Aanraders?

Nou, uiteindelijk heb ik besloten dat ik sowieso naar Tokyo, Kyoto en Osaka wil, maar nu zit ik te twijfelen.

Sowieso wilde ik aan jullie vragen of jullie nog tips hadden. Ik wil beginnen in Tokyo en ik vroeg me af of ik beter eerst naar Kyoto of Osaka kan gaan. Of misschien maakt dat niks uit, dat kan natuurlijk ook.

Daarnaast wil ik eigenlijk nog wel ergens anders heen, maar ik weet over andere plaatsen in Japan eigenlijk vrij weinig. Ik zat zelf te denken aan Fukuoka of Nagoya, maar misschien hebben jullie wel veel betere ideeen…?

Kiyomi,

persoonlijk zou ik beginnen in Tokyo en eindigen in Kyoto. Tokyo is een echte wereldstad, indrukwekkend maar ook druk, in het begin krijg je er het ‘lost in translation gevoel’, Kyoto is meer relaxed en heeft cultureel veel te bieden, ik vind Kyoto een mooie afsluiting van een reis.

Andere plaatsen Nikko, Nara, Hiroshima / Miyajima. Als je van mystiek houdt en kennis wilt maken met de tempel en pelgrim cultuur, dan naar Koyasan. Hier is al veel over op het forum geschreven, wat je met de zoekfunctie kunt vinden. Matsumoto en de Kiso valley vond ik qua natuur en rust heerlijk.

Tot zover, dit is natuurlijk niet uitputtend :slight_smile:

vr.gr. Ton

Het hangt ook af van wat jou interesseert en hoe je wilt reizen. Wil je zoveel mogelijk zien in korte tijd of wil je rustig de tijd nemen. Wil je gewoon het land zien of is er iets specifiek dat je interesseert . Heb je iets met auto’s bv dan is Nagoya interessant. Gaat het om games of anime dan zou je wat meer tijd in Tokyo kunnen doorbrengen. Enz…

Kijk bv even op internet wat een beetje de standaardreisplannen zijn en haal er voor jezelf uit wat jou leuk lijkt: http://www.tozai.nl/www.tozai.nl/www/index.html

Ik weet dat je vandaag dan eindelijk bent vertrokken.
Geniet ervan! Ik hoop dat al je verwachtingen uitkomen :chin: