Eerste keer Japan!

Hallo,

Het zal waarschijnlijk niet de eerste keer zijn dat deze vraag gesteld wordt maar wij gaan in oktober drie weken naar Japan en nu weet ik niet goed wat we best allemaal kunnen doen en zien.

Op mijn lijstje staat momenteel Tokyo, Osaka, Kyoto, Nara, Hiroshima, Fuji en eventueel de Japanse Alpen.

Verder staan er op mijn mindmap nog volgende dingen: Karaoke, sake, sushi, shashimi, Yaki-tori, hostels, couchsurfing, onsen, bamboebos, tuinen, stadsfietsen, japan rail pass, makaki apen, festival, avondje uit (optreden) en ik zou ook graag ergens naar de zee willen gaan.

Zijn er mensen die goede tips hebben voor ons? Wat moeten we zeker doen, rekening mee houden, wat moeten we eten, bekijken, waar slapen, …? Alle info is meer dan welkom!

Groetjes,

Sofie

Tsja, da’s nogal een brede vraag, dat maakt het niet bepaald makkelijk om te beantwoorden…

Om te beginnen zou je eens kunnen kijken naar de programma’s van georganiseerde reizen of ook van andere reizigers hier. Wat je noemt is op zich allemaal prima in drie weken te doen, wellicht nog wel iets meer afhankelijk van het gewenste reistempo.

En heb je al een vlucht waarmee rekening zal moeten worden gehouden? Anders zou ik daarmee beginnen, kijken of je een leuke vlucht kan vinden met een start in Tokyo en dan terugvliegen vanaf Kansai of Fukuoka. Dan heb je een paar aanknopingspunten om de reis in te delen. Voor een eerste reis is het denk ik ook helemaal niet erg om vooral de bekende bestemmingen te bezoeken, er is meestal toch een goede reden voor hun populariteit. En buiten wellicht Kyoto, Nara en een paar specifieke plaatsen in Tokyo (Asakusa…) zal je zelden het gevoel krijgen op een mega-toeristische plaats te zijn.

Wellicht nog specifieke interesses? Want wellicht dat dat nog wat meer gerichte tips kan opleveren. Aan festivals is er in oktober ook zeker geen gebrek, maar het is altijd even puzzelen wat wanneer waar te doen is. Een paar goede hulpmiddelen hierbij:

Ik weet niet hoever je nu bent met plannen maar http://www.japan-guide.com/ is echt een goeie site. Ik zou zelf Nikko (goed te doen vanuit Tokyo) zeker toevoegen en Hakone ook, wij vonden het echt schitterend. Ik neem aan dat je een railpass neemt of hebt?