Ik ga volgend jaar 6 maanden naar Zuid-Amerika en ga starten in Buenos Aires maar eindig waarschijnlijk in Panama. Weet iemand of het een probleem oplevert als je met een enkeltje Argentinie in komt?
Veel landen accepteren dit namelijk niet omdat de douane bewijs wil zien dat je binnen 3 maanden het land zal gaan verlaten. iemand ervaring hiermee?
Dit thema is al vaker besproken op t forum. Is je ticket enkele reis echt goedkoper dan een retour? Meestal nl niet.
In Zuid Amerika zal geen een immigratie beambte je naar een ticket vragen, bij geen enkele grensovergang. Enkel bij t evt verlengen van je visum als je in t land bent wordt er in sommige landen om gevraagd, echter als je even de grens overwipt en vervolgens terugkomt is t geen probleem.
Het enige obstakel kan zijn t vliegtuig in te komen. Omdat officieel je wel een retourticket moet hebben en de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk is dat jij alle benodigde papieren hebt kan dat t probleem zijn. Op bv Brazilie vluchten heb ik nooit meegemaakt of gehoord dat er problemen gemaakt worden. Op een vlucht naar argentinie vanaf Brussel heb ik dat wel gehad. Op dezelfde luchthaven met een enkele reis naar Brazilie had ik dan weer geen problemen! Lijkt me dat ze voor Argentinie dus strenger zijn dan voor vluchten naar Brazilie.
Gewoon een retourtje boeken met bij voorkeur Iberia, dan kan je in bijvoorbeeld noodgevallen altijd terug en Iberia vliegt vanaf veel plaatsen. Desnoods kan je terugvlucht gewoon laten vallen of laten verzetten
Hou er wel rekening mee dat je in veel landen geen enkeltje kan boeken als je geen inwoner bent van dat land