ik ben nieuw hier maar heb al heel wat informatie en tips gelezen op het forum, erg handig! Vandaar ook deze post, wellicht zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben:
in april 2010 wil ik met een vriendin voor ongeveer 4 maanden naar zuid-amerika gaan. We willen starten in Buenos Aires (cursus Spaans) en daarna doorreizen naar het noorden (via Chili, Peru en misschien Bolivia) om te eindigen in Ecuador en van daar uit terug te vliegen.
Heeft er iemand ervaringen met goede vliegmaatschappijen waarbij je voor de heen en terugreis kunt kiezen uit verschillende landen?
En wat betreft een visum: doen ze er moeilijk over bij aankomst in Arg. als je een terugvlucht hebt vanuit een ander land? We willen max 2 maanden in Argentinie blijven…
Hopelijk zijn er hier mensen met tips/ervaringen! En andere tips zijn ook altijd zeer welkom!
Ik zou het eens met Lan Chile (www.lan.com) proberen, daarmee kun je veel Zuid-Amerikaanse landen aandoen en het is een betrouwbare, goede airline.
Qua visum: je mag hier in Argentinie gewoon 90 dagen verblijven op een geldig paspoort, dus ik voorzie geen problemen als je hier twee maanden wilt rondreizen.
Ik ga ongeveer hetzelfde doen maar zal na 4 maanden terugvliegen vanuit Lima. Ik heb een ticket geboekt bij een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. De reis duurt wel veel langer dan bijvoorbeeld Iberia (hele relaxte vluchten!) maar deze werd me aangeraden door de reisorganisatie waarbij ik heb geboekt. Ik zat namelijk ook met de visum-kwestie. Bij binnenkomst in Argentinië kan je namelijk niet aantonen dat je korter dan 90 dagen blijft omdat je een ticket hebt voor langere tijd. Ook al vlieg je terug vanuit een ander land toch zou je daardoor geweigerd kunnen worden (zelfs al op de vlucht). Mij is verteld dat het beter is om een flexibel ticket te nemen waarbij je je terugdatum eerst op 3 maanden zet (zodat je geen visum-gedoe hebt) en deze vervolgens te wijzigingen wanneer je eenmaal in Argentinië bent. Wellicht is er geen vuiltje aan de lucht en wordt er helemaal niet streng op gelet maar mijn insteek was better save than sorry…