Beste medereizigers,
Omdat ik moeilijk antwoorden vind op mijn vragen, probeer ik het via deze weg. Voor het eerst op deze site dus hoop dat het goed gaat. Wie weet zijn hier medewereldreizigers die hier ervaring mee hebben; ik ben mijn nieuwe reis aan het plannen, dit keer naar Zuid-Amerika, maar zou het liefst altijd gewoon een enkeltje boeken en zien waar ik strand. Nu is dat erg lastig blijkt, omdat je altijd een bewijs moet hebben bij binnenkomst van een land dat je dat land ook weer verlaat binnen de tijd van je visum. Nou zou ik graag naar Buenos Aires, Argentinie vliegen (wie weet de goedkoopste luchtvaartmaatschappij?) en dan over land reizen naar Midden- en Noord-Amerika. Tot nu toe waren retourtjes altijd het goedkoopst en kwam dat uit met mijn reisplanning, maar nu wil ik dus pas een jaar later ofzo vanuit een heel ander land (Canada) weer terug naar NL… Dus dat ticket kan ik nog niet boeken omdat het te ver van te voren is en geldt niet als uitgaande vlucht vanuit Argentinie) De ambassade vertelde dat een treinticket of busticket ook volstaat. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Gokken en riskeren dat ik geweigerd word, lijkt me geen lekker begin… Alvast bedankt voor jullie input!
:wereld:
Groetjes, Nanine
Hola Nanine, wat leuk dat je dat gaat doen. Argentina is iig al een prachtig land! Ik vlieg altijd met Iberia, vaak de goedkoopste. Maar dat zou je even op cheaptickets of iets dergelijks moeten checken. Het is inderdaad handiger en veel goedkoper om een retour te kopen. Zit net op de site van Iberia en zie dat de prijzen weer zijn gestegen. Ik weet niet wanneer je gaat?
En een bootticket naar Uruguay kopen, kan ook vanaf Nederland via buquebus.
Misschien heb je ook wat aan onderstaand topic:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=85683
Suerte!
Gallina, Bedankt voor je reactie, helaas is een enkele reis nog steeds meer dan 200 euro goedkoper dan een retour, raar maar waar. De ervaringen zijn zo verschillend, anders dan de officiele regels in ieder geval. In de link die jij stuurde zag ik niemand noemen dat je niet met een enkele reis vanaf de luchthaven kan vertrekken? Kvind het maar lastig… :mad: De echte wereldreiziger wil dat toch allemaal (nog) niet plannen? :vak02: Groetjes, Nanine
Dat mensen een retour boeken ipv een enkele reis, heeft met de kosten te maken, want zoals ik al zei, is dat soms goedkoper. Maar als jij ergens een enkele reis vind die goedkoper is dan een retour, moet je dat natuurlijk doen!
Hi allen! Heb inmiddels een retourtje geboekt, direct bij Air Europa, voor in november, voor zo’n 600 euro! Geen gezeur met extra tickets meer. Heb wel goedkopere enkele reizen gezien, maar nu scheelt het niet zoveel met een retourtje en niemand kon mij garanderen dat ik het geld terug zou krijgen als ik dat uitgaande ticket (bijv. van Buenos Aires naar Santiago) zou cancellen. Alleen als ik dat binnen 24 uur zou doen. Boeken, reizen en cancellen is niet haalbaar binnen 24 uur, dus heb het nu zo geregeld. Vertrek vanaf Londen Gatwick trouwens, dat was het goedkoopst. Safe travels! :wereld:
Super Nanine!
Beetje afgunst, want ik was wel wat meer kwijt met Iberia…
Veel plezier!