Retourticket noodzaak voor binnenkomen Brazilie?

Hoi,

Ik heb onlangs een ticket geboekt Van Amsterdam naar Salvador (1 november), en een retourticket van Lima naar Amsterdam (20 februari). Hier zit dus langer dan 3 maanden tussen. Nu heb ik gehoord dat je een retourticket moet laten zien als je binnenkomt in brazilie. Nu heb ik niets anders dan 2 reisschema’s (e-tickets), en alleen een retour vanaf Lima. Kan dat gewoon als retourticket gelden? Of moet dit per se een ticket zijn waarmee ik vanaf brazilie terug vlieg naar Nederland binnen 3 maanden. Iemand ervaring hier mee?

Ork

officieel wel maar gebeurt in de praktijk nooit. Je kunt met een gerust hart op t vliegtuig stappen hoor!

Dit wilde ik dus ook vragen. Als ik helemaal geen retourvlucht vanaf waar dan ook heb geboekt, lukt het dan ook?

En zeggen ze er in europa al wat van of pas bij de douane in brasil?

ja hoor dan lukt t ook.
Als de immigratie in Brazilie er om zou vragen dan gaan ze bij t inchecken in Europa er al op letten of je ook een retourticket hebt want de luchtvaartmaatschappij krijgt dan de boete voor zijn kiezen.
Met een enkele reis naar de meeste afrikaanse landen lukt haAst niet, daar letten ze er scherp op, naar Argentinie willen ze vooral in Brussel nog wel eens moeilijk doen maar schiphol (KLM) met bestemming Brazilie (met enkele reis) is probleemloos

Ik wil vanuit madrid met air europa. Iemand ervaringen?

KLM heeft geen goedkope enkeltjes. Heb verder niks gevonden vanuit NL richting brasil.

www.condor.de

Thnx! heb een aantrekkelijk vlucht vanuit Frankfurt gevonden.

Volgens mij lukt het niet vanwege de boete

ik doe t minimaal 1 x jaar. Hoef enkel l mijn nederlandse paspoort te tonen bij t inchecken en ben nooit gevraagd om mijn braziliaanse verblijfsvergunning. Voor hen ben ik dus gewoon een toerist. Sem problema. Wat betreft de braziliaanse immigratie heb ik nog niet gehoord dat die om t ticket vraagt bij t binnenkomen op t vliegveld.

Hoi,

Dus als ik het goed begrijp koop ik in NL een enkeltje naar brazilie en ben eigenlijk zonder problemen binnen?
Dan trouwen met m,n vriendin en dan kan er eigenlijk niks meer gebeuren??

Is dat zo?

Graag zou ik hier op enkele reactie,s lezen.

MvG,

CJZ

Wanneer was je laatste keer?

6 september 2008

Hey,

Wij vertrekken 4 maart richting Rio. Nu wij hebben ook juist een ENKEL ticket nr Rio, vanuit Brussel. Ik heb gebeld met de braziliaanse ambassade hier en die zeiden me dat ik een return ticket nodig heb om brazilie te mogen binnenkomen. Maar volgens wat ik hier lees is dit dus niet waar?!
Ik heb het nu al een paar keer gehoord dat het wel mag en van anderen dan weer niet. Kan iemand hier 100% zekerheid brengen aub. :slight_smile:

Alvast bedankt,
K

De vliegtuigmaatschapij kan een boete krijgen en zal je dus wsl niet mee laten gaan

Ik zou het gewoon proberen, dan weet je het, het ergste wat je kan overkomen is dat je enkele ticket kan weggooien

Vanuit België? Ze gaan dus in Brussel al zeggen dat het niet gaat lukken? Waarom staan ze dan wel de boeking toe (enkel)? Het ergste dat ik mijn enkel kan verliezen, dat vind ik al tamelijk erg aangezien me dat al 700 euro kost…
Geen andere oplossing mogelijk?

Jawel een ticket boeken met retour ticket.

Ze staan een enkeltje toe omdat er veel Brazilianen of mensen met een verblijfsvergunning boeken

Nja enkelticket is al geboekt… Kan niet meer wijzigen ook.
Ik wil de rest van zuid amerika doortrekken met de bus… Dit is dus zogezegd niet mogelijk dan… Wat een bullshit… Ik land op 4 maart in Rio en wil eind mei vertrekken met de bus naar Ecuador. Dus ik heb geen vliegticket nodig… Hoe komt het dan dat die andere personen hierboven er wel zijn binnen geraakt met een enkel ticket? Ik begrijp het allemaal niet zo goed meer…

Omdat regels niet altijd nageleefd worden waarschijnlijk, maar die worden sinds een jaar of 2 wel voortaan nageleefd

Ok…
Het is ook niet toegestaan om een busticket te hebben dat toont dat je het land binnen 3 maand verlaat?
Bedankt vr je hulp.

In 2006 naar Brazilië gevlogen en 9 weken later uit Lima weggevlogen. Geen enkele vraag of probleem gehad over het niet hebben van een uitreisbewijs uit Brazilië.