Lijkt jullie dit een goed reisplan?

Mijn tweede reis naar Japan. Ik dacht dat dit wel een goed plan zou zijn maar misschien vergis ik mij daar in. Jullie mening wordt gewaardeerd. :smiley:

⦁ 07-05 vliegen naar Fukuoka
⦁ 08-05 Kagoshima
⦁ 09-05 Yakushima
⦁ 10-05 Yakushima
⦁ 11-05 Fukuoka
⦁ 12-05 Fukuoka
⦁ 13-05 Kyoto
⦁ 14-05 Kyoto
⦁ 15-05 Kyoto
⦁ 16-05 Kanazawa
⦁ 17-05 Kanazawa (Snow Monkeys)
⦁ 18-05 Kanazawa
⦁ 19-05 Kanazawa - Ogimachi Village - Takayama
⦁ 20-05 Takayama
⦁ 21-05 Matsumoto
⦁ 22-05 Matsumoto (wasabi farm)
⦁ 23-05 Mt Fuji
⦁ 24-05 Mt Fuji
⦁ 25-05 Tokyo
⦁ 26-05 Tokyo
⦁ 27-05 Tokyo
⦁ 28-05 Tokyo
⦁ 29-05 Naar huis

Bedankt voor jullie input.

Je trip ziet er echt super uit, ik las dat je al bekend bent in Japan.
Met dit reis schema moet je wel een geweldige vakantie hebben lijkt mij!!! :zon02:

Blij te horen dat je het een leuk reisschema vind. Het enige waar ik nog wat mee zit is 08-05 omdat de vlucht naar Fukuoka een overstap heeft met een overstaptijd van 4.5 uur. Niet echt geweldig. Plus dan nog vliegen en met de trein naar Kagoshima. Ben er nog niet uit of ik misschien beter in midden Japan moet gaan reizen en Kagoshima, Yakushima en Fukuoka misschien beter tijdens een andere reis kan gaan doen.

Helemaal niet gek! En vooral Yakushima lijkt me zeker interessant.

Wordt dit je eerste keer in Kagoshima? Dan zou ik daar wel wat meer tijd voor plannen, al is het maar voor Sakurajima. Dan zou ik bijvoorbeeld een dag schrappen in Fukuoka.

Van Kanazawa was ik persoonlijk niet zo onder de indruk, al hielp het weer ook niet mee. Ik heb de meeste tijd dan ook buiten de stad besteedt, met dagtrips naar Kaga Onsen (automuseum) en Hakui (ruimtevaartmuseum), beiden van harte aanbevolen. Takayama daarentegen heeft me wel zeer positief verrast, enigszins noodgedwongen en met gematigd tempo heb ik daar een volle week gezeten, en me geen moment verveeld.

Wat betreft de snow monkeys, ik vrees dat er in mei geen sneeuw te zien zal zijn. Van wat ik heb begrepen zitten die apen er wel altijd, daarvoor worden ze genoeg gevoerd. Ik vraag me echter wel af of het handig is die vanuit Kanazawa te bezoeken, want het gaat neem ik aan wel om Yudanaka (Jigokudani Monkey Park)? Dat ligt niet ver van Nagano, dus zou vanuit Matsumoto praktischer zijn.

Is Fukuoka überhaupt de moeite waard?

Wat heb je daar zoal bezocht?

Dank voor de info. dat wist ik inderdaad. :slight_smile:

Of Fukuoka de moeite waard is? Tsja, heel erg veel is er niet te zien of doen, maar ik vind het wel altijd een aangename tussenstop. Hoogtepunt is toch altijd wel een goeie kom tonkotsu ramen bij een yatai ergens langs het water. En de Canal City mall is door z’n unieke architectuur ook best een bezoek waard. Maar echte bezienswaardigheden, nee, die zijn er maar bar weinig.

Wat betreft Takayama: de oude stad is gewoon leuk om doorheen te dwalen, weliswaar tamelijk toeristisch maar ook weer niet te massaal. Restaurantjes in overvloed uiteraard. En daar zitten ook diverse musea:
[ul]
[li]in Yatai Kaikan zijn enkele echte wagens van het Takayama Matsuri te zien. Vond het echter een tikje teleurstellend.[/li][li]Het Karakuri Museum daarentegen was wel echt leuk. Oké, als museum stelt het niet zoveel voor, maar je krijgt een leuke en verrassende show te zien met diverse karakuri (mechanische poppen) zoals die in het festival gebruikt worden. Dat alleen maakt het een bezoek zeker waard.[/li][li]Als bonus zit ernaast Sakurayama Nikkokan, een enorm diorama van de Toshogu schrijn in Nikko.[/li][li]Het Takayama Museum of History and Art toont precies wat de naam doet vermoeden, zeker een bezoek waard.[/li][li]Showa-kan geeft een heerlijk nostalgisch kijkje in de Showa-periode (1926-1989), met de nadruk op de jaren '60. Absolute aanrader![/li][li]Daarnaast zijn er enkele sake-brouwerijen en nog diverse opengestelde huizen waar bijvoorbeeld kunstcollecties worden getoond.[/li][li]Ook zijn er twee ochtendmarkten, die bij Jinya-mae is een kleinschalige versmarkt, terwijl die langs Miyagawa wat groter en toeristischer is.[/li][li]Er zijn nog meer musea, maar die leken me minder interessant.[/li][/ul]

Daarnaast in de omgeving (eenvoudig per bus bereikbaar):
[ul]
[li]Hida no Sato is een openluchtmuseum waar een groot aantal traditionele huizen uit de omgeving bij elkaar zijn verzameld. Mooi ruim opgezet, en met duidelijk uitleg. Op zichzelf erg leuk, maar wellicht minder interessant als je ook al het “echte” Ogimachi bezoekt.[/li][li]Matsuri no Mori is ook een museum over het Takayama Matsuri een stukje buiten de stad. Waar Yatai Kaikan wat tegenviel was dit juist fantastisch. Oké, de hier tentoongestelde wagens zijn slechts replica’s, maar dat maakt ze niet minder indrukwekkend. Ook worden hier de bijbehorende karakuri-voorstellingen nagespeeld. Ernaast zit ook nog een insectenmuseum en een theeceremonie-museum welke ik niet bezocht heb, een enorme souvenirwinkel en restaurant.[/li][li]Furukawa (kwartiertje per trein) heb ik vooral bezocht voor het lokale matsuri, maar is op zichzelf ook een mooi historisch stadje.[/li][/ul]

Bedankt voor alle tips. Heb besloten mijn reisplan meer te focussen in een niet “te groot gebied”

Mijn nieuwe plan is nu:

[ul]
[li]Amsterdam - Tokyo
[/li][li]Tokyo
[/li][li]Tokyo - Vrienden bezoeken
[/li][li]Tokyo
[/li][li]Tokyo - dagje de stad uit
[/li][li]Tokyo
[/li][li]Mt Fuji
[/li][li]Mt Fuji
[/li][li]Matsumoto
[/li][li]Matsumoto - Wasabi Farm
[/li][li]Matsumoto - Snow Monkeys
[/li][li]Takayama
[/li][li]Takayama - Kamikochi
[/li][li]Takayama
[/li][li]Takayama - Kanazawa - via Shirakawago
[/li][li]Kanazawa - Kurobe Gorge
[/li][li]Kanazawa*
[/li][li]Kyoto
[/li][li]Kyoto - Amanohashidate
[/li][li]Kyoto
[/li][li]Kyoto - bezoek aan thee plantage
[/li][li]Osaka - Amsterdam
[/li][li]
[/li][/ul]

Soory voor het rommelige lijstje wilde er niet netter uit zien :frowning:

Ben hier eigenlijk wel erg blij mee maar sta open voor kritiek of tips natuurlijk :slight_smile:

Ok de kogel is door de kerk. Het laatste plan is het plan. Ticket geboekt 7 mei vlieg ik :smiley: