'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

HHHHmmmmmm…
en ik ben dan wel van plan een orfi te gaan nemen, om problemen te voorkomen…
Maar een orfi wil dus ook niet zeggen dat je geen “problemen” krijgt, als je gaat reizen dan in ieder geval.
Wat een gedoe en wat een situatie…
Nou ik zie het wel… Wil gewoon 2 weken lekker vakantie en relaxen! Zwaar an toe!
grtz

Dreetje,

Ik zou maar het zeker voor het onzekere nemen en alsnog een orfi te nemen… Je weet maar nooit als ze toch controleren :nod:. Wij werden bij elke controlepost gecontroleerd. Je vriend zegt dat de problemen dan voor hem zijn, maar om jezelf gerust te stellen en dat je je niet bij elke controle in spanning zit, zou ik het je wel aanraden… veel plezier in ieder geval :wink: en geniet als je daar ben…Wou dat ik ook weer daar heen kon gaan…zucht…

Weet iemand waar je in Port Said een appartementje kunt huren met een orfi? Een vriend van M is aan het zoeken maar kan niets vinden…Steeds wanneer ze horen over een orfi willen ze niets verhuren… Argh…
Oh of in Alexandria, mag ook… iemand? Namen, adressen, telefoonnummers, alles is welkom haha :slight_smile:

hey dames,
Ik heb gister een ongeluk gehad met de auto. Ik was op de weg van safaga, richting Hurghada. Ik moest eerst naar Intercontinental abu soma. Je mag op die weg 90 rijden, ik reed 100/110. lag er een stomme hoop zand op de linker rijstrook en ik vloog er letterlijk overheen. bij de landing ging 1 van de banden kapot waardoor ik het mach over het stuur verloor, de auto draaide totaal om en kwam toen tegen de stoep aan, vanwege de snelheid vloog de auto over de kop en landde hij uiteindelijk op zn zij zo een 100m na de heuvel. Ik ben eeuwig dankbaar dat ik een engel op mn schouder had en mijn riem om had gedaan, want anders had ik het echt niet kunnen na vertellen.
Het gaat gelukkig wonderbaarlijk goed met me, alleen een mini schrammetje op mijn voet, een beetje last van mijn rug, en deze morgen werd ik wakker met een stijfe nek, maarja dat kan ook haast niet anders na die klap.
Ik weet dus zeker dat ik geen auto meer wil rijden in Egypte, sowieso de komende maanden niet. en ik wil alleen nog maar in taxis stappen waar ik achtering zit MET gordel.
De auto wa smeer dan total los, de voorruit was kapot gegaan, maar gelukkig niet uit elkaar gespat, want het was geen echt glas maar meer plastic achtig. Verder 1 van de deuren achter helemaal open en vervrommeld, het dak bij de achterbank totaal ingedeukt en ik heb dus echt zo veel geluk gehad.
Ongeveer iedereen was verbaasd dat ik zelf uit de auto klom en gewoon praatte en amper ergens last van had, vooral als ej de auto ziet zal niemand geloven dat ik degene was die daar in zat.
Gelukkig heb ik vandaag ook mn vrije dag, dus kan ik lekker rustig aan doen, morgen hoop ik dat ik ook nog een dag vrij kan krijgen om echt zeker te zijn dat ik oke ben. Maarja een lekker begin bij het werken voor Thomas Cook! Ze zullen wel een heerlijke indruk hebben van me nu. nouja ik had dat ik aangenomen werd al gezegd dat ik liever met de taxi wilden, dus het is niet mijn schuld. Het was lekker de dagen dat ik gereden had, maar nu voor mij even niet meer.
Ik ben vooral blij dat ik er zo goed vanaf ben gekomen.
En hoe dna ook, als Thomas Cook e ontslaat hierdoor, dna zal ik ze even zeggen dat ik eerst nog naar klanten in het Intercontinental ben gegaan om een klacht af te handelen van klanten die geen bagage hadden. Ik had die bagage meegekregen en ze kregen nog een vergoeding voor de dagen dat ze geen bagage gehad hadden. En uiteindelijk had ik dat eerst gedaan voordat ik naar het ziekenhuis ging voor de controle. Dus als ze dat niet waarderen, ben ik niet op de juiste plek bij hun.
ik ga weeer verder rusten…
Voor iedereen die binnekort naar hun liefje gaat, heel veel plezier en geniet er van!

Jeetje Suusieme, wat eng!! Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent en dat je niet zelf meer wilt rijden. Wat naar zeg.
Maar gelukkig dat je niets mankeert, doe het inderdaad rustig aan, kijken of er geen bijwerkingen of iets zijn.

Sterkte!

Tjee meid, wat schrikken zeg! en wat een gelukkig wonder dat je het er zo goed vanaf hebt gebracht. Echt ongelooflijk. Ik ben zelf nooit bang in de auto maar nu besef je wel weer wat er zo snel mis kan gaan.
Hoop dat je werkgever coulant is en langer nadenkt dan 1 minuut en met een goede oplossing komt voor je. Nu eerst lekker bijkomen en wat extra laten verwennen door Nabil :wink:
Volgende maand kom ik naar Egypte, weet nog niet in welke plaats ik blijf maar mocht het Hurghada zijn dan kunnen we elkaar misschien ontmoeten.

Liefs

WOW! Meid!
Nou ben blij dat je je nog zo goed voelt naar omstandigheden!
Toch zou ik uiteindelijk wel weer een keer in een auto stappen hoor, dit om te voorkomen dat je straks helemaal niet meer durft te rijden…
Maar nu eerst maar even rustig aan en laat maar even goed voor je zorgen.
Kop op! En ik vind het heel wat van je dat je na het ongeluk eerst nog je werk bent gaan afmaken… Dat zegt wel wat idd.
Ik vertrek vandaag over 4 weken en 6 dagen wha ha ha… begint al op te schieten…
Beterschap meid! Rustig aan!
x

bedankt allemaal, hihi zoals N. vooral gister en vandaag veel zegt:
Suusy Power, thats why i love you, my strong woman. hihi.
Ik weet dat ik veel geluk heb gehad, daarom ben ik blij dat ik degene was die het ongeluk gehad had. Iemand ander shad er veel veel veel slechter aantoe (kunnen) zijn. Liever ik met een schrammetje, dan iemand anders met een gebroken bot of erger…
Raar maar waar, en jess je heb gelijk, ik wil zeker wle weer autorijden, maar in de komende maand(en) nog even rustig aan, want zelf in de taxi gisteren op de terugweg zag ik ghet gewoon weer voor me gebeuren. Hoe dan ook, zal ik voortaan alleen nog in n auto rijden met riem, ookal zit ik achterin! dus ja dat word nog een zoektocht naar een goede taxi met ewen riem achterin hihi.

Wat zijn het ook schatjes he! Vooral dat Engels met zo’n verdaait accent… vind dat zo lief! Ha ha… Hij zal zeker goed voor je zorgen!
Waarom ik begon over dat weer autorijden, mijn schoonzus heeft ook een keer een heel zwaar ongeluk gehad… die had wel 6 engeltjes op haar schouder… mankeerde ook eigenlijk niks.
Maar ze heeft wel veel last van dromen en schrik, angst enz… gehad. Zij is ook direct weer gaan autorijden omdat ze anders idd bang was dat ze niet meer zou durven.
Beetje als paardrijden, eraf vallen en weer opstijgen…
Maar dat komt vast goed bij jou!
Verder ben ik persoonlijk heel erg benieuwd hoe het je bevalt om daar te wonen, te werken en te leven… En dan even buiten het feit dat je met je geliefde bent.
Zou je mij kunnen vertellen of je ondanks het harde werken ook kan genieten van het leven, het weer, de andere wereld enz…
Jij werkt ook 6 dagen? Das daar vrij normaal toch?
Zou het fijn vinden om te horen hoe je je nu voelt (behalve de pijn van het ongeluk) of je blij bent met je keuze zeg maar tot nu toe?
Thnx
xx

Eerst Suussien BETERSCHAP EN VOORTAAN BEETJE RUSTIGER HE:)

M. HEEFT ZIJN VISUM VOOR DRIE MAANDEN!!!

Marmah

Wat fijn Marmah!!! gefeliciteerdcheer

jeetje- sterkte hoor…

is dat voor mij bedoeld:)
Of hopelijk voor Suussiene

Ik heb heel wat post over het orfi gelezen. Gewoon doen, wel een officieel bij een advocaat, dan kun je overal kamers etc. huren en doet niemand moeilijk. En ik heb het altijd bij mij gehouden. Ligt nu ook hier in NL. Gaat alleen al beetje verslijten :slight_smile:

Maar gelukkig hebben we dat hier niet nodig. Nog precies drie weken en dan is hij er weer.
Oei lijkt lekker lang nu drie maanden.

suusieme, heel veel sterkte, ik vond het al zo stoer van je dat je durfte te rijden in egypte. Ik rij al heel wat jaartjes maar volgens mij heb je voor daar een speciaal rijbewijs nodig!

MarMah, wat heerlijk joh, aftellen maar! 3 maanden is ook super lang!!!

Een vriend van M woont in Port Said en is overal aan het navragen maar blijkbaar is een orfi daar steeds niet goed genoeg, hij heeft nog geen plek kunnen vinden om iets kunnen huren. Hij blijft zoeken maar het lijkt niet heel makkelijk te worden, dus als iemand iets weet??? Heel graag!!
Alexandrië is evt ook prima, maar daar heeft M geen bekenden wonen dus dat is nu lastig zoeken, als ik een adres of telefoonnummer zou hebben dan zou dat heel heel fijn zijn!

Ik hoop heel heel heel erg dat iemand hier misschien een hotel of appartement weet… :slight_smile:

Suusieme pas goed op jezelf! En houd je lijf de komende dagen goed in de gaten… Soms merk je pas later dat er iets mis is… Maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit!

Marmah, wat fijn! 3 weken, 21 nachtjes, dat is wel af te tellen :smiley:

In Alexandria in een taxi stappen. Iedere taxichauffeur weet wel iets. Ik heb er vorig jaar in juni in een pracht appartement aan het strand gezeten.
Zonder vooraf te boeken en met orfi.

voor suusieme- jeetje je eerste ongeluk op de weg
in Egypte, kwam er politie bij?- je hebt echt n,engeltje boven je gehad
stel je voor dat je ginder in een hospitaal belandde-(wat ik al voorhad), zo heeft ieder zn verhaal ginder wel hee -x hou je taai., je bent teslotte tog in een vreemd land(ma jij bent n,sterke hoor) grtjes

Super Marmah!. Wat goed dat het nu gelukt is zonder al te veel rompslomp. Dat geeft ons allemaal weer moed. En 3 maanden, wat een mooi vooruitzicht, en dan in de lente/zomer ook nog. Heerlijk, heerlijk…

Dreetje, maak je vooraf nu niet te veel zorgen. Het komt allemaal best goed, en zoals Marmah zegt weet iedereen wel iets om te huren.

Goh wat een gedoe met het orfi seg. Maar kijk, langs de andere kant is het misschien wel positief dat het bestaat.

Proficiat Marmah! Wat fijn om bij mekaar te zijn! Achja wat zou een leven zonder liefde ook zijn eh.

En suusieme, laat je nou maar eens goed verwennen door je ventje! Maar goed dat je er met de schrik bent afgekomen. Heeft Thomas Cook ondertussen al gereageerd?