Privé chauffeur en gids gezocht.

Goedendag allemaal,

We zijn van plan om met twee volwassenen vanaf ongeveer 25 maart naar Sri Lanka te vertrekken (16 dagen) en ik vroeg me af of we de tickets zonder zorgen alvast kunnen boeken zonder dat we een prive chauffeur of accommodaties geregeld hebben? Graag willen we wel voor vertrek de route grotendeels duidelijk hebben en de zekerheid van leuke hotels.

We zijn van plan de volgende plekken aan te doen:

  • Negombo: boottocht op Dutch canals en Muthurajawela moeras
  • NP Wilpattu
  • Anuradhapura
  • Polonnaruwa
  • Sigiriya lion’s rock
  • Dambula gouden tempel
  • Kandy
  • Treinreis van Kandy naar Ella
  • Wandeltocht little adam’s peak en liptons seat (horton plain’s hoeft dan niet? )
  • Tijdens de autorit langs Buduruwagala naar Tissamaharama
  • Een jeepsafari naar Yala NP en tevens Bundala NP
  • Sinharaja regenwoud
  • Galle
  • Enkele dagen Malediven, in ieder geval 2 volle dagen

Het liefst zouden we met een betrouwbare partij de reis alvast uit willen stippelen en daarbij vragen we ons af jullie tips hebben, PB met daarin contactgegevens zijn zeer welkom maar zeker zo belangrijk zijn de ervaringen van jullie met deze partijen. Wat we ons vooral afvragen is de zekerheden die je hebt mbt betaling bij een niet NVR aangesloten instantie.

Ik hoop op jullie hulp. Bedankt!

Hoi Chris,

Goed plan. Qua uitzicht heb je met LAP en LS samen wel zo ongeveer World’s End kwaliteit ja. Horton Plains is echter meer dan dat, het is ook Schotland-in-de-tropen natuur en dat voegt dan weer wat toe.
Uitsluitend en enkel geld vooraf sturen via creditcard, dat geeft net zo’n garantie als NVR/SGR. Tenzij de Lankaanse aanbieder echt supergroot en daarmee -betrouwbaar zou zijn maar ook bij hen kan creditcard. Voor dit en meer tips zie ook faq over privévervoer op Prikbord.
Ik hoop dat je voldoende PB’s krijgt met name van toeristen die ervaring hebben met chauffeurs, en niet alleen van de lezers die zelf operator zijn en daarmee bepaald niet neutraal :wink: Wij sturen nooit spontaan PB, hebben wel een chauffeurnaam voor wie ons PB stuurt.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]