Rijbewijzen (de sluiproute door het doolhof)

Je status als toerist staat niet ter discussie, het heet niet voor niets Working Holiday Program. Ik twijfel er wel aan of je op een WHP visum mag werken als au-pair, hier is namelijk een ander toelatings-programma voor; het zg. Live-In Caregivers Program. Ga nooit af op wat welke private onderneming of organisatie dan ook hierover meldt. De (Canadese) overheid bepaalt de regels voor dit werk.

www.cic.gc.ca/english/work/caregiver/index.asp

Heb nog even nader geïnformeerd.
Je kunt werken als au-pair, ook onder het WHP program, maar wel met additionele voorwaarden, zoals een ‘medical exam’ . Voldoe je aan alle voorwaarden(o.a. verzekering), dan ontvang je een LOI (Letter of Introduction) én een 'unrestricted visa. Dat laatste betekent dan weer, dat je zonder probleem je rijbewijs kunt omzetten naar een Canadese versie na een rij-test.

Hey luongo, kun je even laten weten vanwaar je deze informatie hebt.
Dank je wel

Hoi Eefje,
Heb even gemaild met kennissen in Vancouver, die mij dit wisten te vertellen.

Mijn host family heeft net gebeld met ICBC en blijkbaar zeggen die ook van je kunt 6 maanden rijden als ‘visitor’ dan de provincie verlaten en daarna terug 6 maand als visitor rijden.
Wel grappig dat ICBC dat zelf voorstelt vind ik. :stuck_out_tongue:

Toch enorm bedankt voor me te helpen allemaal!

Dan moet het goed komen, toch?:thumbsup:

Hooi!

Ik zie door het bos de bomen niet meer. Als ik het goed snap heb ik voor een rijbewijs in Ontario alleen een verklaring nodig en geen officiële vertaling van mijn Nederlands rijbewijs? En aangezien ik meer als twee jaar rijervaring heb hoef ik alleen een theorie test te doen en een oogtest?
Kan er iemand antwoord geven op deze vragen?:slight_smile:

Groetjes Hanna

Nee, dat is niet het geval.
(Tenzij er regels zijn veranderd)
Als je hier aan komt dan ga je naar de nederlandse ambassade of consulaat voor een verklaring dat je een geldig nederlands rijbewijs hebt.
Dat neem je mee naar de Drivetest centre.
Dan doe je eerst je theorie test G1.
En als je dan slaagt, dan kun je meteen je praktijk examen (G2 nr1) boeken
En als je dat slaagt kun je meteen je eind rijtest boeken full G

Normaal weg zit er eeen jaar tussen elke fase