Sri Lanka: vragen en tips

Hoi iedereen

We hebben beslist om 3 weken naar Sri Lanka te trekken. We zullen daar gebruik maken van een privéchauffeur, Reshon Tours.

Nu hebben mijn vriend en ik nog enkele vraagjes, misschien kunnen jullie ons wat verder helpen:

  1. De eerste en laatste dag moeten we zelf nog op zoek naar een leuke guesthouse in de buurt van het vliegveld. Suggesties?
  2. Wat mogen we verwachten qua foodcosts?
  3. Zijn er dingen die we ZEKER moeten doen, zien?

Alvast heeel erg bedankt voor jullie reactie.

Groetjes

Hallo,

Leuk dat je naar Sri Lanka gaat!
Heeft de prive chauffeur voor jullie al een rondreis samengesteld of doen jullie dat zelf??
Sri Lanka heeft veel mooie plaatsen, zoals Annaphurna, Sigiriya (daar kun je een grote rots beklimmen waar ooit een paleis stond), Kandy is ook leuk, daar kun je bijvoorbeeld naar de botanische tuinen of een culturele dansshow zien. Verder zijn Nuwara Eliya en Ella erg mooi. Daar kun je een trekking maken. En daar zijn theeplantages e.d. Verder is een safari in Thissa erg leuk. (Yala national parc.)
Ook hebben wij een stukje met de trein gereisd. Onze chauffeur ging dan gewoon met de auto. Dat vonden we erg leuk, zo tussen de locals.

Als je dichtbij het vliegveld wilt zitten, moet je in Negombo zijn. Wij verbleven daar in een hotel, dus ik kan je niet echt helpen aan een guesthouse. Weet ook niet of die er zijn.

Groetjes Anika

O, het eten is niet zo duur. Ik durf niet te zeggen wat we daarvoor betaald hebben. Tip: probeer eens een hopper te eten, die zijn erg lekker.

De excursies en entreegelden zijn wel redelijk duur.

1 like

Anika

Heel erg bedankt voor je reactie.
Binnenkort krijgen we de rondreis doorgestuurd, ik zet hem dan online zodat we wat tips kunnen krijgen en eventueel aanpassingen kunnen aanbrengen.

Hallo,

Prima, ik ben benieuwd. Wij vonden de rondreis echt geweldig!

Groetjes Anika

Hoi,

Reshon toers…Alex…zul je zeker geen spijt van krijgen…wij zijn 3 weken met hem en Niranjan op pad geweest…super. En wat de hoppers betreft…Alex regelde ook even dat ik ze zelf kon bakken. Wil je de boys de super groetjes doen van Cees en Magda??? Wij gaan volgende week voor 4 weken naar Vietnam, maar gaan zeker nog een keer met Alex Sri Lanka verder onveilig maken. Alvast veel plezier…P.s Alex heeft ook voor ons de laatste dagen geregeld…via hem is het goedkoper dan wanneer je zelf iets boekt1

Hoi hoi,

Klopt het is goedkoper als een gids iets regelt voor je. Dus als dat kan moet je het doen.

Groetjes

Bedankt allemaal voor de reacties!!

We hebben gisteren geboekt… op 12 juli zijn we weg! Spannend!
Iemand nog eventueel ‘must do’s’?

Groetjes

Hoi,

Wij vonden de safari door het national parc Yala erg leuk.
Ook de trekking bij Ella was leuk om te doen. Die is overigens wel pittig. Een wandeling van 9 kilometer. Je krijgt daar wel een prachtig uitzicht voor terug.

Eigenlijk is alles leuk om te doen daar.

Groetjes!

Hoi,

Leuk om dit allemaal te lezen!
Wij zijn ook van plan om met z’n 2en, 3 weken naar sri lanka in juli/aug dit jaar rond te gaan reizen. Dit wordt de 1e keer voor ons in Azië. Daarom twijfelen we nog om de alleen de vlucht te boeken en backpacken of via srilankaonline.nl gedeeltes van de reis vast te leggen en zo zegmaar semibackpacken.
Hoe is jullie ervaring daarmee? Zouden we voor safe moeten gaan of is het makkelijk mogelijk om daar in deze periode zonder boekingen heen te gaan en daar ter plekke alles te regelen.

Grts

Hallo,

Leuk dat jullie naar Sri Lanka willen.
Wij hadden de vlucht zelf geregeld en de rest bij onze chauffeur.
Daar waren we blij mee, want in de plaatsen Ella en Nuwara Eliya was het erg druk in juli/aug. De mensen uit Dubai komen dan met de familie daarheen en huren hele hotels af. We hebben meegemaakt dat een twee backpackers die vooraf gereserveerd hadden, hun kamer niet kregen omdat het hotel was afgehuurd dat de mensen uit Dubai.
In de andere plaatsen was dit geen probleem volgens mij. Maar zoals al eerder gezegd waren onze hotels geregeld door onze gids.

Succes!

Groetjes Anika

Hoi Sander,
ik ben net terug en mijn reisgenoot en ik hadden op voorhand alleen een vlucht geboekt, een guesthouse in Negombo voor de 1e dag en een 4 daagse tour met gids.
Dit beviel zo goed dat we dit met 4 dagen hebben verlengd. De gids was TOP! en niet duur. Hierdoor hadden we de kans om in korte tijd veel te zien en te reizen.
De laatste weken hebben we zelf geregeld en zijn we aan de Zuidkust gebleven (marissa, Unawatuwa, hikkaduwa). We hebben een stuk met de trein gedaan en met het openbaar vervoer.
Overal waar wij kwamen waren voldoende guesthouses de prijzen gem. tussen de 1500 en 3000 roepie per nacht. We hebben geen moeite hoeven doen om ets geschikts te vinden. We hadden een lonley planet meegenomen voor wat tips…
Ik zou het zeker aanraden om naar Sri Lanka te gaan, het is betoverend moo en heel divers op een relatief klein oppervlakte. DOEN!
Als je interesse hebt in een uitstekende gids (vriendelijk, betrouwbaar en iemand die graag wil weten wat jij uit je vakantie wil halen, hij doet zn best maar is daarbij niet opdringerig. Ook laat hij je gewoon lekker je gang gaan en komt niet ongevraagd bij je aan tafel zitten hij spreekt vloeiend engels, kortom een goude man) dan heb ik eventueel contact gegevens voor je.

Mijn hoogte punt was het beklimmen van Adam’s Peak (3000m.) samen met 10.0000 pelgrims. (tip; ga niet in het weekend) onvergetelijke ervaring.

lieve groet, Helga

Hallo Helga,

We zijn van plan om aankomende zomer (aug) met 4 volw en 4 kids (10,11,11,13) 3 weken naar sri lanka te gaan. Zou je ons de naam van de gids kunnen doorgeven. En kunnen we hem ook vooraf mailen om een reisvoorstel te maken? We hebben ons al aardig ingelezen en willen eigenlijk alleeen de tickets hier boeken en de rest via iemand die echt de weg weet. zodat we toeristische tips en contact met de locals kunnen combineren. De geusthouses waar je het over had waren die netjes? we zoeken geen 5 sterren hotels maar het moet wel schoon en netjes zijn. af en toe iets luxer met zwembad tussendoor is wel lekker voor de kids. We horen graag van je. Zou je ons ook een prijsindicatie kunnen geven voor de gids en wat je gemiddeld nog besteed aan eten en drinken?

m vr gr
Vivi

Hallo

misschien kan je eens kontakt opnemen men www.exceptionalsrilanka.com. Vragen kost niets en vergelijken brengt je alleen maar verder. Ik ben daar de initiatiefnemer van en zie het wel zitten om aan speciale voorwaarden( zeer goede) een familietocht te organiseren. Mijn persoonlijk email adres is janv1234@gmail.com. Bespreken en adviseren doe ik in elk geval gratis.

Hoi,
Wij zijn in de zomer 2012 in Sri Lanka geweest. We hebben 3 weken rondgereisd en meestal in budget guesthouses geslapen. Als je naar Yala National Park gaat hebben we een aanrader:
Daar hebben we namelijk U.P. ontmoet. Een aardige, betrouwbare man. Voor de tsunami had hij een restaurant aan de kust. Hij is 3 maanden in Nederland geweest en weet goed wat westerse reizigers willen. Nu werkt hij samen met zijn zus in een guesthouse in Tissamaharama bij Yala National Park. Het guesthouse heet Champa G C guesthouse, Kirinda (Yala) in Tissamaharama. Ze hebben 2 kamers inclusief badkamer voor 1500 RS per nacht. Ook hebben ze een visrestaurant. Het zijn vriendelijke mensen en U.P. is een ontzettend goede kok. We kunnen dit guesthouse echt aanraden. Ze bieden ook safari’s aan met een jeep voor 4500 RS. Of dagtripjes met een busje, airportservice e.d.
Contactgegevens: email: upprasantha@gmail.com. Mobile: +94 0772329476
Fijne reis door Sri Lanka!

Jan en Danielle

Hoi Helga. Heb je toevallig nog de contactgegevens van je gids in Sri Lanka? Alvast bedankt! Robert

Hoi Robert,
Ik heb contact gegevens van een gade gids. Stuur me anders f een Pb. Hij heeft ook Facebook.
Gr Anika

Hi Helga,

ik ga in maart naar Sri Lanka. Wil je mij ook de naam van jullie gids doorgeven? Normaal reizen wij altijd met openbaar vervoer maar ik krijg door alle verhalen het gevoel dat Sri Lanka beter te doen is met een chauffeur.

groetjes Gaby

Hallo allemaal,

Ook wij gaan komende zomer 3 weken naar Sri Lanka met zn tweeen.
We verblijven de eerste drie dagen in Negombo. Vanuit daar willen we naar Dambulla om vanuit daar naar Arudanaphura te gaan. Ook willen we vanuit hier naar Sigirya. Mijn vraag is of jullie Polonnaruwa ook aanraden? En is dit misschien te doen op dezelfde dag als Sigirya?
Daarna willen we door naar Kandy ( via het olifantenopvanghuis). Is in Kandy een hele dag genoeg of heb je twee dagen nodig?

Het volgende stukje van onze reis vind ik nog lastig. We denken ergens in de buurt van Ohiya te verblijven, om vanuit daar naar Horton plains np te gaan en een wandeling te doen naar worlds end. Ook willen we vanuit hier naar haputale to Ella. Gaat dit per trein of moet je er per auto heen en dan wandelen? Wat is aan te raden om hier te doen?

Hierna gaan we naar uda walawe np, waar we dichtbij in een hotel overnachten. Daarna gaan we door naar Yala np waar we ook overnachten.

Dan zijn er nog 6 dagen over. Deze laatste dagen willen we aan de kust doorbrengen. We willen eigenlijk naar Hikkaduwa, waar we ook een trip kunnen maken naar Galle.
Of is het verstandiger om naar de oostkust te gaan en vanuit daar na een paar dagen terug te rijden naar Negombo?

Ik hoor graaag welke tips jullie hebben!

Michael en Tim

Via Wereldwijzer app