Tips rondreis japan?

Hi!

Ik ga in November voor het eerst naar Japan. Ik heb zelf mijn reis samengesteld en alle hostels zijn al geboekt. Ik heb de JRP al aangevraagd. Nu vroeg ik me af of jullie nog leuke tips en ideetjes hebben? en of ik naar al deze plekken kan met de JRP!

Dag 1. Vertrek vanuit AMS naar Tokyo.
Dag 2. Tokyo
Dag 3. Tokyo & excursie Mt Fuji & Hakone.
Dag 4. Tokyo
Dag 5. Tokyo & excursie Nikko.
Dag 6. Tokyo
Dag 7. Takayama & excursie Matsumoto
Dag 8. Takayama
Dag 9. Takayama

Dag 10. Kyoto
Dag 11. Kyoto & excursie Je laten fotograferen als een Geisha (iemand hier ervaring mee??)
Dag 12. Kyoto
Dag 13. Kyoto & excursie Nara
Dag 14. Koyasan & slapen in tempel

Dag 15. Osaka
Dag 16. Osaka & excursie Himeji-Jo Castle.
Dag 17. Osaka

Dag 18. Hiroshima
Dag 19. Hiroshima & excursie Torii

Dag 20. Tokyo & excursie Kamakura & Beach
Dag 21. Tokyo
Dag 22. Vertrek vanuit Tokyo naar AMS.

Ik hoor graag of ik nog wat ‘vergeten’ ben en waar ik nog aan moet denken!
Bedankt!!

Lijkt me in basis weinig mis mee. Je zou kunnen overwegen Hiroshima en Osaka nog om te draaien, dan heb je niet zo’n lange rit van Hiroshima helemaal terug naar Tokyo.

Himeji kan je op dit moment wellicht beter overslaan, het kasteel staat momenteel geheel in de steigers. Je schijnt nu wel de werkzaamheden te kunnen volgen, maar of dat nu zo de moeite waard is. Mocht je er toch een kijkje willen nemen, dan kan je het net zo makkelijk onderweg van Kyoto/Osaka naar Hiroshima doen, je bagage kan je op het station in een kluisje kwijt.

Wil je de excursie naar Matsumoto met JR doen? Met de trein duurt het meer dan vier uur enkele reis. Ik zou eerder een dagtrip vanuit Tokyo doen of de bus (ruim 2 uur) nemen vanuit Takayama maar dat valt helaas niet onder JRP: http://www.nouhibus.co.jp/english/matsumoto.html

De trein naar Koyasan valt niet onder de JRP: Osaka to Koyasan: How to get to and around Koyasan - Access, Transport and Orientation

Ook voor Hakone geldt dat je een lokale trein zult moeten nemen waarvoor de JRP niet geldt, maar ik neem aan dat de JRP (14 dagen?) pas op dag 7 ingaat.
Ik zou trouwens die dag flexible houden. Er is kans dat je mt Fuji niet kunt zien vanuit Hakone door het weer. Check dus het weersvooruitzicht voor Hakone & Fuji en beslis dan welke dag je erheen gaat.

Het is inderdaad heel jammer dat Himeji in de steigers staat. Maar je hebt in ieder geval met Matsumoto een prachtig kasteel in je reisplan. Osaka en Hiroshima hebben een naoorlogs gereconstrueerd kasteel. Misschien is Hikone een leuk alternatief: Hikone Travel Guide - What to do in Hikone City

Voor Koyasan kan je de Kansai Thru Pass kopen op het station in Osaka en in Tokyo kan je een Hakone Roundcourse pass kopen om de Hakone roundcourse te doen.

Je JR pass is geldig op de veerboot van Hiroshima naar Mijayima.

Voor veel toeristische routes waar geen JR rijdt hebben ze wel speciale “passen”. Op japan-guide.com kan je alle informatie vinden over Japan die je maar nodig hebt!