4 weken Japan, een droom die uitkomt!

Hallo allemaal,

Na het lezen van een aantal reisplannen en verhalen op dit forum. De stap genomen om vandaag mij ook voor het forum aan te melden. Dit omdat ik toch met een aantal vragen zit voor mijn aankomende reis naar Japan. In mei ben ik van plan om samen met mijn vriendin 4 weken naar Japan te gaan en daar een rondreis te maken. De route is al uitgestippeld en voor een aantal plekken hebben we ook al een slaapplek gereserveerd. Graag deel ik met jullie onze route:

Dag Datum Bestemming (van -> naar)
1 9 Mei 2016 Amsterdam - Xiamen
2 10 Mei 2016 Xiamen - Vliegveld Narita - Tokyo
3 11 Mei 2016 Tokyo - Tokyo - Mt. Fuji
4 12 Mei 2016 Mt. Fuji - Osaka
5 13 Mei 2016 Osaka - Osaka
6 14 Mei 2016 Osaka - Osaka
7 15 Mei 2016 Osaka - Koya-San
8 16 Mei 2016 Koya-San - Himeji - Hiroshima
9 17 Mei 2016 Hiroshima - Miyajima - Hiroshima
10 18 Mei 2016 Hiroshima - Hiroshima
11 19 Mei 2016 Hiroshima - Kitahyushu Kumamoto
12 20 Mei 2016 Kumamoto - Beppu - Kumamoto
13 21 Mei 2016 Kumamoto - Kumamoto
14 22 Mei 2016 Kumamoto - Nagasaki
15 23 Mei 2016 Nagasaki - Nagasaki
16 24 Mei 2016 Nagasaki - Yamaguchi - Kyoto
17 25 Mei 2016 Kyoto - Nara - Kyoto
18 26 Mei 2016 Kyoto Kyoto
19 27 Mei 2016 Kyoto - Kanazawa
20 28 Mei 2016 Kanazawa - Kanazawa
21 29 Mei 2016 Kanazawa - Takayama
22 30 Mei 2016 Takayama - (via matsumoto) Kamikochi - Takayama
23 31 Mei 2016 Takayama - Tokyo
24 1 Juni 2016 Tokyo - Nikko - Tokyo
25 2 Juni 2016 Tokyo - Kamakura - Tokyo
26 3 Juni 2016 Tokyo - Mt. Takao - Tokyo
27 4 Juni 2016 Tokyo - Tokyo
28 5 Juni 2016 Tokyo - Tokyo
29 6 Juni 2016 Tokyo - Tokyo
30 7 Juni 2016 Tokyo - Vliegveld Narita - Xiamen
31 8 Juni 2016 Xiamen - Amsterdam

We hebben twee plekken op onze route waar we nog over twijfelen. Dit zijn Kitakyushu en Yamaguchi. We willen een van deze twee wisselen met Fukuoka, wij denken dat we dit het beste met Kitakyushu kunnen doen. Kan iemand die in beide plaatsen is geweest ons vertellen of dit een goede keuze is? Daarbij zouden we willen weten of het beste is om voor 21 dagen een RJ railpass te nemen of echt alleen de dagen dat we van de ene grote stad naar de andere gaan en de rest met losse kaartjes of de passmo kaart te doen? Als we kiezen voor de 21 dagen kaart dan laten we die ingaan op de dag dat we naar MT Fuji gaan zodat dag 24 (naar Nikko) ook nog met dezelfde kaart gedaan kan worden.

Wij zijn benieuwd :slight_smile:

Wesley & Suzan

Welkom op dit forum!

De eerste keer 4 weken is zeker een droom; ik herinner mij nog onze eerste Japanreis!
Deze was een stuk korter als die van jullie.
Inmiddels gaan wij al weer voor de 5e keer; we vertrekken over iets meer als 1 dag, te weten morgenavond!
Onze trip is ook zowat 4 weken, maar wij beperken ons tot een van de hoofdeilanden.
Wij starten in Fukuoka, waar heel veel te beleven valt, als je op internet zoekt.
Daarna gaan we naar Kumamoto, vervolgens naar Kagoshima.
Vanuit Kagoshima steken we dwars over naar de andere kant, naar Miyazaki.
Dan trekken we weer verder noordwaarts naar Oita, vlakbij Beppu.
Vanuit daar nog verder naar boven naar Kokura en Mojiko, om weer uit te komen in Fukuoka.

Wij hebben natuurlijk in onze vorige reizen al een groot aantal plaatsen bezocht.
Nu blijven we op Kyushu, een eldorado voor treinfanaten.

Als ik mocht kiezen nam ik Fukuoka in het reisschema op.
Alhoewel Kitakyushu ook genoeg te bieden heeft.

Ik ga proberen om een blog bij te houden via een link op mijn website: www.stichtingrom.nl
Daar zit een link die leidt naar een blog waar ik wat van onze belevenissen wil posten, als dit lukt.
Die kun je hier bereiken: http://www.stichtingrom.nl/index.php/japan-logboek

Als het niet lukt kan het altijd nog via dit forum.
Daar kan natuurlijk ook inloggen.
:biggrin:

Ik ga jullie blog zeker volgen.

Heel veel plezier!

1 like

Dank je wel, zal wel lukken!

Whouu deze reis ziet er echt super gaaf uit. Heel veel plezier tijdens deze speciale reis.

Hallo Wesley en Susan,
Jullie hebben ook Kumamoto in je reis staan. De regio rondom Kumamoto is het hevigst getroffen door de aardbevingen van een paar dagen geleden.
Het kasteel zou je zeker niet kunnen bezoeken, dat is beschadigd geraakt.

Op dit moment zijn nog een aantal treindiensten niet functioneel. En er zijn nog dagelijks naschokken in het gebied, vanochtend weer een van M4.
Hoe dat over een maand van nu is is natuurlijk niet te zeggen.

Het is aan jullie of je alsnog naar Kumamoto wilt, maar dan ben je in ieder geval op de hoogte.
Japan-guide.com heeft een aparte pagina waar ze de meest recente informatie weergeven:
2016 Kyushu Earthquake Information