Ik wil volgende maand een half jaar rondreizen in Zuid Amerika en nou hoor ik al vanaf diverse bronnen dat het nodig is een vliegticket te kopen waarmee je binnen 3 maanden uit Argentinie vliegt ivm een visum.
Aangezien ik een half jaar wil rondreizen en ik niet weet wanneer en vanaf waar ik terug zal vliegen vind ik een “normaal” ticket voor mij geen goede optie. Ook de mogelijkheid om je vertrek datum of plaats aan te passen vind ik niet ideaal.
Ik ben van plan een vliegticket te kopen naar Buenos Aires en daarbij een goedkoop vlieg of bus ticket van ergens in Argentinië naar een omliggend land.
Dit als bewijs dat ik binnen 3 maanden weg ga uit Argentinië.
Wat zijn hiervoor de gemakkelijkste en goedkoopste oplossingen?
Als ze al moeilijk doen bij het inchecken kan je altijd nog aangeven dat je gaat rondreizen door Zuid Amerika, zoals zovelen. Hoef je echt geen extra ticket voor te kopen. Desnoods boek je online een boottocht naar Uruguay (www.buquebus.com.ar) of de bus vanuit Bariloche naar Puerto Montt in Chili en klaar.
Ik zit ook met deze vraag. Wil vanaf september 5 maanden rondreizen en twijfel of ik retourticket op 3 maanden laat zetten. Maar als ik zo lees is dat eigenlijk niet nodig.
Niet doen dus, heb hier ooit in 1999 zo´n 7 maanden rondgereisd zonder verblijfsvergunning of wat dan ook. Inderdaad gewoon even een oversteek maken naar een buurland (bijna allemaal de moeite van een bezoek meer dan waard) en weer terug Argentinië in. Inmiddels woon ik in Argentinië :zon02:
Ik moet nog boeken maar ik ben van plan gewoon een enkeltje Buenos Aires te kopen,
en dan via internet een bus of boot reis naar een ander land te kopen. Dit als bewijs
dat ik binnen 3 maanden het land verlaat.
Hoop dat het lukt! Ik boek denk ik voor 900,- retour Buenos Aires bij Kilroy travel. Ik laat retourdatum op 3 maanden zetten en daar zet ik voor ongeveer 50,-- ticket om…
900 euro is wel redelijke prijs voor retour toch?
voor een lang ticket is de prijs redelijk, vooral als je deze voor 50 euro kunt omzetten. Wel controleren of dat ook daadwerkelijk zo is! Bij veel aanbiedingen kan dat namelijk niet.
Ik heb zelf geen problemen met een ‘langdurig’ ticket bij de grens gehad, en ik verwacht ook niet dat je deze zult krijgen. Wel tussendoor even de grens overwippen.
Volgens mij €900 idd een goede prijs en voor €50 omzetten is goedkoop.
Maar met een retour ticket betekend het dus wel dat je terug moet van de plek waar je begonnen
bent. Zou het niet makkelijker zijn om terug te kunnen vliegen van waar je bent op dat moment?
Dat is waarom ik een enkeltje heb. Of je moet de terugplek ook veranderen maar dat is vaak
een stuk duurder dan € 50.
Maar 2 enkeltjes zijn weer VEEL duurder dan het omzetten van een retour volgens mij? En überhaubt heb je meer kans dat ze moeilijk gaan doen bij het inchecken als je alleen een enkele reis hebt denk ik, maar dat durft ik niet met zekerheid te zeggen. Zelf ben ik wel eens met een enkele reis vertrokken met Aerolineas Argentinas en die hebben me niet tegengehouden. Waren veel te blij dat er iemand eerste klas wilde vliegen denk ik
Ja nou dat is niet zo handig denk ik. Want als je terug gaat moet je misschien een boete betalen op ezeiza, maar niet zoveel denk ik. Of ben je wel van plan even het land uit te gaan?