Ticket - twee bestemmingen

Na de zomer wil ik een reis maken door een aantal landen in Zuid-Amerika. Waarschijnlijk ga ik beginnen in Peru en eindigen in Buenos Aires.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken met het boeken van een ticket?
Ik vlieg dus naar het ene vliegveld op de heenreis en terug vanaf een ander vliegveld.

Tips?

Als je zeker weet waar je begint en eindigt en ook de data al zeker zijn, kan je dit gewoon boeken bij bijvoorbeeld www.cheaptickets.nl. Daar kan je aangeven dat je terugvliegt vanaf een andere stad. Je kan ook een retourtickets naar Lima kopen en dat later wijzigen, maar dit is vaak duurder.

Suerte!

kilroytravels kan je ook helpen.

Als je niet zeker weet van waaraf je terug vliegt kan je kijken of je met een 2x een enkele reis uit de voeten komt… Check wel goed of het land van bestemming geen retourticket verlangt bij binnenkomst (je kan geweigerd worden)

Als je wel zeker weet waar je naar toe vliegt en van waaraf je terug vliegt (en ook de data al bekedn zijn), kan je dit gewoon boeken bij verschillende reisbureaus of online bij bijvoorbeeld www.cheaptickets.nl. Daar kan je heel makkelijk aanklikken dat je terugvliegt vanaf een andere stad.

Eventueel kan je ook een retourticket naar Lima of Buenos Aires boeken en dat later laten wijzigen (houd wel rekening met ‘wijzigingskosten’)

Wij hebben voor de 1e optie gekozen en tot nu toe is ons dat heel goed bevallen. Over een paar maandjes ga ik op het gemakkie eens kijken naar een goedkope enkele reis naar Nederland.

Succes en veel plezier met de voorbereiding van je reis

Hoi,
Bij een vestiging van vliegwinkel.nl kunnen ze je precies vertellen hoe of wat. Deze mensen hebben ervaring in het creatief in elkaar steken van je heen en terugreis. Ik heb er goede ervaringen mee.

Succes,

Ronald.

Dat heet een ´open jaw ticket´.
Normaal gesproken wordt de prijs als volgt berekend:
Stel je wilt van AMS naar Lima en van Buenos Aires naar Amsterdam. Dan wordt de helft van een retourtje AMS - BsAs en de helft van een retourtje AMS Bs As bij elkaar opgeteld.

Mocht je een retourticket gaan boeken naar bijv Lima en de terugreis later willen veranderen van Lima-Amsterdam naar bijvoorbeeld Buenos Aires-Amsterdam, vraag dan bij boeken wel goed na of het ticket ook daadwerkelijk ‘gereroute’ mag worden.
Bij veel tickets is het vaak wel mogelijk om de datum te wijzigen, maar niet om te wijzigen naar een andere luchthaven (non-reroutable).

Enkele reizen zijn vaak ontzettend duur. Betere optie is dan om een wijzigbaar retourticket te kopen dat ‘reroutable’ is.