Sri lanka Privéreis

Hallo iedereen

In de maand juli willen mijn vriend en ik een rondreis maken doorheen Sri Lanka.Via deze weg wil ik graag van jullie wat meer informatie over de verschillende reisorganisaties. Ik lees overal op het internet verschillende ervaringen en vind het dus zeer moeilijk een goede keuze te maken.

  • Met welke reisorganisatie gaan we best? Ervaringen?
  • Plaatsen die we zeker moeten bezoeken?
  • Extra tips

Hopelijk kunnen jullie me al wat verder helpen.

Groetjes

Hallo,

Wij zijn afgelopen zomer in Sri Lanka geweest. We hebben ervoor gekozen om een prive chauffeur in Sri Lanka te nemen. We hebben een geweldige tijd met hem gehad. Hij regelde alles en vertelde ook veel dingen over het land. Ik zou dit echt aanraden.

We zijn ook mensen tegen gekomen die een fox vakantie geboekt hadden. Die vonden het ook mooi, maar wel druk, ze zaten veel in de bus. Hier heb ik zelf dus geen ervaring mee. Maar misschien zijn hier mensen die het je kunnen vertellen.

Er zijn veel mooie plaatsen in Sri Lanka. We zijn in Negombo geweest. (alleen even om te acclimatiseren voor een paar dagen.) Naar Sigiriya, Anuradhapura, Kandy, Dambulla, Nuwara Eliya, Ella, Thissa en Kogalla.
In Thissa kun je een safari doen. Dat vonden we erg leuk. Ook de andere plaatsen hebben zo elk zijn eigen charme. In Sri Lanka kom je veel verschillende natuur tegen.
We zijn ook een stukje per trein geweest. Echt een aanrader!

Succes!

1 like

Bedankt voor je reactie Anika.

Je zegt dat jullie voor een privéchauffeur gekozen hebben. Hoe gaat dit dan in zijn werk?
Vlieg je dan naar ginder en regel je dat ter plaatse? Hoe zit het dan met verblijf? Regel je dit ook voordien?

Je kunt e.e.a. beter vantevoren regelen. Via freelance chauffeurs of via de kleine-middelgrote-grote reisagenten ter plekke. De chauffeur of agent kan ook de hotels c.q. guesthouses boeken. Dat kun je ook zelf via sites zoals Expedia (liever niet bij de hotels zelf, door een kartel-regeling moeten ze dan een hogere prijs rekenen) maar buiten een aantal grotere (bad)plaatsen heb je liever half board en dat kent Expedia c.s. dan weer niet.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,

We hadden het van tevoren geregeld. In Nederland dus.
Het eerste hotel hebben we zelf geregeld. De rest heeft de gids voor ons geregeld.

Hoi Erik, weer terug in het land?? Fijne vakantie gehad?

Gr Anika

Ja, gids kan ook die hotelprijzen met korting krijgen. En is ook zeer oplettend dat er een Drivers Quarter is met gratis eten voor hem, zonder dat moet de gids extra kosten maken en die aan jou als toerist doorbelasten…

Groetjes,

<Erik> & [Sandya]

PS Ja was ongewoon lekker weer voor December. Zat in Tangalle vlak voor dat schandalige incident dat Lanka een heel stuk reputatie gekost heeft qua toeristen-veiligheid…

Heee,

Ik lees dat jullie ook in de zomer naar Sri Lanka zijn geweest. Hoe is het weer bij jullie geweest?

Groetjes

Hoi hoi,

We hebben prachtig weer gehad in Sri Lanka. Het heeft misschien even een half uurtje geregend, maar dat is snel en hevig. Dus daar heb je niet zoveel last van.

Ga je ook in juli/augustus naar Sri Lanka?

Groetjes Anika

Hallo Anika,
Bedankt voor je reactie,
We twijfelen over vietnam of Sri lanka,… maar bij beide is het regenseizoen…
Het is toch mazzel hebben met het weer.
We zijn opzoek naar een vakantiebestemming voor juli/augustus inderdaad!

Maar een aanrader dus?

Groetjes Ellemiek

Hoi Ellemiek,

Het zijn allebei mooie landen. (vietnam ben ik niet geweest maar heb ik van horen zeggen.)
Sri Lanka is echt geweldig. Vietnam zijn de afstanden natuurlijk veel groter. Sri Lanka heeft dit niet en is dus gemakkelijker om in een korte tijd te doen. Zoals al gezegd wij hadden geen problemen met het weer.

We hadden daar een prive chauffeur geregeld die ons rond heeft gereden. We vonden dat erg prettig. Hij weet de weg en kan veel over het land vertellen.

Verder is de keuze natuurlijk aan jou… :wink: