Hulp bij reisschema eerste keer NZ!

Hoi,

Ik zou met men partner graag een reis door Nieuw Zeeland maken. We zouden ongeveer 30 dagen willen gaan. Het idee is om met een camper te gaan, we dachten persoonlijk aan een spaceship camper ofzo. Reisperiode rond februari.

Hierbij een eerste zeer voorlopige versie, maar ik heb echt hulp nodig denk ik (naar mijn aanvoelen vooral zuidelijk gedeelte). Dus graag jullie hulp om dit tot een leuke route te maken, er is zoveel te zien en te doen dat ik het heel moeilijk kan inschatten.

Dag 1 + 2: België – Auckland
Vluchten
Dag 3: Auckland
Auckland (Skytower)
Dag 4: Auckland – Paihia
Route naar Bay of Islands
Waipoua Forest (Tane Mahuta Walk)
Dag 5: Paihia
Bay of Islands: dolfijnen + eilanden
Treaty grounds
Dag 6: Paihia – Matamata
Route naar Matamata
Dag 7: Matamata – Whirinaki
Hobbiton
Thermal Explorer Highway
Wai-O-Tapu (Champagne Pool + The Artist’s Palette)
Dag 8: Whirinaki – Taupo
Whirinaki: Maori forest walk
Dag 9: Taupo – Tongariro
Lake Taupo: Huka falls
Dag 10: Tongariro
Tongariro: trail Tongariro crossing
**Dag 11 : Tongariro – Wellington **
Route naar Wellington
Dag 12: Wellington
Wellington stadsbezoek
Te papa Museum
Dag 13: Wellington – Picton
Ferry naar zuideiland
Marlborough Sound
Dag 14: Picton – Marahau
Queen Charlotte Sound: Mountainbike
Route naar Abel Tasman
Dag 15: Marahau
Abel Tasman: Coastal Track (met water taxi)
Dag 16: Abel Tasman – Hokitika
Buller Gorge
Dag 17: Hokitika – Fox Glacier
Gletsjer heli + wandeling
Dag 18: Fox Glacier – Wanaka
Lake Matheson
Mount Aspiring NP: Blue Pools track
Dag 19: Wanaka – Glenorchy
Mount Aspiring NP: Rob Roy Glacier Track
Route naar Glenorchy
Dag 20: Glenorchy - Queenstown
Glenorchy
Jetboat
Dag 21: Queenstown
The Rangitikei: White water rafting
Dag 22 : Queenstown – Te Anau
Te Anau: Milford Track
Dag 23: Te Anau
Milford Sound: Boottocht
Dag 24: Te Anau – Dunedin
Tunnel Beach walkway
Dag 25: Dunedin – Mount Cook
Route naar Mount Cook (Mouraki boulders)
Mount Cook / Aoraki: Kea Point trail
Dag 26: Mount Cook – Lake Tekapo
Mount Cook / Aoraki: Hooker Valley Track
Lake Tekapo
Dag 27: Lake Tekapo – Christchurch
Lake Tekapo: Mount John walkway (+ Astro Café)
Route naar Christchurch
**Dag 28: Christchurch – België **
Vlucht

Alvast bedankt voor de tips en feeedback.

Hallo Bart,

Mijn man en ik hebben begin dit jaar een 4 weekse rondreis door Nieuw Zeeland gemaakt, met een campertje (via www.affordablemotorhome.co.nz)

Hier heb je onze route / dagindeling:

Misschien helpt dit je op weg. Volgens sommigen hadden wij een idioot reisschema. Maar wij hebben er achteraf gezien alles uitgehaald wat erin zat!

(Ik tel de dagen vanaf aankomst even)

Dag 1: Aankomst Auckland (hotel in Auckland) ophalen camper
Dag 2: Piha Beach, Mt Eden lookout, rijden naar Cook’s Beach (Coromandel Peninsula)
Dag 3: (Wij zijn deze dag in Nieuw Zeeland getrouwd!) In de namiddag nog Cathedral Cove en Hot Water Beach gedaan
Dag 4: Rondje Coromandel Peninsula met de camper (ook Paeroa bezocht)
Dag 5: Rijden naar Rotorua. Stops onderweg: Mt. Maunganui, Te Puke
's avonds de Tamaki Maori experience gedaan
Dag 6: 's ochtends Wai o Tapu thermal park (waren voor 10 uur daar voor de geyser)
door gereden richting Taupo met onderweg de Huka Falls
Lunch aan het prachtige Lake Taupo
Na de lunch doorgereden naar Napier
Dag 7: Napier (Te Mata Peak, wineries, art deco)
Dag 8: Rijden naar Wellington via een niet toeristische route, alles off route
Langste plaatsnaam ter wereld bezocht
Namiddag en avond heerlijk in Wellington
Cablecar Wellington
Dag 9: Overtocht Wellington - Picton om 08.25 uur
Lunch Picton
Queen Charlotte Drive met diverse fotostops
Korte stop Nelson, leuk winkelstraatje
Eindbestemming die dag: Kaiteriteri
Dag 10: Dagtocht noordelijk gedeelte Zuidereiland
Cape Farewell, Farewell Spit, Wharariki Beach, Waikoropupu Springs
Camping in Marahau
Dag 11: Dagtocht kayakken Abel Tasman NP vanuit Marahau
Dag 12: Rijden van Marahau naar Franz Josef
Stops onderweg: Buller Gorge Swingbridge, Pancake Rocks
Gewandeld naar Franz Josef Glacier
(Achteraf gezien was alleen deze dag echt veel te lang. Aanrader: Overnacht in Greymouth / Hokitika)
Dag 13: Vroeg eruit voor Lake Matheson
Rijden naar Queenstown
Onderweg: Blue Pools (Haast), Wanaka
Namiddag en avond: Queenstown
Dag 14: Queenstown (gardens, gondola)
Dag 15: Arrowtown
Rijden naar Te Anau
Middag en avond Te Anau
Dag 16: Rijden naar Milford Sound
Daycruise Milford Sound
Terug naar Te Anau
Dag 17: Rijden naar Invercargill
Bezoeken Bluff
Dag 18: Rijden naar Dunedin
Ongelofelijk veel mooie stops onderweg
Curio Bay, Slope Point, Kaka Point, Purakanui Falls (en nog 3-4 watervallen), etc, etc
's avonds nog Baldwin Street gedaan
Dag 19: Dunedin
Otago Peninsula, Larnach Castle, Dunedin Trainstation, Cadbury Chocolate Factory
's avonds kaartjes voor de rugby wedstrijd: Highlanders - Chiefs
Dag 20: Rijden naar Mt. Cook
Onderweg Moeraki Boulders, Twizel, Lake Pukaki
Overnachting Hermitage Hotel Mt Cook
Dag 21: Rijden naar Christchurch
Stop in Lake Tekapo
Lunch aan het meer, bezoeken Church of the Good Shepherd
Dag 22: Christchurch ontdekt per fiets
**Dag 23: **Kaikoura
Ohau Stream Walkway and Waterfall
Kaikoura lookout
Dag 24: Whale watch
namiddag terug naar Christchurch
Dag 25: Dagje Castle Hill (arthurs pass) en een onbekend, afgelegen strandje ten noorden van Christchurch
Dag 26: Akaroa
Dag 27: Christchurch
Dag 28: Vertrek naar Sydney

Zoals ik al schreef, alleen de rit naar Franz Josef was echt te ver, verder hebben wij echt een super relaxe en mega vette vakantie gehad! Ik zie dat jullie de route van Abel Tasman NP richting het zuiden langs de westkust al hebben opgedeeld.

Wij hadden ‘maar’ 28 dagen in Nieuw Zeeland, en dan moet je automatisch keuzes maken, want je kunt dan nooit alles zien! Wij hebben er toen bewust voor gekozen om vanuit Auckland meteen naar beneden te reizen, en niet de hele weg naar Paihia, Bay of Islands te doen. Die weg moet je ook weer terug omlaag, en gezien het beperkte aantal dagen dat we maar hadden, hebben we ervoor gekozen om meteen verder te reizen vanuit Auckland.

Het stuk Te Anau - Dunedin is echt te lang! Hier moet je echt minstens 2 dagen over doen. Wij hebben van Te Anau naar Invercargill gereden en van Invercargill naar Dunedin. Vooral het stuk Invercargill - Dunedin telt zo ontzettend veel mooie stops, watervallen, dieren spot plaatsen, mooie uitzichten, etc. Mede door al deze fantastische stops hebben wij er al bijna 1 dag over gedaan om van Invercargill naar Dunedin te komen. Te Anau - Dunedin zou ik niet in 1 dag doen.

Je zou het stuk Fox Glacier - Wanaka - Glenorchy - Queenstown kunnen inkorten. Wij zijn vanuit Franz Josef naar Lake Matheson gereden, daarna door naar Queenstown met onderweg de Blue Pools en Wanaka. Hierdoor bespaar je best wel een aantal dagen die je verderop op het Zuidereiland (Te Anau - Dunedin) goed zou kunnen gebruiken.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Beste Bart,

dit is een mooie (en logische) route.

Ash gaf al enkele goede tips. Ik probeer aan te vullen:

  • Auckland-Paihia via Waipoua wordt veel voor één dag.

  • Ik mis Coromandel, zeker Cathedral Cove is schitterend.

  • Jou dag 7 zit wel heel erg vol. Hobbiton én Wai-O-Tapu en dan nog naar Whirinaki op één dag? Lijkt me sterk! Ik raad aan Hobbiton te bezoeken dag 7 en dan en namiddagje souvenirshoppen Rotorua. Dag 8 beginnen met Wai-O-Tapu en dan op het gemakje naar Taupo of zelfs Tongariro NP. Whirinaki is de moeite maar niet haalbaar vrees ik. Je zal nog een paar keuzes moeten maken.

  • Picton - Marahau met Queen Charlotte Track lijkt me ook veel maar heb er geen ervaring mee.

  • Een onvergetelijke ervaring in Abel Tasman NP is een nachtje Aquapackers. Dit is een hostel op een boot in Anchorage Bay. Er zijn 2-daagse trips waarbij je de eerste dag met de kano tot daar vaart en de tweede dag terug wandelt lang de coastal track.

  • Milford Track is een meerdaagse wandeling die start iets buiten Te Anau en eindigt bij Milford Sound. Deze is dus niet zomaar even te wandelen na de rit vanuit Queenstown.

  • De weg tussen Te Anau en Milford Sound is een bestemming op zich. Neem hier rustig de tijd voor en overnacht bij Milford Sound. Maak de cruise de ochtend nadien om daarna terug naar Te Anau te rijden. Ik persoonlijk vind dit één van de mooiste plekken op aarde en die verdient geen blitsbezoek. Als je het nog iets mooier wil maken kan ik een nachtje op de “Friendship” in de majestueuze Doubtful Sound aanraden. Veruit mijn mooiste NZ-ervaring.

  • Dunedin is een omwegje maar de Otago Peninsula is dit misschien wel waard. Vooral de albatroskolonie en Cape Saunders, hier zagen zelfs een orka.

Probeer niet in paniek te geraken door onze tips van te kort of te lang en dit verschuiven naar daar…hoewel je toch nog enkele keuzes zal moeten maken. Ik denk dan aan bvb. Whirinaki, Queen Charlotte Track, Dunedin. Langs de ander kant ben ik er zeker van dat alles met deze route als backbone automatisch goedkomt. Het is echt niet nodig op voorhand campings vast te leggen, de interislander zou ik wel boeken. Ik kan je Escape Campervans aanbevelen.

Frederik

Beste Bart,

dit is een mooie (en logische) route.

Ash gaf al enkele goede tips. Ik probeer aan te vullen:

  • Auckland-Paihia via Waipoua wordt veel voor één dag.

  • Ik mis Coromandel, zeker Cathedral Cove is schitterend.

  • Jou dag 7 zit wel heel erg vol. Hobbiton én Wai-O-Tapu en dan nog naar Whirinaki op één dag? Lijkt me sterk! Ik raad aan Hobbiton te bezoeken dag 7 en dan en namiddagje souvenirshoppen Rotorua. Dag 8 beginnen met Wai-O-Tapu en dan op het gemakje naar Taupo of zelfs Tongariro NP. Whirinaki is de moeite maar niet haalbaar vrees ik. Je zal nog een paar keuzes moeten maken.

  • Picton - Marahau met Queen Charlotte Track lijkt me ook veel maar heb er geen ervaring mee.

  • Een onvergetelijke ervaring in Abel Tasman NP is een nachtje Aquapackers. Dit is een hostel op een boot in Anchorage Bay. Er zijn 2-daagse trips waarbij je de eerste dag met de kano tot daar vaart en de tweede dag terug wandelt lang de coastal track.

  • Milford Track is een meerdaagse wandeling die start iets buiten Te Anau en eindigt bij Milford Sound. Deze is dus niet zomaar even te wandelen na de rit vanuit Queenstown.

  • De weg tussen Te Anau en Milford Sound is een bestemming op zich. Neem hier rustig de tijd voor en overnacht bij Milford Sound. Maak de cruise de ochtend nadien om daarna terug naar Te Anau te rijden. Ik persoonlijk vind dit één van de mooiste plekken op aarde en die verdient geen blitsbezoek. Als je het nog iets mooier wil maken kan ik een nachtje op de “Friendship” in de majestueuze Doubtful Sound aanraden. Veruit mijn mooiste NZ-ervaring.

  • Dunedin is een omwegje maar de Otago Peninsula is dit misschien wel waard. Vooral de albatroskolonie en Cape Saunders, hier zagen zelfs een orka.

Probeer niet in paniek te geraken door onze tips van te kort of te lang en dit verschuiven naar daar…hoewel je toch nog enkele keuzes zal moeten maken. Ik denk dan aan bvb. Whirinaki, Queen Charlotte Track, Dunedin. Langs de ander kant ben ik er zeker van dat alles met deze route als backbone automatisch goedkomt. Het is echt niet nodig op voorhand campings vast te leggen, de interislander zou ik wel boeken. Ik kan je Escape Campervans aanbevelen.

Frederik

Hoi!
Bedank voor de reacties, zeer interessant om te lezen en heb al wat aangepast.

  • Voor dag 4 van Auckland naar Paihia, we willen die dag meer doen dan alleen rijden, daarom dat we dat hebben genomen. Alternatief mogelijk?
  • Coromandel bijgevoegd en dagen nadien wat aangepast. Jullie mening hierover?
  • Verder nog enkele aanpassingen qua bezienswaardigheden/wandelingen.
  • Zullen nu ook overnachten in Milford Sound, zodoende we meer marge.
  • Bedankt voor de tip omtrent escape campervans, ziet er super uit! :slight_smile:

Alvast bedankt voor jullie verdere commentaren.

Ik kan men eerste post niet aanpassen, zodoende in volgend bericht men nieuw aangepast schema.

Dag 1 + 2: België – Auckland
Vluchten
Dag 3: Auckland
Auckland: Skytower (28 NZD) + Parnell Village + One Tree Hill
Dag 4: Auckland – Paihia
Route naar Bay of Islands
Waipoua Forest: Tane Mahuta Walk
Dag 5: Paihia
Bay of Islands: dolfijnen + eilanden (100 NZD)
Treaty grounds (40 NZD)
Dag 6: Paihia – Coromandel
Route naar Coromandel
Dag 7: Coromandel – Matamata
Cathedral Cove
Hobbiton (75 NZD)
Dag 8: Matamata – Whirinaki
Thermal Explorer Highway
Wai-O-Tapu: Champagne Pool + The Artist’s Palette
Dag 9: Whirinaki – Taupo
Whirinaki: Waterfalls Track
Kerosene Creek: Natural hot pools
Dag 10: Taupo – Tongariro
Lake Taupo: Huka Falls Spa Park Walk
**Dag 11: Tongariro **
Tongariro: trail Tongariro crossing
**Dag 12 : Tongariro – Wellington **
Route naar Wellington
Dag 13: Wellington
Wellington stadsbezoek
Te papa Museum
Dag 14: Wellington – Picton
Ferry naar zuideiland
Marlborough Sound
Dag 15: Picton – Marahau
Queen Charlotte Sound: Mountainbike Waterfall Bay To Anakiwa (130 NZD)
Route naar Marahau (Abel Tasman)
Dag 16: Marahau
Abel Tasman: Swing Bridge, Bush & Beach (68 NZD)
Abel Tasman: Split Apple Rock
Dag 17: Abel Tasman – Hokitika
Buller Gorge
Dag 18: Hokitika – Fox Glacier
Gletsjer heli + wandeling (395 NZD)
Lake Matheson
Dag 19: Fox Glacier – Makarora
Makarora: Siberia Experience (310 NZD)
Dag 20: Makarora – Queenstown
Mount Aspiring NP: Blue Pools Track
Mount Aspiring NP: Rob Roy Glacier Track
Dag 21: Queenstown – Glenorchy
The Rangitikei: White water rafting (175 NZD)
Glenorchy
Dag 22 : Glenorchy – Milford Sound
Queenstown: Jetboat (129 NZD)
Te Anau: Milford Track Paddle N Walk (2pm / 115 NZD)
Dag 23: Milford Sound – Te Anau
Milford Sound: Nature boat cruise (85 NZD)
Dag 24: Te Anau – Dunedin
Tunnel Beach walkway
Otago Peninsula
Dag 25: Dunedin – Mount Cook
Route naar Mount Cook: Mouraki boulders
Mount Cook / Aoraki: Kea Point trail
Dag 26: Mount Cook – Lake Tekapo
Mount Cook / Aoraki: Hooker Valley Track
Lake Tekapo
Dag 27: Lake Tekapo – Christchurch
Lake Tekapo: Mount John walkway + Astro Café
Route naar Christchurch
**Dag 28: Christchurch – België **
Vlucht

Het Bart, hoewel deze route mij op sommige punten nog wel héél druk lijkt, denk ik wel dat dit een goed uitgangspunt is. Op zich is dit geen probleem, je kan immers ter plaatse altijd dingen aanpassen.

Wat ik nog kan toevoegen:

  • Paihia - Coromandel is een stevige rit maar te doen. Als je de dag nadien Cathedral Cove wil wandelen doe je dit best zo vroeg mogelijk, vertrekken voor zonsopgang is ideaal. Je kan dus best overnachten in Hahei. Om daar te komen kan je op dag 6 gewoon de hoofdweg 25A - 25 nemen van Thames naar Hahei maar leuker en veel mooier is de route die eerst langs de westkust van het schiereiland gaat. Met wat geluk kan je Auckland zien. In Te Mata bay kan je dan de Tapu Coroglen road nemen die dwars door het groene binnenland van Coromandel gaat. Ongeveer halfweg is hier ook een mooie wandelweg langs verschillende Kauri’s. Het is een onverharde weg maar deze is goed te doen met een gewone auto/camper. In Hahei is een kleine winkel maar shoppen doe je best in de “New World” in Whitianga.
  • Whirinaki (Te Urewera) is een stevige omweg. Op de kaart lijkt dit niet zo maar in werkelijkheid is het een lang en traag stuk. Ik zou het deze keer bij Rotorua houden.
  • Over het algemeen vind ik dat er toch vrij veel georganiseerde excursies, tours,… in jou schema zitten. Dikwijls nog gecombineerd met een wandeling en een stevige rit. Vooral aan de gletsjers, Queenstown en Fiordland. Om een voorbeeld te geven; op dag 22 wil je van Glenorchy naar Milford Sound en dan ook nog een jetboat in Queenstown en een padde & hike aan Milford. Dit lijkt mij heel ambitieus.
    Ook Rob Roy track (en de weg er naartoe) neemt wel wat tijd in beslag, vroeg opstaan!

Heel veel plezier!

Hallo Bart,
Wij zijn begin dit jaar geweest, en je eigen voorkeuren doen het meestal wel goed. Ik mis er toch een paar dingen in Coromandel, met zeker een bezoek aan Cathedral cove, hot water beach, vooraf kijken wanneer het eb is, dit is Fun en een aparte ervaring, Roturura, en op het zuidereiland, ipv Milford sound, de Doubtfull sound, ik zou zeker de overnightcruise doen, om de kosten te hiervan binnen budget te houden de gedeelde kamer doen, je slaapt er alleen maar een paar uurtjes, maar dit is zo’n mooie ervaring!
En wij hebben een 4Xdrive auto gehuurd, een via BBH in hostels geslapen, scheelt heel veel in brandstof, en ook erg gezellig, jong en oud ontmoet je in de BBH, wij hebben alleen een slechtere ervaring gehad in Wellington, maar verder over top hostels, voor weinig geld. Een goed bed, een nette douche, verder is er overal een keuken aanwezig, je kan zelf koken, meer heb je eigenlijk niet nodig, want je bent vrijwel nooit in de hostel, mijn voorkeur gaat uit naar de hostels boven een camper (zelf wel een echte kampeerder)
Veel plezier, wij vonden het geweldig!

Hallo,

Ik heb hier al goede tips zien staan en kan er weinig nog aan toevoegen. Althans als je nog een camper zoekt dan moet je eens naar deze link kijken. Hier staat ook ons schema en de ervaringen op! http://paulensandra.blogspot.nl
Ik kan je zeggen dat ik ZEER goede ervaringen heb met dit camperbedrijf. Klasse gewoon. Mocht ik weer eens gaan dan weer dit bedrijf!

Hallo,

Ik woon zelf in Auckland en als ik iets mag aanmerken de skytower is echt niet het geld waard. Je hebt veel mooier uitzicht vanaf one three hill.
Verder is de route zeer goed te doen. Afstanden zijn soms pittig maar vergeet niet dat je soms op wegen rijd die vrij rustig zijn.
Wel jammer dat je Cape Reinga skipt in de hele route maar dan zou je niet naar Coromandel kunnen dus ik kan het me wel voorstellen.

Als ik jullie was, zou ik de Bay of Islands laten schieten als je toch niet naar Cape Reinga wilt. De route naar Paihia vind ik niet bijzonder. Een boottocht over de Bay of Island met een aantal rotsen vind ik mooi, maar niet zodanig dat je er een aparte reis om moet maken. Ga dan liever naar Rangitoto Island en Waiheke Island, beide met de boot vanuit dezelfde haven in Auckland te bereiken. Misschien kan je met een boot vanuit Waiheke Island rechtstreeks naar Coromandel Peninsula komen. Anders reis je weer via Auckland.
Rangitoto is geen auto eiland. Er rijdt een toeristisch treintje op wielen. Ik denk, dat er wel auto’s op mogen naar Waiheke Island. Ik vind dat een prachtig eiland met een aparte sfeer.

Bedoel je met Whirinaki de plaats aan de Tasman Sea ten noorden van Napier?

Ik adviseer je een tijdje in Picton te blijven met overnachtingen. Ik vind het een gezellig plaatsje aan de idyllische haven.
Als je in Marahau of omgeving bent, kan je nog even doorgaan naar Cape Farewell. Het uiterste noorden van het zuidereiland moet heel mooi zijn.

Blijf en aantal dagen in Queenstown! Het is idyllisch aan het water, gezellig en erg leuk. Een hoogtepunt waar je niet zomaar aan voorbij mag gaan. Laat daar eventueel Te Anau en Milford Sound voor schieten. Te Anau haalt het niet bij Queenstown. En zo bijzonder is Milford Sound ook niet, als je Noorwegen en de fjorden daar kent. Milford Sound is heel mooi, maar de boot is er zo doorheen. Noorse fjorden, zelfs zijarmen daarvan, zijn vaak veel langer.
In en rond Queenstown is veel te doen. Je kunt met een ouderwetse stoomboot naar een schapenfarm met schaapsscheerdemonstraties. Je kunt heerlijk wandelen, gezellig eten, enz , straatmuzikanten bewonderen. Overnacht bij McFees, als dat nog bestaat. Het zijn hele aardige mensen in het hotel. En niet duur en ook in het centrum. Daarnaast zijn er hotels buitenaf, maar er rijdt een pendelbus. In de omgeving kan je bungeejumpers bewonderen. Je kunt even naar Arrowtown met idyllische oude houten huizen. Enzovoorts.

Ik denk, dat je Mount Cook en Lake Tekapo zou kunnen laten vallen. In plaats daarvan de albatrossen op Otago Peninsula en het aparte landschap op Banks Peninsula met het schilderachtig aan het water gelegen Akaroa. Ook een gezellige flaneerplaats. Als je nog tijd over hebt, ga da even naar Hammer Springs en Kaikoura.

Ik stuur je mijn reisschema van 6 december 2002 t/m 18 januari 2003. Van 29-12 t/m 13-01 reisde ik in een busreisgezelschap van Travel Marvel. De rest deed ik voornamelijk middels een busabonnement. Busritten moesten uren tevoren worden besproken. Ik doe het gefaseerd, omdat ik plotseling wel eens uit de website vlieg. Je moet wel even geduld hebben totdat ik klaar ben. Ik doe het week voor week. Iedere week begint op vrijdag.

Week 1.

06-12 Vlucht Melbourne - Auckland. Overnachting in Parnell Road.
07-12 Boot Auckland - Devonport. Dagje Devonport. Terug boot Devonport - Auckland.
08-12 Dag bij kennissen op een schiereiland in Auckland. Rondwandelen. Ook met auto naar een strand. Overnachting bij de kennissen.
09-12 Boot Auckland - Rangitoto Island. Rondrit per treinje op wielen. Terug boot Rangitoto - Auckland. Boot Auckland - Waiheke Island. Bussen op
Waiheke Island met wandelingetje bij strand. Terug boot Waiheke Island - Auckland.
10-12 Auckland. Uitzicht vanuit hoge toren. Auckland - Thames - Whitianga.
11-12 Boot en bus Whitianga - Hahei. Wandeling rond Hahei. Terug busje en boot Hahei - Whitianga.
12-12 Whitianga - Thames - Morrinsville - Rotorua - Whakatane - Opotiki - Matawa - Gisborne. Overnachting in Colonial Motor
Lodge.

Week 2.

13-12 Gisborne, o.m. taxirondrit.
14-12 Gisborne - Whakare - Napier- Palmerston North - Wellington. Overnachting in hotel naast ingang cablecar.
15-12 Wellington, o.m. met cablecar naar botanische tuin en rozentuin. Aldus bezocht. Terug met cablecar.
16-12 Boot Wellington - Picton. Bus Picton - Nelson - Marahau.
17-12 Marahau. Marahau - Nelson.
18-12 Nelson - Punakaiki - Greymouth. Trein Greymouth - Christchurch. Taxirit naar wijk St. Martin naar kennis voor overnachting.
19-12 Christchurch. Wandeling langs riviertje in wijk St. Martin. Bus Christchurch - Dunedin.

Ik zou niet de reis van een organisatie volledige volgen, de dingen die genoemd worden om over te slaan zou ik persoonlijk niet voor
vo

Sent from my Nexus 7 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Volgen, al is het alleen maar als ik lees de sounds over slaan omdat ze op de fjorden van Noorwegen lijken, dit is absoluut niet waar, heb ze beide bevaren en lijken niet op elkaar.
Ga eerst eens lezen wat je aan trekt om naar toe te van, en ga dan je reisschema maken, ook wij hebben dit gedaan, en hebben een reis gemaakt, die opgeslagen ligt in mijn geheugen, volg je gevoel met dat wat je aan spreekt. Reis schema’s, ja, maar wel die van jezelf.

Sent from my Nexus 7 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Week 3.

20-12 Dunedin - Milton - Balclutha - Clinton - Gore (wat toevallig die 2 namen achter elkaar!) - Invercargill.
21-12 Busje Invercargill - Bluff. Boot Bluff - Stewart Island. Stewart Island, o.m. rondrit met treintje op wielen. Terug boot Stewart Island - Bluff.
Terug busje Bluff - Invercargill.
22-12 Invercargill - Gore - Clinton - Balclutha - Milton - Dunedin - Milton - Queenstown. Overnachting bij McFees in centrum.
23-12 Queenstown.
24-12 Queenstown. Stoombootocht naar Walter Peak Station (schapenfarm met schaapsscheerdemonstraties). Ook weer terug. Ook kabelbaantocht.
N.B. Het kan ook zijn dat ik die activiteiten op 23-12 deed.
25-12 Queenstown - Omarama - Twizel - Lake Tekapo - Christchurch. Middag wandeling langs riviertje wijk St. Martin. Overnachting bij kennis.
26-12 Christchurch. O.m. busrit door buitenwijken met bezoek winkelcentra.