Dankjewel!
Tja ik ben gewoon een snelle dame, dat had ik in mn vorige relatie ook, dat ging zo’n bijna 7 jaar goed.
Dit voelt gewoon goed, alles voelt goed, er is een duidelijke klik ook tussen zijn ouders en ik, en mijn ouders en hem.
Ik weet wat ik op mn hals haal hoor, ben overal op voorbereid!
We zijn nu druk aan het sparen voor een huisje, dus waarom niet gelijk trouwen en kinderen krijgen? Kan toch moeilijk over zoveel maanden met een dikke buik bij zn familie aankomen.
Nee grapje.
Ik ben trouwens 24 hij is 22, bijna 23.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Doei doei.
Ik ben zelf 26.
Het klinkt allemaal of je erover nagedacht hebt, maar samen aan het sparen voor een huis, normaal gesproken is dit de taak van de man en hoeft de vrouw hier niet aan mee te betalen;).
Maar voor huisje sparen en waarom dan niet gelijk trouwen en kinderen krijgen, klinkt voor mij niet helemaal doordacht. Je kent hem nu net 4 maanden, en ja je kan dromen dat je dit later wil, maar zo snel.
Hebben je ouders hem daar ontmoet of is hij hier geweest?
Heb je nagedacht over de bruidsschat, het contract, wat als je wil scheiden of hij en er zijn kinderen in het spel. Ik ben ook nog geen ervaringsdeskundige, maar het echt een totaal andere cultuur en als je je eigen niet goed laat informeren, dan ben je straks een gescheiden vrouw met kinderen (die je miss toch niet meer kan zien). En waarom zo snel allemaal, is die uit op europa?? Misschien heb ik het allemaal mis en ja ik heb ook verhalen gehoord dat het goed gaat, maar er is dan geen echte liefde meer, omdat ze ondoordacht voor elkaar gekozen hebben.
Nogmaals alle geluk toegewenst, maar ik zou er nog een keer over nadenken, voordat je alles hier opgeeft en zomaar ineens kinderen hebt.
Ik vind dat alle kosten eerlijk gedeeld moeten worden, zo ben ik tenminste opgevoed. Ik kan hem toch niet alleen laten opdraaien voor een huis? Als zou ik een Nederlandse man hebben dan zou ik dat toch ook niet doen. Wat betreft het trouw gebeuren, we hebben een contract opgesteld waarin o.a staat wat er met de kinderen gebeurd als hij of ik wil scheiden of wat anders met een van ons gebeurd. Die gaan dan naar mijn ouders en no way dat zijn zwager of welk lid dan ook van zijn familie daar zeggenschap over krijgt.
Over de bruidschat ik weet wat het inhoud en wat erin zit. Maar dat is niet belangrijk voor me, ik kom zelf uit een rijk gezin. Dus daar zit ik echt niet op te wachten, wel omdat ik weet wat de achterliggende gedacht is, maar niet voor de heb.
Wat betreft Europa, hij wil wel graag mijn familie en vrienden ontmoeten die niet de mogelijkheid hebben om ons in Egypte te komen bezoeken, maar ook dit is niet belangrijk voor hem, we hebben toch al besloten om in Egypte te gaan wonen, en mijn familie komt langzamerhand wel die kant op. Mn ouders zijn bezig met een vakantiehuisje daar, dus ik hoop dat je begrijpt dat dit het voor mij nu allemaal een stuk makkelijker maakt.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij Egyptair, dus ga nu de laatste dingetjes hier regelen en dan ben ik klaar voor vertrek.
Jij ook veel geluk toegewenst, en misschien tot ziens nog eens daar!
Hello Biancos,
Weet echt niet wat er scheelt, maar lukt me dus gewoon niet meer om privé-berichtjes te sturen.
We zijn serieus aan het aftellen hé meid. Nog 2 weekjes en we zijn er. 'k Kan het haast niet geloven. M’n vriend en ik zijn gewoon gek aan 't worden (dat beloofd voor als we samen zullen zijn…). 'k Wens je alvast een fijn zonnig WE. 'k Vertrek nu naar NL (m’n zusje woont in Willemstad).
Groetjes ![]()
Heeey kali.
Ik heb je een prive berichtje gestuurd.
Jaa wij kunnen ook bijna niet wachten,ik ben ook zo aan het aftellen.Me koffers zachtjes aan inpakken…Kadootjes kopen…JIj kwam s’morgens toch al aan?
Ik pas om 20.30 s ávonds…
groetjes:-)
Dames, denken julllie er ook aan om huwelijkse voorwaarden te maken en dat soort zaken? Realiseren jullie je wel welke impact dit gaat hebben op jullie leven? Je moet het leven altijd positief bekijken, snap ik, maar kijken jullie ook verder dan jullie neus lang is? Je moet ook zaken regelen voor die situaties waarvan je hoopt dat ze zich nooit zullen voordoen. Maar als het zich voordoet, en je hebt je zaakjes goed geregeld, dan ben je achteraf HEEEEEEL BLIJ!!!
ik zoek meiden die net als ik een relatie hebben met een egyptenaar die in nederland woont.
Maastricht, heb je ergens ervaring mee? Wat je met ons wil delen? Mijn zaakjes zijn iig goed geregeld ![]()
Hello allen,
Heeft iemand onder jullie al eens een flat of dergelijke samen met Egyptische vriend gehuurd ?
M’n vriend beweert nu dat dit niet mogelijk is zonder huwelijkscontract en wil met mij naar een advocaat stappen. Uiteraard wil en zal ik dit niet doen.
Hebben jullie eventueel adresjes of contacten in Hurghada waar dit geen probleem stelt ?
M’n vliegtuig vertrekt de 24ste mei.
Alvast bedankt !
Kali
hoi kali
jou vriend heeft het over een orfi huwelijk/contract
het is vrijwel onmogelijk om zonder dit contract samen in een huis te wonen
maar kijk eens op woneninegypte.nl daar staat er een heel veel info over dit soort dingen er staat ook wat dit orfi inhoud en waar je op moet letten
groetjes marissa
het is wel mogelijk als hij een eigen plek al heeft om te wonen. Dan hoef je dit contract niet af te sluiten, maar als hij een hotel of iets gaat huren, dan heb je dit contract nodig omdat je anders niet samen mag zijn.
Hoi,
In hurgada kan je gewoon een studio nemen deze hoef je van tevoren niet te reseveren je loopt gewoon een rondje en vraagt het overal en dan heb je ook wat.
Wat wij altijd doen ik ga dan ergens op een terras zitten en neem wat te drinken en mij man gaat dan een studio regelen zo is het goedkoper en er moet gelijk voor betaald worden een echte contract heb je niet.
Mijn man had mij later opgehaald van het terras met de koffers en zijn we naar de studio gegaan er is ons nooit gevraagt om een papier om aan te tonen dat wij getrouwd zijn we zijn dan wel getrouwd maar goed er werd nooit om gevraagt.
Als hij dat doet moet hij wel vertellen dat hij er met 2 personen in gaat zitten en handig is om hem dit te laten doen dan is het ook goedkoper.
Zo doe ik het altijd in Hurgada.
gr c
die van mij huurt al een eigen flat, dus heb er niet zo’n last van. maar weet wel dat je niet overal zomaar iets kan huren, zeker geen hotel kamer.
nee een hotelkamer wordt het niet je moet ook niet teveel verwachten van zo studio, maar goed je ben wel samen. Je heb ook geen zwembad en strand je heb genoeg gratis stranden waar je kan liggen dus dat moet geen probleem zijn.
Hey,
Heb er gisteren inderdaad iets van gelezen in een reisgids.
M’n vriend heeft gezegd dat ik me van de geldzaken niets moet aantrekken, dat hij alles op zich neemt.
Maar zo’n orfi contract, kan dat nefaste gevolgen hebben ?
Zal ook eens kijken op de site die me doorgegeven werd.
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.
Groetjes
Sandy, ik heb een (weliswaar gecompliceerde) relatie met een in nederland wonende egyptenaar. Wat wil je weten/delen?
gr. Cleo
Hoi hoi allemaal…
Die van mij heeft een appartement gehuurd,voor ons 2tjes…aan het strand:-)Echt super…Over 6 dagen ga ik naar hem toe…Heb hem 2 maandtjes niet gezien…
Vind het echt super leuk om er heen te gaan,en weet nu al dat die 11 dagen zoooo weer voorbij zijn
gr
Hi Biancos,
Super fijn voor je dat je lkkr 11 daagjes naar je lover gaat!
Mijn lover had ook een appartement gehuurd voor ons toen ik daar was (3 weken geleden)!
Wens je onwijs veel plezier samen!
xxx
Dank je janet…Het gaat zeker goed komen:-)
Ik heb er echt heel veel zin in,kan bijna niet wachten tot het zaterdag is:-)
groetjes
Ik ben benieuwd hoe alles is gegaan dus keep me posted ok?!
Ik ga zelf eind juni weer…duurt nog zoooooo lang ![]()
Geniet jij maar lekker en tot hoors maar weer!