Argentinie visa

Ik ga naar argentinie voor vijf maand als toerist.
Is het mogelijk dat de vliegtuigmaatschappij united airlines mij niet aan boord van het vliegtuig laat of dat ik problemen krijg bij het binnengaan in argentinie. Moet ik een ticket hebben voor drie maand en daar dan verlengen tot vijf maand of kan ik direct een ticket bestellen voor vijf maand.
Dank u
Stijn

hallo Stijn,

officieel moeten ze je weigeren als je (tenzij je een verblijfsvergunning o.i.d. van één of ander zuid amerikaans land hebt) met een enkele reis naar Argentinie aan boord wilt stappen. Of dat ook gebeurt hangt van de baliemedewerker af die je treft… In Argentinie zelf zullen ze er geen problemen over maken als je aankomt. Als je al weet hoelang je blijft kun je net zo goed al een ticket kopen voor die tijd. Koop je een ticket in Arg terug naar EU, om een idee te krijgen: Een enkele reis Bs As naar Brussel bv kost ca 600 dollar, (Alitailia) afhankelijk van de tijd van t jaar) Wat je visa in Arg betreft, dat is voor 90 dagen geldig. Ga je een keer het land uit krijg je bij binnenkomst gewoon weer (gratis)90 dagen.

Hoi Stijn,
Heb me dezelfde vraag gesteld en uiteindelijk antwoord gekregen van de Argentijnse ambassade. Uitsluitend een enkeltje kopen kan wel, de vliegtuigmaatschappij zal je ook wel meenemen, maar de autoriteiten laten je met een enkele reis niet binnen, zo werd mij verteld. Wij starten onze reis in Zuid-Amerika in Buenos Aires en hoewel we vanaf daar over land doorreizen, waren we verplicht een retourticket te kopen.

Als je het precies wilt weten bel gewoon de ambassade in den haag,

Succes.

Ben niet op de hoogte van Argentinie, maar officieel stelt Guatemala ook een limiet aan het toeristenvisum (max. 90 dagen) maar het is geen probleem om met een enkeltje binnen te komen of met een ticket van 6 maanden.
Het enige is dat je na de eerste 3 maanden even het land uit moet en weer binnen moet komen om een nieuw visum te verkrijgen van 90 dagen. Hhet is een heel goed gebruikte manier en het wordt algemeen geaccepteerd bij de autoriteiten.

Het probleem als je het land niet uit gaat in die 3 maanden is dat je problemen kan krijgen bij het verlaten van het land na 5 maanden als ze zien dat je het land niet uit bent geweest… de problemen zijn niet meer dan een vertraging in het verlaten van het land en het betalen van een boete.

Cuba is een verhaal apart, daar laten ze je inderdaad niet binnen als je geen retourticket hebt. Maar dat is politiek gezien een heel ander land dan een midden- of zuidamerikaans land.

he.
ik heb een ticket gekocht bij united airlines en vlieg dan 010206 naar buenos aires en 100706 terug vanaf san fransisco naar amsterdam. moet ik me dan ook druk maken over visa en dergelijke?

Ik zou er gewoon even een telefoontje naar de ambassade aan wagen zoals Tabasko vertelde. Ik weet niets van Argentinië en kan je ook geen persoonlijk advies geven

Nog even… ik zag dat je ook meerdere landen aan wilt doen in die 5 maanden, dus ik verwacht dat je geen 3 maanden in Argentinië blijft. Voor die 3 maanden visa zal het dus geen probleem zijn, want daarvoor zal je te kort in Argentinië blijven. Wat je wel even moet navragen is of je bij aankomst zonder retourticket wordt binnengelaten.

probleem is dat de ambassade je zal vertellen dat je een retour moet hebben, want dat is officieel zo… Maar in de praktijk werkt het heel anders en zal de immigratie je niet eens naar je ticket vragen. Enkel bij t verlengen van het visum als je niet even de grens over wilt wippen, dan kunnen ze je ticket nog wel eens verlangen, maar dat zal bij jou niet t geval zijn maak ik uit je reisplan op en anders dus gewoon even de grens over en weer terug gaan.

Helass levert dat “gewoon de ambassade in Den Haag bellen” momenteel niet veel op: heb het afgelopen week ook gedaan omdat ik ook een visum voor langer dan 3 maand nodig heb maar er werd me verteld dat zojuist de regels zijn gewijzigd, m.a.w. : telefonisch geeft men momenteel geen uitsluitsel. Blijft over de “Colonia-methode”, of tewel een weekend met de ferry op en neer naar Colonia in Urugya en de 90 dagen beginnen opnieuw te tellen. Als je dat niet te vaak doet doet mer er helemaal nietr moeilijk over heb ik gemerkt. Bijkomende voordelen: je ziet de overkant ook eens en je hoeft er niet voor naar Den Haag…

Even het land uitgaan (via eigen vervoer of met een groepsreisje) is vaak goedkoper, maar in ieder geval veel gemakkelijker dan je visum voor langere tijd vooraf te regelen.