Ik ben vorig jaar voor drie weken in Japan geweest waar ik de volgende bestemmingen heb aangedaan:
Tokio - Sidetrip naar Kamakura
Nikko
Nagoya - Sidetrip naar Kiso valley
Hiroshima
Kyoto - Sidetrip naar Nara en Koyasan
Osaka - Sidetrip naar Himeji
Ik zit nu te denken om aankomend jaar in Mei of het jaar erop eventueel weer naar Japan te gaan.
Waar ik dan in Japan drie volle weken heb. Maar behalve dat ik wil starten in Tokio omdat ik graag Naoko die ik daar heb leren kennen weer wil zien, zoek ik tips welke plaatsen te bezoeken. Ik hou van cultuur, eten en natuur een mix ervan.
Had je al een ruw idee welke kant je op zou willen? Kijkend naar waar je al geweest bent mijn eerste twee gedachten: richting het noorden (Tohoku en Hokkaido), of juist verder naar het zuidwesten (Kyushu en Shikoku).
Maar uiteraard is ook meer centraal nog genoeg te zien, je zou bijvoorbeeld vanuit Tokyo richting Toyama en Kanazawa kunnen reizen, en dan via Takayama weer richting Kansai. En dan bijvoorbeeld rond Biwa-ko nog wat plaatsen meepikken. Opties genoeg.
Ik dacht te beginnen bij Mt Fuji en dan door naar Takayama maar vanaf daar weet ik het even niet meer. Omdat ik ineens heb besloten weer naar Japan te gaan ben ik nog wat in de war hahahaha.