Ok… ben ik weer!
**Hoe het er nu uitziet:
**
Dag 1: Dagvlucht KLM naar Johannesburg. Overnachting Pretoria
**Dag 2: ** Pretoria (Noem me raar, maar wil HEEL graag de paarse Jacaranda bomen zien/fotograferen!). Auto ophalen. Inkopen doen voor de komende tijd (koelbox etc) Daarbij heb ik Johannesburg in 2012 al bezocht.
Dag 3: Vertrek naar Limpopo/Louis Trichardt, verblijf rondom BEN LAVIN Nature Reserve
**Dag 4: ** Limpopo (bijv Hiken door Ben Lavin), mogelijk bezoek aan een school
**Dag 5: ** Limpopo (nader in te vullen evt met onze kennissen daar)
Dag 6: Vroeg in de ochtend richting KRUGER : Punda Maria Gate (?), deze dag afzakken naar Mopani restcamp (?) -is dit realistisch?-
Dag 7: Kruger: Mopani - Satara restcamp -wederom: is dit realistisch?-
**Dag 8: ** Kruger: Satara richting Lower Sabie OF Skukuza
Dag 9: Park uit voor een dag BLYDE RIVER CANYON / Panorama Route, buiten park overnachten rondom Hazyview (?)
**Dag 10: ** Laatste dag via KRUGER zuid afzakken naar Swaziland (richting HLANE of Mkhaya national park) Rest van de dag rustig aan
Dag 11: Swaziland: Hlane of Mkhaya national park
Dag 12: (mijn verjaardag: jippie! :cheer:) Vertrek richting HluwHluwe/Isimangaliso (we verblijven 5 nachten in Bush Baby Lodge, wat er zo’n beetje tussenin ligt. We zitten dan even 5 nachten op 1 plek wat rust geeft en kunnen vanuit daar dagelijks bekijken of we naar de wetlands /strand/hluhluwe gaan!
Dag 13: Isimangaliso of Hluwhluwe
**Dag 14: ** Isimangaliso of Hluwhluwe
Dag 15: Isimangaliso of Hluwhluwe
**Dag 16: ** Isimangaliso of Hluwhluwe
Dag 17: Vertrek in de ochtend naar Durban (bezoek kennissen vanuit mijn werk)
Dag 18: Ochtend Durban en loop vd dag vertrek richting Drakensbergen met tussenstop Howick (Beeld Mandela!) Overnachting zoeken
Dag 19: Hiken Drakensbergen (Amphitheater)
Dag 20: Golden Gate National Park , hiken. Loop van de dag vertrekken richting Port Elizabeth en onderweg ergens overnachten.
Aanvankelijk het idee om dan via Johannesburg naar Port Elizabeth te vliegen. Maar ik zou graag eens het scenario willen schetsen om toch met de auto af te zakken naar Port Elizabeth en jullie reactie hierop? Vliegen gaat vlugger, maar tegelijkertijd moet je eerst weer helemaal ‘naar boven’ richting Johannesburg, auto schoonmaken, inleveren, naar vliegveld, inchecken, extra kosten voor tickets + bagage (waar laten we de koelbox?), dan nog de vlucht, nieuwe auto ophalen etc. In die tijd kunnen we wellicht ook rustig aan met onze auto met een tussen overnachting afzakken naar Port Elizabeth. Genieten van de uitzichten zonder alle rompslomp van het vliegen? (benieuwd naar jullie visie hierover, ik moet mijn vriend namelijk nog overtuigen haha!) :kus:
**Dag 21: ** Zou dan worden: verder Richting Tsitsikamma national park (dag reizen?)
Dag 22: Tsitsikamma national park
**Dag 23: ** Tsitsikamma national park + vertrek naar Knysna
Dag 24: Knysna (Woodcutters trail wandelen)
Dag 25: Garden Route vervolgen richting Kaapstad, met tussenstop Betty’s Bay en Hermanus
Dag 26: Kaapstad (verdeeld over de laatste dagen: Gansbaai, Robben Eiland, Tafelberg, Chapmans
Peak drive)
Dag 27: Kaapstad
**Dag 28: ** Kaapstad, in de nacht van dag 28/29 terugvliegen naar huis (snif) >>>
Ik hoop dat ik de reis nu iets realistischer heb kunnen uitwerken, met nog even de vraagtekens rondom ‘richting Port Elizabeth’. Ik heb geprobeerd om op enkele plekken wat meer overnachtingen te plannen zodat we af en toe een ‘rustpunt’ hebben. Wellicht is het nog steeds teveel en te enthousiast, maar na flink sparen en lang wachten willen we er zoveel mogelijk uithalen. :wereld: Uitrusten doen we daarna wel weer 
We schaffen ook een WildCard aan, dat scheelt volgens mij aanzienlijk in de kosten kijkende naar onze planning. Mochten jullie tips / op of aanmerkingen hebben: erg welkom!
Alvast bedankt voor het meedenken!
:zon02::zon02::zon02:Groetjes Zonnepit:zon02::zon02::zon02: