Feedback Initiary

Beste leden,

De tijd is eindelijk aangebroken voor mij om het prachtige Japan te mogen bezoeken.

Echter is mijn kennis over reizen naar Japan een beetje roestig geworden daar het voornemen geleden is gemaakt.

Graag zou ik daarom van jullie feedback ontvangen over de haalbaarheid en volgorde van mijn volgende reisschema:

Dag 1 Amsterdam Tokio
Dag 2, 3, Tokyo
Dag 4, 5, 6 Yakushima (vlucht)
Dag 7 Matsumoto
Dag 8 Shiragawa-go
Dag 9 Magome-Tsumago
Dag 10 t/m 12 Kyoto
Dag 13 Koyasan
Dag 14 Himeji
Dag 15 Tokyo/Kansai Amsterdam

Ik ga trouwens eind april, begin mei (golden week).

Tips voor voordelige vliegtickets zijn ook welkom!

Alvast hartelijk dank!

Groet, Mike

Een ryokan ergens op de route met privé rotenbura zou ook welkom zijn !

Misschien ook wel handig te vermelden. Ik twijfel nog over de route matsumoto, magome/tsumago & shirakawa-go. Dit betreft de volgorde en maar ook de optie om de eerste week misschien toch een auto voor fit traject te huren i.p.v. een JRP.

Ik heb inmiddels de himeji (kon mijn bericht niet meer aanpassen) op de een na laatste dag gepland zodat ik in de middag kan terug reizen naar Tokio (aangezien retour via een andere bestemming oftewel Osaka, duurder uitpakt) om daar te overnachten. Aangezien ik dan de volgende ochtend op tijd naar het luchthaven kan vertrekken (en ook geen JRP nodig heb die dag).

Ik kom KLM trouwens via vakantie piraten uit op iets meer dan 600 retour. Binnenlandse vlucht naar yakushima heb ik nog niet kunnen vinden.

Alvast bedankt !

Lijkt me in grote lijnen zeker geen verkeerde route, al vraag ik me vooral af of het niet een beetje teveel is voor 2 weken.

Yakushima is uiteraard het meest interessante stukje, daar heb ik zelf nog geen ervaring mee. Had je een specifieke reden om dat te willen bezoeken?

Waar ik dan wel benieuwd naar was was hoe je van daar in Matsumoto wou gaan te komen. Ik zie dat er van daar alleen vluchten (JAL) naar Kansai, Fukuoka en Kagoshima gaan (wat dus ook een probleem/overstap oplevert voor de heenvlucht). Dan waarschijnlijk vliegen op Kansai en dan dus een auto huren? Of eerst per trein naar Matsumoto en dan daar pas de auto huren?

Daarnaast vraag ik me af of drie dagen voor Matsumoto, Tsumago/Magome en Shirakawago niet wat erg krap is. Vergeet ook niet dat de afstanden nog best behoorlijk zijn. Dan zou ik denk ik eerder een keuze maken: ofwel Matsumoto met Tsumago/Magome, ofwel Takayama als uitvalsbasis voor Shirakawago. En wellicht dan een leuk alternatief voor Tsumago/Magome wat daarvoor dan meer op route ligt (maar nu prop ik die dagen uiteraard wel weer helemaal vol…): Gujo-Hachiman.

Of nog een heel ander idee: Zou je niet per trein/bus van Tokyo via Matsumoto én Takayama naar de Kansai-regio kunnen reizen, en dan Yakushima helemaal op het einde kunnen plakken? Eventueel zou je dan nog kunnen kijken of je dan op Fukuoka terug kan vliegen en van daaruit terug naar huis, als is helaas de KLM-vlucht op Fukuoka inmiddels weer geschrapt.

EDIT: ik zat hier nog even wat te lezen over Yakushima, maar zie nu dat zo’n vlucht van/naar Kansai een knap prijzige grap is: reguliere prijs 39.000 yen enkele reis, aanbiedingen rond de 27.000 yen.

Is het vanuit die optiek dan niet handiger om je reis wellicht meer op Kyushu te focussen, en dan een veerboot vanuit Kagoshima of Ibusuki te nemen?

Beste Wizardofoss,

Dank voor je feedback!

De bedoeling was een retour Tokio - Yakushima te boeken. Dat betekent dat ik minus vliegtijd 2 dagen over zijn houden voor yakushima.

Dit is het aangepaste promgramma:

Dag 1 Amsterdam Tokio
Dag 2, 3, Tokio
Dag 4, 5, 6 Yakushima (retour vlucht)
Dag 7 Matsumoto
Dag 8 Magome-Tsumago
Dag 9 Shiragawa-go
Dag 10 t/m 12 Kyoto
Dag 13 Koyasan
Dag 14 Himeji - Tokio
Dag 15 Tokio Amsterdam

Het kost inderdaad wat maar het is echt de moeite waard. Wel begreep ik dat er vaak binnenlandse discount vluchten zijn dus als iemand hier meer over weet dan is dat erg welkom.

Vandaar dat ik ook ook vooral voor het drukke Alpen gedeelte een huurauto overweeg (gemiddeld 3 uur reizen p/d) Zodat dit tijdswinst oplevert door directere routes.
Aangezien ik maar 2 weken vrij ben heb ik al veel moeten schrappen dus Alpen zij wel eigenlijk een must waar ik al lang naar uitkijk.

Verdere tips zijn welkom

Gujo hachiman ziet er trouwens episch uit maar inderdaad wordt t te veel. Wellicht voor een volgende keer!

Yakushima is ook gewoon out of this world zo fabel achtig en daarom ook een inspiratie bron voor die bekende anime regisseur ( waarvan ik de naam even niet meer weet ) die ik graag wil bezoeken en toch wel zoveel mogelijk van wil zien.

Hayao Miyazaki bedoel je? Afgaand op de foto’s kan ik me bij die inspiratie wel iets voorstellen…

Maar, had je überhaupt (directe) vluchten van Tokyo naar Yakushima gevonden eigenlijk? Want zover ik had gezien zouden die er namelijk niet zijn, en zou je dus nog een overstap hebben. En zover ik weet vliegt ook alleen Japan Airlines op Yakushima, dus echte discounttarieven hoef je ook niet te verwachten.

Ja Hayao Miyazaki bedoelde ik!

Klopt, er is alleen een directe vlucht vanuit Osaka naar Yakushima. Jammer genoeg zijn er geen promoties op dit traject via de domestic flight aanbieders op japan-guide. Via Skyskanner kom ik het goedkoopst uit op 400 retour. Nadeel wanneer je helemaal met de shinkansen naar Kyushu afreist je er 2 dagen extra voor nodig hebt, welke ik niet heb.

Het schema zou er dan zo uit zien:

Dag 1 Amsterdam Tokio
Dag 2 & 3 Tokio
Dag 4 Matsumoto
Dag 5 Magome-Tsumago
Dag 6 Shiragawa-go
Dag 7 t/m 11 Kyoto

  • Koyasan (dagtrip)
  • Himeji (dagtrip)
    Dag 12, 13 & 14 Yakushima (retour Osaka)
    Dag 15 Osaka - Amsterdam

Het is druk maar als ik op Hyperdia kijk zou het moeten kunnen.

Ben inmiddels op weg naar huis en dit programma heb ik afgelegd:

Za 28-04 14:40 Vlucht Amsterdam Tokio
Zo 29-04 08:40 Tokio

  • Ginza (yon chome crossing)
  • Tsukiji
  • Akihabara
  • Keizerlijk paleis
  • Rainbow bridge monorail
    Ma 30-04 Tokio
  • Shibuya + crossing + 109 + golden kai
  • Shinjuku
  • Tokyo Metropolitan Government Building panorama / tokyo tower
    (Asakusa)
    Di 01-05 Tokio - Matsumoto - Magome / Tsumago
    Tokonamiso ryokan
    Woe 02-05 Nakasendo Trail: Magome - Tsumago
    Tokonamiso ryokan
    Do 03-05 Magome / Tsumago - Shiragawa-go (ogimachi + shiroyama viewpoint) - Kyoto
    Nine hours tokio neo future capsule
    Vrij 04-05 Kyoto
  • soutern/central: nijo castle, fushimi inari, gion, pontocho
    Za 05-05 Kyoto
  • northwest: sagano, arashima, korokke, kinkakuji, ryoanji, ninnen-ji
    Momijiya ryokan
    Zo 06-05 Kyoto:
  • eastern: honen-in, eikando, gingakuji, kiyomizudera, higashiyama + ninen saka + sannen saka + ishibei koji lane
    kodaji-zen: Kitajima Daidokoro-zaka Slope/stairways, phillosophers path
    Ma 07-05 Kyoto - Dagtrip Himeji
    Rest kyoto:
  • Tofukuji
    Di 08-05 Kyoto - Kagoshima - Yakushima Ferry Hibiscus
    Woe 09-05 07:00 Miyanoura
    Yodogawa trail - Hananoego trail - Mount Miyanoura trail - Shin takatsuka hut
    Do 10-5 Jomonsugi (Anbo trail, Okabu trail) - Shiratani Unsui (kusugawa trail) - Shiratani hut
    Vrij 11-05 Anbo - Kagoshima - Osaka
    Za 12-5 Osaka
  • Dagtrip Koyasan: (okunoin)
  • Osaka: minami (namba), dotonbura & den den town
    Zo 13-05 10:25 Vlucht Osaka Kansai - Amsterdam

Was echt bijzonder, met name Yakushima.

Als er foto’s gewenst zijn kan ik ze plaatsen.

Bedankt voor de bijdragen.

Hoi Mike,

Wat vond je van Tsumago-Magome? Ik ervaarde het verblijf -in tegenstelling tot Koyasan- veel ‘echter’ of authentieker. Ook al weet je dat ze bewust alle elektriciteitskabels hebben weggewerkt om het eruit te laten zien als vroeger.

Foto’s zijn altijd leuk, zeker als ze herkenbaar zijn :slight_smile:

Hi Lierooi,

Ja de Nakasendo trail of Kiso area was op Yakushima het meest authentiek en bijgebleven ook al is het soms wat toeristisch opgepimpt, vooral Magome. Maar replica volstaat voor mij gewoon hoor! De natuurlijke ervaring zoals de geur , de bergen en de plaatselijke ryokan verraste mij enorm. Echt de moeite waard. Shirakawa go viel mij tegen alle verwachtingen in erg tegen , te massa toeristisch (draag hier natuurlijk ook zelf aan bij). Foto s zal ik nog plaatsen.