Brussel - Rio de Janeiro met een one way ticket

Ik weet dat er hier over al topics bestaan maar vond er geen recente…
Heeft iemand hier ervaring mee of meer info over? IK ben van plan om enkele weken in Brazilië te blijven en daarna langs Bolivië of Argentinië verder te reizen.
Is het risico te groot om te risceren naar Brazilië te vliegen (met Condor) met een one way ticket?
Ik las ergens dat een mogelijke oplossing is om een goedkope busrit tussen een grensstad in Brazilië en bijvoorbeeld Argentinië te boeken maar ik weet niet of dit voldoende zou moeten zijn…

Alvast bedankt

Ga je je terugvlucht nog niet boeken dan (in de zin van een open jaw vliegticket)? Want in dat geval is het geen punt, althans bij mij hebben ze er nog nooit moeilijk over gedaan als ik een terugvlucht uit een ander land had.

Ben ik niet van plan nee. Mijn plan is om richting mexico te gaan en te zien hoe ver ik geraak.
Dus het kan een terugvlucht van colombia, mexico of alles daartussen worden…

Dan weet ik het niet… inderdaad zou ik dan van tevoren een busticket of boottocht boeken de grens over, als bewijs dat je het land verlaat.
Het schijnt vooral de luchtvaartmaatschappij te kunnen zijn die moeilijk kan doen over een enkele reis, bij het instappen in Brussel: dat ze je niet willen toelaten het vliegtuig in, omdat zij weer bang zijn dat Brazilië moeilijk gaat doen over jouw toelating.

Goeie reis!

Oi, ik zat met hetzelfde probleem. Ik ging in oktober naar Brazilië en ik wilde nog geen terugticket kopen omdat ik nog niet wist wanneer ik zou terugvliegen. Uiteindelijk bleek zowel bij vertrek als op aankomst daar geen controle op te zijn.

Ik bedoel: je bent niet de enigste die naar Brazilië gaat en die verder gaat reizen, of nog niet weet hoelang je daar gaat verblijven. Zorg gewoon dat je kan aantonen dat je genoeg geld hebt. Ze gaan er niet moeilijk over doen.

Wel moet ik ook nog vermelden dat een visum voor België na drie maanden niet meer verlengd kan worden in Brazilië. Als je langer blijft dan drie maanden is de boete 8 reais per dag en maximaal 800 reais.

Als je in Rio aankomt, hier staan een paar tips voor leuke activiteiten:

http://artikelssociologie.blogspot.com.br/2013/01/bezienswaardigheden-in-rio-de-janeiro.html

Bedankt voor de reactie.
Naar ik gehoord heb hangt het meer af van de luchtvaartmaatschappij, aangezien zij de controle doen voor het opstappen, dan van de Braziliaanse overheid. Ik heb een busticket gevonden over de grens voor nog geen 10 euro dus ik was van plan dit te boeken (en waarschijnlijk niet te gebruiken) maar toen hoorde ik dat Condor, de luchtvaartmaatschappij waar ik mee vlieg, dikwijls naar een ticket uit het continent vraagt… Ik wil absoluut geen ticket voor niets boeken dus ben ik nog steeds op zoek wat ik nu het best kan doen.

Dan nog een vraag, voor hoeveel heb je een enkele reis gevonden? Vaak schelen retourtickets niet zo heel veel.

Ter aanvulling retourticket in maart met Iberia kost 565 euro, volgens mij een enkeltje 500.

350 euro
Bij Condor is een retourticket blijkbaar niet relatief goedkoper dan een enkel ticket.

350 euro? voor welke datum?

En nee ik bedoel ook niet een retourtje met Condor, maar met een andere maatschappij.

Zelf heb ik ook een open jaw ticket geboekt, terugreis niet gebruikt en met een enkeltje Condor terug naar EU. En de laatste keer een retourtje Rio en de terugreis niet gebruikt.

ik denk dat luchtvaartmaatschappijen dit doen vanwege commerciêle redenen, we zillen natuurlijk maar al te graag dat je een retourtje boekt. Ik ben gevlogen van Amsterdam naar Natal en daar was er was nergens controle op terugvluchtticket. Ik heb ook met een meisje van de douane gepraat en die zei dat ze er niet moeilijk over doen, dus het probleem zou eerder in Europa liggen.

Wat je kan doen is een retour boeken met Condor, achteraf kan je die vlucht nog wijzigen, dan betaal je alleen het rpijsverscil en 60 euro administratiekosten. Ik begrijp dat je geen risicos wilt nemen, daarom dat ik ook een retour had geboekt, maar achteraf de vluchtdatum heb gewijzigd.

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een bewijs nodig dat ik na 3 maanden het land verlaat. Hoe heb jij dit opgelost bilyo? Ben ook wel benieuwd naar dit ticket van 10 euro! Heb namelijk zelf gebeld met Clondor en zij gaven aan dat alles prima is om te laten zien, als je maar bewijs hebt dat je binnen 3 maanden het land verlaat.

Ook ik ben van plan met Condor een enkeltje te boeken. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Vind het spannend om het risico te lopen, maar een retourtje is toch echt veel duurder dan een enkeltje…en ook ik weet niet waar ik ga belanden met mijn reis. Ik hoop van jullie te horen!

Zoals hierboven geschreven in het verleden heeft condor het getolereerd. Maar niemand kan je een garantie geven.