Keuze vluchten heen en terug

Hallo,

We hebben net beslist na een aantal reizen naar US en Australië/Nieuw Zeeland om het eens over een andere boeg te gooien. We hebben beslist om volgend jaar juli een drietal weken naar Japan te gaan. Nu is dit voor ons compleet nieuw en zullen we dus zeer veel moeten bijlezen. Dat zullen we de komende weken en maanden dus op het forum ook zeker gaan doen. Maar we willen ons wel al stilaan beginnen te oriënteren mbt de vluchten. De bedoeling zou zijn om in Japan zoveel mogelijk met het openbaar vervoer naar de verschillende bestemmingen te reizen. Dit reisschema zal dus met de tijd wel vorm krijgen. Maar indien mogelijk, zou ik willen vermijden dat we onnodig in lussen moeten reizen om terug op de startlocatie te komen.
Ik had echter ergens iets gelezen over het heenvliegen op Osaka dacht ik en terugvliegen via Tokyo (of was het nu andersom). Er was een reden aangehaald vanwege het feit dat bepaalde steden mooier zouden zijn dan de andere en dus beter voor het begin of einde te houden. Maar ik kan deze post niet meer terugvinden.
De reden dat ik dit nu vraag is omdat we morgen al eens via een reisbureau willen gaan om al eens een aantal berekeningen te laten maken.

Indien jullie mij al in een bepaalde richting kunnen verder helpen, zou ik dit ten zeerste apprecieren.

Bedankt.

Ben zelf ook bezig met het plannen van een reis door Japan (nog nooit geweest). Weet dus niet alles maar kan me inderdaad ook herinneren dat iemand op een forum heeft vermeld dat Osaka een lelijke havenstad is, niet te vergelijken met een bruisende metropool als Tokio. Dus het ligt voor de hand te starten in Osaka en terug via Tokio. Dat heb ik laatst nog gecheckt en het kan in ieder geval met KLM. Surf maar eens naar de KLM-site. Voor reizen met de trein door Japan zou ik hier eens kijken: http://www.tozai.nl/www.tozai.nl/www/14.htm

Cheers!

Beste,

Je kunt met KLM inderdaad op Osaka en Tokyo vliegen, zowel heen als terug. Dat mag je dus zelf invullen. Sommigen zeggen dat je Tokyo het beste voor het laatst bewaard omdat het zo spectaculair is. Ander willen juist liever weer aan het einde naar Kyoto omdat dat zo mooi is, dan is Osaka dichterbij. Oftewel: smaken verschillen.
Mij had het weiniig uitgemaakt, hoewel ik wel meteen in de stemming was door te starten in Tokyo.

Vor tickets hoef je trouwens echt niet naar het reisbureau hoor, die kan je zelf ook makkelijk online boeken.

Succes!

Wellicht komt die opmerking van mij vandaan. Zeker als je niet zo lang naar Japan gaat, kun je Osaka overslaan, maar Kyoto, dat bijna tegen Osaka aan ligt, zeker niet. Hat is dus handig om Japan aan te vliegen op Kansai Airport (nabij Osaka/Kyoto) en Japan te verlaten vanuit Narita Airport (nabij Tokyo…Wat mij betreft kun je, zeker als je de eerste keer naar Japan gaat, na aankomst op Kansai op de luchthaven direct de trein nemen naar Kyoto (ongeveer een uur) en daar je eerste overnachting plannen. Voor Kyoto zelf heb je echt wel een aantal dagen nodig en vandar uit kun je ook nog verschillende uitstapjes maken, bijv. naar Nara. Vanuit Kyoto kun je de Shinkansen nemen richting Tokyo en vandaar uit weer terugvliegen. Het scheelt je een dag reizen.

1 like

Vanaf Kansai kan je inderdaad makkelijk direct naar Kyoto, kost je een half uurtje extra, en als je de juiste trein neemt zonder overstap. Wel zou ik dan beginnen in Tokyo, en eindigen in Kyoto, voor m’n gevoel beleef je het dan op z’n mooist. beginnen met de hectiek, eindigen in schoonheid.

Osaka is inderdaad niet de meest aansprekende stad, maar ik heb me er toch een paar dagen goed vermaakt. Het voelt in veel opzichten als een “net-niet-Tokyo”, net even iets minder kolossaal, net even iets minder hectisch, maar met toch wel een eigen karakter. En gezien de afstand zou je het desnoods als dagtrip vanuit Kyoto kunnen bezoeken.

Ik sluit mij aan bij Wizard, ik heb ook eerst Tokyo gedaan en als laatste het toetje Kyoto. Door Tokyo eerst aan te doen, wordt je meteen het Japan in getrokken dat je van TV kent (Film: Lost in translation, zeker bekijken deze film!).

Kyoto als laatste is om lekker af te bouwen: van de stad, de cultuur, natuur, tempels en tuinen te genieten. Kyoto heeft een heel mooie mix van dit alles en is eenvoudig te verkennen.

vr.gr. Ton

Ik ben altijd gewoon alleen via Tokyo gegaan.

Bij de 1e x rondreis van 3 weken ben ik eerst in Tokyo gebleven, toen als 2 daagse dagtocht vanuit Tokyo de Hakone roundtrip gedaan, na weer een overnachting in Tokyo ben ik de volgende ochtend naar Hiroshima gegaan incl. Miyajima toen Kyoto en omgeving, vanuit Tokyo ben ik vervolgens naar Takayama gegaan en vanuit Takayama is het dan niet meer zover met de trein terug naar Tokyo daar gebleven en vandaar uit weer dagtrips naar Nikko en Kamakura. Ik had zo een “logisch rondje” gemaakt en was prima te doen in 3 weken.

Met de shinkansen ben je overal snel dus je hebt niet echt het gevoel dat je van hot naar her aan het reizen bent. Je hebt meer het gevoel dat je “langer” onderweg bent om ergens te komen als je de speciale combitickets neemt van de normale trein (Hakone roundcourse, Kansai pas, World Heritage pas etc.).