Goedkope(re) tickets

Hoi

Bij welk reisbureau/organisatie kan je vliegtickets boeken van Belgie/Nederland/Duitsland naar Buenos Aires? Deze zouden normaal gezien goedkoper zijn aangezien het hier tickets betreft die gewoonlijk in een heel pakket zitten. Heeft iemand info hierover? Alvast bedankt!

Ik heb het zo een keer gedaan via “aman reizen” richting India, dus hopelijk lukt dit ook naar Zuid-Amerika.

Groeten.

• hoe boek je het best een open-retour terug en hoe flexibel zijn deze. Of moet je gewoon een ticket retour boeken en achteraf wat rondbellen met de vliegmaatschappij? Wie hier al een klein beetje ervaring mee heeft, dank u voor de informatie. Ticket Buenos Aires.

Groeten.

Cheaptickets.nl ???
Ja ik begrijp je vraag niet eigenlijk. Ik denk dat je bedoelt een ticket waar bij en vliegreis en hotel etc in één zitten? Zoals bv reisje naar de Spaanse costa’s via Neckermann???
Dat bestaat nl niet naar Buenos Aires.
Dus gewoon boeken via bovenstaande link, vliegwinkel.nl etc. of zoals ik doe rechtstreeks bij de vliegmaatschappij zelf, bv Iberia, Lufthansa of KLM.

1 like

Dag Authentiek,

Ik heb enkele weken geleden een retourticket AMS-BA gekocht voor 999 euro rechtstreeks bij KLM.com, er was geen prijsverschil met alle andere ‘vliegwinkels’ en ook vanuit Duitsland maakte geen verschil. Enkele dagen hiervoor kostten ze nog 1085 euro, enkele dagen na mijn aankoop kostten ze 1065 euro,kortom dus ik dacht spekkoper te zijn.
Gisteren even gekeken hoeveel de prijzen inmiddels gestegen waren, blijkt dat exact dezelfde tickets nu 861 euro per stuk kosten!!! Ik snap wel een beetje hoe het werkt, maar voel me toch behoorlijk genomen door de KLM, want voor mijn gevoel heb ik toch meer dan 400 euro (voor 3 tickets) te veel betaald. Kortom je moet wel een beetje mazzel hebben bij het boeken en als je niet aan bepaalde data vastzit kun je best wel voordelig iets boeken en sinds kort vliegt KLM rechtstreeks op BA, wat natuurlijk wel lekker is.

Dank u voor de reacties en heb zelf al wat reisbureaus gecontacteerd.
Ik zou het liefst een enkel ticket boeken maar aangezien de retour vlucht slechts 100 a 150 euro duurder is denk ik ineens deze ook te boeken. Is het eenvoudig en niet al te kostelijk de retourvlucht te verplaatsen naar een andere datum vanaf BA. Er moeten toch al reizigers daar ervaring mee hebben. Ik wil maanden reizen zonder echt tijdsschema vandaar de zoektocht naar flexibiliteit.

dank u

groeten

Een ticket is een jaar geldig vanaf de boekdatum en meestal, (kijk even op de site waar je boekt) kun je de terugdatum verzetten. De kosten kunnen verschillend zijn, het hangt af wat voor een soort ticket je hebt geboekt,dat zie je dus ook als je boekt, bv gereduceerd, economy etc. allemaal terug te vinden op de sites. Ik spreek nu voor mezelf, heb al 2x bij Iberia een ticket moeten verzetten de ene keer was het bijna 100 euro, de 2e keer bijna 200. Bij Iberia kun jezelf makkelijk online je ticket veranderen, ik neem aan dat dat ook voor de andere maatschappijen geld.

Suerte

Ik heb vorige maand mijn Iberia ticket gewijzigd vanuit Rio, kon niet online alleen via de tel naar sao paulo. Betaling kon met een braziliaanse cc via de mail, formulier, kopie id, kopie pas. Of aan de balie op het internationale vliegveld die maar 2 uurtjes per dag open is met een buitenlandse cc. Kostte iets van 150 euro.

als je vanuit een ander continent naar hier vliegt, geldt meestal voor verre vluchten, altijd een retour kopen als je in land van bestemming geen verblijfsvergunning hebt. anders zullen je ze mogelijk bij de heenvlucht niet ana boord laten, en moet je eerst een vertrekkende vlucht kopen.
dat overkwam vrienden van me 2 weken terug nog, die omdat ze een enkeltje hadden, eerst nog een vlcuht moesten kopen naar montevideo, goedkoopste internationale bestemming vanuit bs as.
ticket wijzigen kan, maar let wel op max, geldigheid ticket. dat kan 3, 6 of 12 maanden zijn. en omzetten 3 maands ticket naar 6 maands is 500 euro of zo.

Dank u

Een enkeltje vanuit Europa naar BA en een vliegticketbewijs van binnen de 3 maand naar Montevideo of elders in ZA kan dus volstaan?

Groeten

ja, zoals je schrijft, en enkeltje met aantoning dat je binnen 3 maanden weer vertrekt is ok. alleen zijn 2 enkeltjes veel duurder dan 1 retour.
check het even, maar waarschijnlijk is het gunstiger om een retour te kopen
al dan niet met de optie terug vanuit andere lokatie, en dan zou je dus kunnen vertrekken vanuit bv lima of bogota. ook dat kan mogelijk weer gewijzgd worden, dat moet je even bij de voorwaarden checken. als de prijs weinig verschilt, raad ik ook aan direct bij de airline te boeken. dan heb je met heb te maken, en airlines zijn makkelijker bereikbaar als je wat wilt wijzigen of als er iets niet goed gaat bv aansluiting missen, dan indirecte boekingssties, is mijn indruk.
succes ermee,
groet,
stef

Het zou niet nodig moeten zijn, maar heb het zelf ondervonden.
Mijn dochter ging begin juni weer naar Buenos Aires (met Iberia), het was rustig aan de balie bij Schiphol dus het personeel dacht waarschijnlijk laat ik eens mn best doen,hahaha. Ze heeft een ticket voor een jaar gekocht en ik had dus voor alle zekerheid een enkeltje bij de buquebus (boot naar Uruguay ong 28 euro) gekocht, online.
En ja ze vroegen er naar, ze zeiden dat ze een bewijs moest overleggen dat ze niet langer dan 3 maanden achtereen in Argentina zou zijn. Pfff blij dat ik een controlfreak ben en toch een bootticket voor haar had gekocht.
Het schijnt dat ze je officieel niet tegen mogen houden en bij de douane in Argentina kraait er al helemaal geen haan naar.
Dus neem het risico maar niet en koop ook zo’n ticket, niet duur en een hoop minder gezeur.
En wat Stefned zegt, beter bij de airline zelf boeken, makkelijker als je wat wilt veranderen.

1 like