Hoi reisfanaten Komende zomer wik ik 4 weken naarJapan.Ik ben benieuwd of het een logische goede route is. Ik heb 4 weken de tijd en houdt van afwisseling en niet te veel stad. Ik wil starten in Tokio. In Tokio wil ik ongeveer 5 dagen blijven en de volgende uitstapjes maken: - Kamakura - Hakone - Mitake - Nikko En ik zou graag de Mount Fuji willen beklimmen. Vanuit Tokio wil ik naar Nagano om daar naar het plaatje Yudanaka te gaan. Vanuit Nagano wil ik naar Matsumoto. Maar ik weet niet of dit de goede route is of logisch……. Vanuit Matsumoto wil ik naar Kamikochi. Ik wil daar graag wandelenen etc in de Franse Alpen. Vanuit daar lijkt me leuk (wat ik heb gelezen) om naar Shiraukawago en Kanazawa te gaan. Vanuit daar naar Takayama. Daar wil ik een aantal dingen bezoeken. Is het de moeite waard om dit te bezoeken? Vanuit daar wil i de trein pakken naar Tsumago en Magome. Het lijkt mij leuk om de oude dorpjes te zien en rond te wandelen. Vanuit daar zou ik graag de trein willen nemen naar Gokurakubashi. Daar kan je een kabelbaan nemen naar Koyasan. Daar kan je oude pelgrim routes lopen. Dat lijkt mij heel tof en in een tempel te slapen. Vanuit daar wil ik graag de trein pakken naar Kyoto. Ik denk dat ik hier 5 dagen wil blijven en verschillende uitstapjes wil maken. Bijvoorbeeld naar Narro. Vanuit Kyoto wil ik naar Mount Koya. Vanuit daar door naar Hiroshima. Daar een aantal dingen bezoeken zoals dat museum en dat beroemde eiland. Dan naar Nagasaki 2 dagen daar dacht ik en dan Fukuoka. En dan naar huis. Ik hoor graag jullie bevindingen/ ideeën/tips Groetjes Janneke
Verstuurd vanaf mijn iPhone
Iemand die mij mis advies kan geven[emoji4]
Excuus, helemaal over het hoofd gezien.
Nu zit er redelijk wat in je route waar ik nog geen ervaring mee heb. Wel iets om rekening mee te houden: in de zomer is het WARM, en niet zo’n klein beetje ook. Er van uitgaand dat Tokyo ook de uitvalsbasis voor de beklimming van Mt. Fuji is denk ik dat je met al deze uitstapjes wel een erg vol programma zal hebben. Komt nog bij dat Mt. Fuji meestal 's nachts beklommen wordt om zo de zonsopgang mee te maken, daar zal ook gevolgen hebben voor je dagindeling.
Met het (Japanse) Alpen-gedeelte heb ik maar beperkt ervaring, maar op zich lijkt dit me geen verkeerde route. De aanleg van de Hokuriko-shinkansen van Nagano naar Kanazawa heeft een en ander wellicht wat veranderd, maar dit lijkt me toch wel de meest praktische volgorde. Wel lijkt Tsumago/Magome me praktischer als dagtrip vanuit Matsumoto, vanaf Takayama is het een treinrit van dik 4 uur.
Ik zie ook twee keer Koyasan in je route, zowel voor als na Kyoto. Bedoelde je met die tweede wellicht iets anders, of gewoon een vergissing? Met het oog op de reisafstanden zou ik wellicht eerst Kyoto bezoeken, en daarna pas Koyasan.
Waar ik wel een beetje m’n twijfels bij heb is het deel van de reis erna. Op zich zijn al die bestemmingen zeker de moeite waard, en zou ik ze een ieder die voor het eerst Japan bezoekt zeker aanraden. Maar het is ineens voornamelijk stad en met flinke afstanden (vooral Nagasaki bungelt er wat bij), het staat daardoor nogal in contrast met het eerste deel van je reis. Kyushu is overigens op zichzelf prachtig, maar daar heb je dan nu ook maar weinig tijd. Fukuoka is vanwege z’n vliegveld uiteraard wel een praktische eindbestemming, maar zou het dan geen optie zijn wat meer tijd tussen Kyoto en Fukuoka te besteden? Ik ben er zelf nog niet geweest, maar bijvoorbeeld de Sanin-regio rond Matsue en Izumo schijnt heel mooi te zijn, of verder naar het westen Hagi. Maar ook makkelijker bereikbaar langs de shinkansen liggen nog diverse interessante plaatsen, denk aan Okayama/Kurashiki, Onomichi, Tomonoura of Iwakuni. Zie anders ook Chugoku Region Travel Guide.
Maar al met al zeker geen verkeerd begin, wellicht hebben anderen met meer reiservaring in de betreffende regio’s ook nog suggesties?
Thanks voor je antwoord super fijn! Ik heb 4 tot 5 weken de tijd. Dan kan ik dus beter wat langer in Tokio blijven om de uitstapjes te maken en de tijd te nemen om de berg te beklimmen? Dank je wel voor de tip om Tsmumago/ Magome vanuit Matsumoto te bezoeken.
Koyasan is een vergissing . Dubbel erin gezet.
Nou indd wat jij benoemt na Kyoto wist ik niet zo goed. Ik kan dus beter wat langer de tijd nemen voor Kyushu? Ik ga mezelf eens verdiepen in de Sanin regio.
Of meer tijd nemen voor Tokyo, of kiezen. Zo is bijvoorbeeld Hakone op zichzelf zeker mooi, maar je kan je afvragen of het gezien de rest van je plannen nu wel zo’n toevoeging is. Mt. Fuji ga je dus al van dichtbij zien, en ook aan mooie natuur heb je in je plannen geen gebrek. En je kan nu eenmaal niet alles in één reis zien. Ik ben net terug van mijn 10e bezoek van Japan, en desondanks heb ik nog zoveel te ontdekken in het land…
Op zich zou er ook niks mis mee zijn om op Kyushu verder alleen Nagasaki te bezoeken, het is een hartstikke leuke stad met veel historie. Maar een beetje afgaand op het eerste deel van je reis denk ik dat Kyushu veel meer moois voor je te bieden heeft dan je nu nog in deze reis gepropt zal krijgen. En tegelijkertijd werd het nu vanaf Kyoto toch vooral een aaneenschakeling van grote steden. En zo blijft er toch ook mooi wat over voor een volgende reis naar Japan :slywink:
Ik neem dan meer tijd voor Tokio denk ik. Nee das waar. Ik wil vaak te veel zien, in de tijd die ik heb. Hiroshima wel bezoeken? En op welke plekken moet ik nu iig een verblijf boeken?