waar ik al jaren een schrijfkind van heb. Ze vroeg telkens al: wanneer komen jullie nu eens? Ook een schrijfjongen die studeert aan het Seminary in Ampitiya, heeft al vaak gevraagd: wanneer komen jullie! In april dus. Heb er ontzettend zin in.
Net weer terug uit het prachtige land.:zon02:
Wij komen al 10 Jaar in Sri Lanka en wij reizen altijd met Lasantha van PL Tours and Travels.
Een prima gids die niets teveel vind als jij ergens wilt stoppen dan stopt hij, neemt alle tijd en regelt echt alles voor ons.
Als je zelf een reis heb samengesteld dan kun je dat sturen per mail en je heb binnen korte tijd antwoord terug. Dus lekker thuis voor bereiden en met een gerust hart op vakantie.
Neem gerust eens een kijkje op zijn website
Voor een uitgebreid overzicht van hoe een vakantie te vieren met welke mogelijkheden, bezoek dan de website van Suranga bij velen van jullie wel bekend. www.srilanka-chauffeur.nl
Hallo Marc, ik denk dat het het beste is als je rechtstreeks contact met m’n ouders opneemt. Zij zitten daar momenteel en kunnen je alles vertellen. Gaat denk ik sneller dan wanneer het via mij gaat. Het emailadres is: [EMAIL=“peterverheul2010@gmail.com”]peterverheul2010@gmail.com.
Volgens minstens 95% van de toeristen niet, gebruik gewoon een chauffeur. Redenen in 't kort: suicidaal verkeer (–> dus je geniet als chauffeur ook niet van landschap, hebt 6 paar ogen nodig aan alle kanten), slechte bewegwijzering met name in het Engels en de bevolking is wel ‘behulpzaam’ maar durft geen nee te zeggen en kan geen afstanden/reistijden schatten, huurauto is slechter dan auto met chauffeur, prijs is zelfs hoger omdat buitenlanders veel hogere verzekeringspremie betalen (meer dan je bespaart aan driver-loon), bij ongelukken zelfs als je totaal geen schuld hebt zit je toch diep in de penarie o.a. door corrupte politie.
[hoi, Ik ben net terug van 15 dagen Sri Lanka Kandy.
Ik kan je een goede driver met nieuwe auto A/C aanbevelen evenals een gids met licensie.
Zeer betrouwbare mensen.
Vertel wat je wilt en het wordt geregeld.
Als je me mailt zal ik je de mailadressen geven.
Met groet,
Peter
ik vertrek in januari naar sri lanka voor 3 weken en ben eigenlijk op zoek naar een ‘prive’ driver. ik lees net dat jij dit al verschillende malen gedaan hebt. Kan jij me iemand aanbevelen?
[/QUOTE]
Hallo,
Wij zijn een familie van 5 personen die een reis boekten naar Sri Lanka. (2 ouders, 2 zonen van 24 en een dochter van 22 jaar)
We kunnen niet lang blijven door omstandigheden. We hebben maar een week.
We komen aan op 12 aug en vertrekken weer 20 augustus. We landen in Colombo.
Voorlopig hebben we ook nog geen hotels geboekt.
Graag willen we wat culturele zaken bezoeken, interessante dingen zien, beetje natuur, de olifanten…
Kan u ons ideeën geven of kan u ons vertellen waar we moeten zijn om trips te boeken?
Alvast bedankt om ons te willen helpen.