Halo ik heb een belangrijk vraagje, ik zal dus van Kualu lumpur een vlucht nemen naar ofwel osaka ofwel tokyo… Als het tokyo is wil ik in osaka eindigen , als het in osaka is wil ik ook in tokyo eindigen aangezien ik van daar naar Korea wil gaan en daar de vluchten goedkoop zijn.
Wat is het beste misschien??? ik zal daar 3 weken blijven en zal dus ook naar plekken gaan tussen osaka en Hiroshima en plekken tussen tokyo en ossaka. Dus wat is eigenlijk het beste voor mij? Beginnen in Tokyo en dan helemaal naar Hiroshima en terug osaka OF osaka beginnen en naar hiroshhima en dan zo terug naar tokyo… Ook rekening houdend met de Railway pass voor 2 weken of moet ik dan beter die van 3 weken nemen?
Sorry voor mijn chaotisch vraag , ik hoop dat er iemand mij kan helpen
Hoi Zekki,
eigenlijk maakt het niet zoveel uit. De meeste reizen beginnen in Tokyo, hoewel ik er ook een paar heb gezien die Tokyo achteraan plaatsten omdat de reizigers dan alvast aan Japan konden ‘wennen’ voor ze in Tokyo kwamen.
Je kunt kijken of er festivals zijn waar je naar toe wilt, of andere seizoensgebonden dingen zoals kersenbloesems en herfstkleuren, en dan daar je volgorde op bepalen.
Het idee is wel heel slim om in de ene stad te beginnen en in de andere te eindigen. Dat scheelt wat heen-en-weer reizen.
Waarschijnlijk zal je ook wel met een twee-weekse railpas afkunnen omdat je waarschijnlijk de eerste en laatste dagen van de reis in een grote stad bent (Osaka danwel Tokyo). Probeer dan om alle grote ritten in die twee weken te plannen. Via Hyperdiakun je dan berekenen wat de totale kosten zijn t.o.v. de kosten van een railpas.
Wellicht een idee als je via Korea wilt reizen: eerst vliegen naar Tokyo, en dan helemaal door reizen naar Fukuoka. Van daar kan je dan ook per veerboot oversteken naar Busan. En dan per trein weer door naar Seoul.
Ik heb die oversteek ooit in omgekeerde richting willen doen, maar ben toen uiteindelijk toch op een goedkope vlucht tussen Seoul en Fukuoka uitgekomen.
Ik heb afgelopen juni Osaka - Tokyo gedaan, en dat was prima te doen.
Vanuit Osaka is het ook maar 2 uur naar Hiroshima, dus misschien een idee om Osaka als uitvalsbasis te nemen…
hmmm jaa ik wil ook naar hiroshima ! dus ik denk dat het osaka wordt en eindigen in tokyo. Hoe lang ben je geweest? en welke railway pass heb je genomen??