Nee hoor maak je maar niet te druk. Mijn dochter is 2 maanden geleden ook vanuit Brussel terug naar Brazilie gevlogen (met Condor), met een enkele reis. Ze heeft gewoon haar nederlandse paspoort gebruikt, uit niks bleek dat ze hier woont en niemand heeft ergens naar gevraagd.
Maak je geen zorgen, Frenando lijkt me , uit al zijn reacties op andere posts op te maken nogal een zwartkijkertje
De Braziliaanse ambassade in Belgie zijn schijnbaar ook zwartkijkers
Maar gewoon doen joh, wat maakt een ticket van 700 euro nu uit
Ach, alle ambassades en consulaten in Nederland raden je ook TEN STELLIGSTE aan om van tevoren visa te regelen voor Tanzania en Kenia. Terwijl je daar easy peasy ter plaatse een visum kunt krijgen, in mijn geval was de rij voor mensen die daar nog een visum moesten halen, 3 mensen lang, en de rij voor mensen die al een visum hadden gekocht in eigen land, zo lang als alle honderden mensen uit de rest van het vliegtuig en die moesten dus veel langer wachten! En hadden een dag verloren met reizen naar Breda of waar dat consulaat ook zit, of geld verspild aan aangetekende post en administratiekosten.
Gewoon doen dan.
Ik zou ook als je naar de VS vliegt niet 72 uur vantevoren registreren, is toch maar allemaal onzin
Fernando, ik heb t al eens in een andere post aan je gevraagd, als je niks constructiefs te melden hebt - en dat heb je in geen van je antwoorden ooit gedaaan- ga je gefrustreerde leventje dan ergens anders afreageren.
Ben je god?
hmmmmm, beste mensen
*even off topic *
een waarschuwing … voortaan ga ik persoonlijke aanvallen tussen forumleden op het Brazilië-Forum systematisch wissen, we zitten hier niet om op elkaars hoofd te zitten maar om informatie uit te wisselen en elkaar te helpen
mensen die blijven volharden in hun boosheid laat ik bannen
hopelijk was dit duidelijk voor de heethoofden in kwestie
nou terug on topic
vorig jaar een reis gedaan met een retour-ticket, vanuit Brazilië, toen ik in Brussel incheckte heeft niemand lastig gedaan over het feit dat ik geen retour had naar België
een tip misschien : zorg dat je bvb contact hebt met een zeilschip dat in die periode Brazilië aan doet, je kan dan verklaren dat je het land terug zult verlaten met dat zeilschip (het verdient wel aanbeveling dat je het schip met naam en toenaam kunt vernoemen natuurlijk
tropische groet
ixke
moderator - forumbeheerder
Vrees dat dat ook niet werkt. Ik had mijn auto in Zuid Amerika staan en zou aan t einde van de reis met auto en al met Grimaldi Lines terug varen naar Europa. Moest t ticket laten zien om dit te staven.
Maar dit was gek genoeg toen ik naar argentinie vloog. Het is me nog nooit gevraagd op Brazilie vluchten.