Goedemiddag,
Al enige tijd wil ik een rondreis maken naar Japan maar door school en werk kwam daar weinig van terrecht. Vorige week ben ik eindelijk afgestudeerd en in september stop ik met mijn huidige baan, dus heb ik straks alle vrijheid.
De vrijheid om te gaan en staan waar ik wil en ik wil me niet inhouden qua kosten, even onverantwoord op vakantie want ik ben al jaren niet geweest. Ik ben nu 25 jaar en de volgende stap in het leven begint nu en dat is werk zoeken en voordat dit gebeurd wil ik iets speciaals doen.
De planning:
Ik wil in Oktober gaan voor circa 1,5 a 2 maanden. Het is een flinke tijd maar ik wil me met deze vakantie even helemaal laten gaan en veel ervaring opdoen. Ik weet dus in ieder geval wanneer ik wil gaan en voor hoelang. Het zou eventueel zelfs langer kunnen.
Het een en ander heb ik al gelezen, op dit forum en op andere sites over het hoe, wat en waar. Maar ik moet zeggen ik loop een beetje vast bij de planning en hoe ik dit allemaal moet aanpakken, het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe. Ik heb nog geen vliegticket of reserveringen bij hostels/hotels. En ik ga zoals het nu staat, alleen.
**
Waar loop ik tegenaan:**
**1. **Waar begin ik? Moet ik eerst zo snel mogelijk een vliegticket boeken en dan de reis pas invullen of ga ik eerst kijken waar ik naartoe wil gaan en of ik daar nog iets kan vinden qua overnachting? En hoe zit het met open tickets?
**2. **Is het noodzakelijk om van tevoren hostels te boeken of kan ik terplekke wat zoeken. Voordeel hiervan is dat ik tijdens de reis verandering kan brengen in het schema en de route mocht ik iets tegenkomen waar ik naartoe wil gaan. Nadeel is, straks kan je nergens slapen en dat is niet handig
De eerste week wil ik in Tokyo blijven en voor die periode zal ik sowieso wat boeken. Hetzelfde geld voor de laatste week in Tokyo. Een maand of meer staat dus open. Het mooie hiervan is, denk ik, dat de maximale duur van een japan rail pas 3 weken is en dat ik aan 1 genoeg heb en de rest eventueel zelf betaal of 2x zo’n pas haal en de reis iets langer maak.
- 1 week Tokyo, 6 weken rest van rondreis en laatste week weer Tokyo.
**
Waar wil ik naartoe?**
Een aantal plaatsnamen heb ik van het forum gehaald die werden aangeraden, Kyoto, Nara, Himeki, Hirsoshima, Miyajima en Hakone.
Hebben jullie nog een aantal suggesties waar iemand beslist naartoe moet gaan? Ik heb circa 5 a 6 weken om in te vullen. Het is niet zozeer dat ik heel veel wil zien maar dat als ik daar ben, kan genieten van het land voordat ik weer doorga naar de volgende plaats.
Lange post misschien maar ik wil dat het duidelijk is dat ik wel al het een en ander heb gelezen en dat ik niet jullie al het werk laat doen Waar ik vooral antwoord op wil hebben zijn de twee punten waar ik tegen aan loop nu. De tickets en het boeken van de hostels/hotels. Is het mogelijk om terplekke in die periode nog wat te vinden zonder al dat vooruit geboek, want op dat moment houd mij dat nog wat tegen en komt dat ten nadele van de gehele ervaring denk ik.
Advies is welkom natuurlijk