Wat vinden jullie van deze route?

Beste forumgangers,

Volgend jaar gaan we met z’n tweeën voor het eerst naar Japan:chin:. We houden van natuur en wandelen, cultuur, oude stadjes. Zijn niet zo van de grote steden, maar willen Tokyo en Kyoto zeker niet missen.Heb een voorlopig plan gemaakt. Wat vinden jullie hiervan?

donderdag 10-mei vlucht 14.40
vrijdag 11-mei aankomst Tokio om 08.40
zaterdag 12-mei Tokio
zondag 13-mei Tokio
maandag 14-mei Fujikawaguchiko
dinsdag 15-mei Fujikawaguchiko
woensdag 16-mei Fujikawaguchiko
donderdag 17-mei Matsumoto
vrijdag 18-mei Takayama
zaterdag 19-mei Takayama
zondag 20-mei Tsumago
maandag 21-mei Hikone
dinsdag 22-mei Ise omgeving
woensdag 23-mei Ise omgeving
donderdag 24-mei Yunomine omgeving
vrijdag 25-mei Yunomine
zaterdag 26-mei Koya san
zondag 27-mei Wakayama
maandag 28-mei Wakayama
dinsdag 29-mei Kyoto
woensdag 30-mei Kyoto
donderdag 31-mei Kyoto
vrijdag 1-jun vertrek Osaka

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Marieke

Hoi Marieke,
dat ziet er leuk uit!
Het enige wat ik er aan zie is dat jullie vrij lang in Fujikawaguchiko blijven. Heb je daar een bepaalde reden voor?

Dank je Nemesis,

Ik dacht dat de omgeving van Mount Fuji wel een aankomstdag + 2 volle dagen de moeite waard zou zijn. Of heb ik het mis?

Ik ben zelf nog niet op die plek geweest, dus ik kan niet uit ervaring zeggen wat er allemaal te doen is.
Er zullen denk ik wel redelijk wat wandelingen beschikbaar zijn.
Alleen de klimroutes naar mount Fuji zelf zullen afgesloten zijn (openen pas op 1 juli).

Na wat speurwerk mijn planning aangepast. Wat vinden jullie hier van? Nog tips wat ik absoluut niet mag missen?

vrijdag 11-mei aankomst Tokio om 08.40 stad, tempels, winkels, tuinen

zaterdag 12-mei Tokio

zondag 13-mei Tokio

maandag 14-mei Fuji Five Lakes
Mount Fuji
dinsdag 15-mei Fuji Five Lakes meren

woensdag 16-mei Matsumoto kasteel

donderdag 17-mei Takayama Ogimachi Shirakawa dorpjes
Tenryu Valley
vrijdag 18-mei Takayama Kamikochi wandelen
Karuizawa
zaterdag 19-mei Tsumago Kiso valley, samoerai dorp

zondag 20-mei Hikone kasteel, meer

maandag 21-mei Ise omgeving parelvissers

dinsdag 22-mei Ise omgeving Dorokyo Gorge

woensdag 23-mei kust kushimoto /Kii-Katsuura Hashi Gui Rocks, Blue Beach Nachi
Kujirahama Beach

donderdag 24-mei kust Shirahama strand/ kust/ Sandanbeki Cavern,

vrijdag 25-mei kust Shirahama Yuasa / Aragi-jima , /Kiyomaru Tosen =whale watching

zaterdag 26-mei Yunomine hot spring

zondag 27-mei Koya san tempelovernachting

maandag 28-mei Wakayama stadje kasteel

dinsdag 29-mei Kyoto stad, tempels, tuinen, winkels, divers

woensdag 30-mei Kyoto

donderdag 31-mei Kyoto

vrijdag 1-jun vertrek Osaka 10.25
aankomst Amsterdam 15.00

Ziet er echt prachtig uit!!! Fijne vakantie Marieke.

Dank
je wel Maarten

Op zich een hele mooie route, met een hoop ongewone maar zeker interessante bestemmingen. Wat ik me hooguit een beetje afvraag: is het niet wat teveel van het goede? En dan denk ik met name aan de bijna dagelijkse verplaatsingen.

En gaan jullie dit per trein(/bus?) doen of wilden jullie een auto huren? Ik weet namelijk zo ook niet hoe gunstig alle spoorverbindingen zijn. Dan zouden bussen wellicht uitkomst kunnen bieden, maar het is een stuk lastiger daar goede informatie over te vinden.

We zijn van plan vanaf mount fuji tot wakayama een auto te huren. De afstanden zijn niet zo groot. Ik zou Yonomine en Koya San samen kunnen voegen. Maar 1 nachtje tempel lijkt me wel leuk. En Kushimoto en Shirahama kan evt ook als 1 overnachtingsadres samen worden gevoegd. Maar omdat we met de auto reizen lijkt het niet zo’n bezwaar om wat vaker te verkassen.

Dan is het inderdaad wel te doen lijkt me. Ik heb zelf weliswaar nog geen ervaring met autorijden in Japan, maar zo zal je een stuk flexibeler zijn. Hoe goed de spoorwegen ook zijn, die zijn logischerwijs toch vooral gericht op de grote steden en de verbindingen daartussen.