Wie kan mij helpen met het volgende:
Mijn vriend en ik vertrekken volgende maand voor een trip om de wereld met een Round the World ticket.
Op 3 maart zouden we van Costa Rica - via Miami - naar Buenos Aires reizen.
Het volgende vliegticket is echter pas op 20 juli vanuit Peru terugvliegen naar huis, omdat we de verplaatsingen in Zuid Amerika over land willen doen.
In feite hebben we dus niet echt een uitreisticket voor Argentinië.
Gaat dit een probleem geven om het land binnen te mogen?
In de praktijk is het voor argentina geen probleem, ze doen hier niet zo moeilijk.
de airline of de vs kunnen wel moeilijk doen, je niet toelaten op de vlucht.
voor de zekerheid zou je een busreisje kunnen boeken van een plaats vlak voor de grens naar net erover
ook kun je een bootreis kopen van buenos aires of tigre (goedkoper) naar uruguay. (en later datum wijzigen)
ook kun je een refundable vliegticket kopen van bs as naar montevideo, en dan na aankomst in arg te boel annuleren
Is totaal geen probleem. Ik ben vorig jaar naar BA gevlogen met een enkel standby ticket. Mn terugreis was nog niet geplanned en dat leverde totaal geen probleem op.
Kan dus wel een probleem zijn! Mijn dochter die nu zo’n beetje 10x op en neer is gevlogen heeft het 1x gehad bij de balie van Iberia. Ze had haar verblijfsvergunning nog niet en er werd gevraagd om een bewijs dat ze niet langer dan 3maanden in Argentinië zou blijven. Gelukkig ik als eigenwijze moeder had via de seacat of buquebus een goedkoop one way ticket, ong 35 euro, naar Uruguay geboekt.
Dus alsjeblieft kom hier niet zo pats boem zeggen dat het geen probleem is, dat kan het dus wel zijn. Ze mogen je echter niet weigeren, ik heb wel verhalen gehoord van mensen die op het laatste moment op Schiphol nog dure tickets bij moesten kopen. Het is dus zo dat stel dat de Argentijnse douane je weigert omdat je langer dan 3maanden zou blijven, wat dus echt niet gebeurd maar goed, de vliegmaatschappij met wie je op dat moment het land bent binnengekomen verplicht is om jouw terugticket te betalen. En dat willen ze voorkomen. Het gaat dus wel heel vaak goed maar neem het zekere voor het onzekere en boek een goedkoop boot of bus ticket. Je hoeft het niet te gebruiken maar je bent wel ingedekt.