16 dagen Sri Lanka: openbaar vervoer vs. chauffeur

Hey,

Over een weekje vertrekken we naar Sri Lanka. Onze route ligt zo goed als vast, maar wijzigingen zijn nog altijd mogelijk. Ook afhankelijk van de keuze van vervoer. Misschien zijn er hier mensen die een aantal tips kunnen geven.

Eerste dagen liggen al vast:

  • Overnachting in Colombo na aankomst
  • Trein naar Galle/3 overnachtingen
  • Trein naar Matara/tuk tuk tot Tangalle/1 overnachting (eventueel uit te breiden met 1 nacht)

Vanaf hier overwegen we chauffeur te nemen:

  • Uda Walawe NP/Ella/2 overnachtingen

  • Nuwara Eliya/2 overnachtingen

  • Raften in Kitulgala/Kandy/1 overnachting

  • Chauffeur dropt ons af in Sigiriya/opnieuw openbaar vervoer/tuk tuk/3 overnachtingen

  • Trein naar Bentota via Colombo/2 overnachtingen

Via het web heb ik voorlopig voorstel voor +/- 45.000 LKR voor 6 dagen wagen met chauffeur. Is het eventueel voordeliger en handiger om ter plaatse in hotels chauffeurs vast te leggen. Lijkt me dat in Ella en Nuwara Eliya chauffeur minder noodzakelijk is.

Hoi hoi,

Juist in Sigiriya heb je veel aan auto of tuktuk, het ligt niet handig (alleen bus naar Dambulla) en sowieso is de Driehoek wat onhandig voor alleen bus. Maar anyway jullie keuze…
Transport kost Rs 45/km for een rondreis (inclusief betalen lege terugreis) en Rs 75/km voor losse ritjes. Je reis is iets van 900-1000 km inclusief z’n lege retour naar Tangalle dus die prijs klopt aardig. Losse enkele ritten zouden iets van 600 km zijn en dan is dat toch duurder dan het rondreismodel.

Op einde neem ik aan dat je van Habarana station wilt reizen? Kan nét, 1 trein naar Colombo per dag en daarna met wat moeite nog net doorverbinding naar Bentota.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Sigiriya zouden we dan eventueel opteren voor tuk tuk.

Of lijkt het dan misschien handiger om voor verplaatsing Tangalle naar Ella 1 losse rit te nemen (Ella en Nuwara Eliya ter plaatse lijkt me nog te doen zonder chauffeur, niet) en dan na vertrek vanuit Nuwara Eliya tot Sigiriya (inclusief verplaatsingen daar) wagen met chauffeur te nemen?

Ja dat klinkt iets logischer.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]