Hoi reisfanaten
Komende zomer wik ik 4 weken naarJapan.Ik ben benieuwd of het een logische goede route is. Ik heb 4 weken de tijd en houdt van afwisseling en niet te veel stad.
Ik wil starten in Tokio.
In Tokio wil ik ongeveer 5 dagen blijven en de volgende uitstapjes maken:
- Kamakura
- Hakone
- Mitake
- Nikko
En ik zou graag de Mount Fuji willen beklimmen.
Vanuit Tokio wil ik naar Nagano om daar naar het plaatje Yudanaka te gaan. Vanuit Nagano wil ik naar Matsumoto. Maar ik weet niet of dit de goede route is of logisch…….
Vanuit Matsumoto wil ik naar Kamikochi. Ik wil daar graag wandelenen etc in de Franse Alpen. Vanuit daar lijkt me leuk (wat ik heb gelezen) om naar Shiraukawago en Kanazawa te gaan. Vanuit daar naar Takayama. Daar wil ik een aantal dingen bezoeken. Is het de moeite waard om dit te bezoeken? Vanuit daar wil i de trein pakken naar Tsumago en Magome. Het lijkt mij leuk om de oude dorpjes te zien en rond te wandelen.
Vanuit daar zou ik graag de trein willen nemen naar Gokurakubashi. Daar kan je een kabelbaan nemen naar Koyasan. Daar kan je oude pelgrim routes lopen. Dat lijkt mij heel tof en in een tempel te slapen. Vanuit daar wil ik graag de trein pakken naar Kyoto. Ik denk dat ik hier 5 dagen wil blijven en verschillende uitstapjes wil maken. Bijvoorbeeld naar Narro. Vanuit Kyoto wil ik naar Mount Koya. Vanuit daar door naar Hiroshima. Daar een aantal dingen bezoeken zoals dat museum en dat beroemde eiland. Dan naar Nagasaki 2 dagen daar dacht ik en dan Fukuoka. En dan naar huis.
Ik hoor graag jullie bevindingen/ ideeën/tips
Groetjes Janneke