Hallo medereizigers!
Eind dit jaar heb ik een trip naar NZ op de planning staan. Ik heb nu het luxe-probleem over wanneer, waar en hoe lang te gaan.
Het plan is om begin november te gaan en ik verwacht rond half januari terug te gaan. Dat geeft me dus een week of 9 voor beide eilanden. Als ik eenmaal daar ben en dat blijkt toch te kort te zijn en ik heb nog centen over kan ik altijd nog besluiten langer te blijven.
Nu probeer ik er alleen nog uit te komen hoe lang ik op welk eiland wil blijven en wat te doen met accomodatie en vervoer.
Ik ben graag vrij te doen en laten wat ik wil en heb ook het budget om met eigen vervoer te gaan. Mijn idee is nu om eerst een rondje op het ene eiland te doen en vervolgens een rondje op het andere eiland en van het ene naar het andere eiland te vliegen. Ik ben altijd wel gecharmeerd van kamperen, maar denk dat dat voor zo’n lange periode wel wat eenzaam en prijzig kan worden (minder sociaal contact als in een hostel en een campervan is duur).
Ik heb nu dus meerdere dillema’s/vragen waar jullie vast wel wat ideeën over hebben.
-
Welk van de eilanden eerst? Eigenlijk vanzelf had ik in mijn hoofd al een noord-zuid route in mijn hoofd. Maar misschien is het handiger eerst het zuidereiland te doen? Ik start natuurlijk in het voorseizoen en eindig in het hoogseizoen. Is er misschien een verschil in de eilanden waar je eerder last van volgeboekte accommodaties en excursies hebt? Dan is het misschien handiger dat eiland als eerste te doen.
-
Om nog een beetje te kamperen wil ik misschien op 1 vd eilanden toch een campervan huren ipv een auto. Of zou het een optie zijn een grotere auto (een wagon) te huren en daar een matje achterin te gooien (is dat uberhaupt legaal)?
-
Welke van de 2 eilanden kan ik dat dan het beste doen? Zijn de hoeveelheid hostels op het ene eiland bijvoorbeeld ruimer dan campings en visa versa?
-
Heeft iemand enig idee of last minute een auto huren goedkoper is dan lang van tevoren vast leggen? Ik wil die op het eerste eiland wel al vanuit Nederland vastleggen, dus het zal dan vooral om het 2e deel gaan wat halverwege december zal zijn.
-
Hoeveel tijd raadden jullie aan op de eilanden door te brengen. 4 om 5, 5 om 4, nog wat anders?
-
Wat is een leuke plek om nieuwjaar te vieren? Heb er nog even aan gedacht om een overtochtje naar Sydney te doen voor het oudjaarsfeest, maar dat word me denk ik toch een beetje te gek. Plus niet echt handig met de autohuur.
Groetjes,
Tessa