'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Fijne vakantie pluze.
En fijn weekend voor alle ik heb ook heerlijk weekend over 3,5 uur zalig.

Dames, ik heb heel treurig nieuws… Ben echt over de zeik…

Ik kreeg vandaag het bericht van de gemeente dat de M46 procedure zo lang gaat duren dat de papieren nietop tijd in orde zijn om voor 1 december in te leveren… Mijn contract gaat op 1 december in voor een jaar en ik heb de teken-datum daarvoor al 4 maanden weten uit te stellen. Afgelopen woensdag heb ik mijn handtekening gezet, dus die datum staat vast. Mijn man gaat over 2 weken zijn examen doen.
Maar omdat onze trouwpapieren tegen die tijd nog niet klaar zijn en er geen mogelijkheid bestaat om dat aan de IND uit te leggen, staat het dus nu al vast dat het geen zin heeft om een MVV aanvraag te doen.

Mijn man komt dus niet naar Nederland. Vandaag heb ik alleen maar zitten huilen, want alle moeite, stress, alles, is dus voor niks geweest… Ik weet t nu even niet meer, ga het nu heel hard op een zuipen zetten met mn zus…

Fijn weekend!!

ahh omipomi, wat vervelend om te horen…
is er niet alsnog een mogelijkheid om die datum van dat contract (sorry, maar ik weet niet precies over welk contract dat gaat…?) nog uit te stellen?

ik zeg, doe in elk geval een extra drankje voor mij! sterkte!..

(oh en maud: sorry, ik had dat hele berichtje niet gezien. we zitten in een huisje van hotel aida, het hotel zelf was onbetaalbaar als je dat los boekt. vlakbij het oude centrum in ieder geval)

ok dit was waarschijnlijk het laatste dat jullie voorlopig horen, omipomi ik hoop dat je beter nieuws hebt zodra ik weer terug ben!

fijn weekend iedereen!

vervelend hoor kan je niet vragen of hij een andere datum wilt noteren of het nu zo laten en tegen die tijd misschien mee wilt werken en een nieuwe contract maken of dat het contract geldig is voor iets langer dan 1 jaar??
Ja het is allemaal wat he maar meid het komt goed niet opgeven je geduld wordt beloont.

Oh Omipomi wat een gedoe en wat een gezeik! Zou het ook op een zuipen zetten geloof ik hhaha. Maar echt klote joh! Waarvoor moet zo’n M46 zo lang duren dan?! Zou je dat een ander aanraden om al eerder aan te vragen of kan dat niet? Nou, wel balen voor je…

je kan het niet eerder aanvragen je moet getrouwd zijn in nederland vandaar die M46 en dat kan ongeveer 2 maanden duuren.

Klopt en dat wist ik niet… Nu kan ik ook niet alsnog een ongehuwdverklaring indienen omdat we dus wel getrouwd zijn… Dus die vrouw van t IND zei ook dat we dus gewoon vast zitten… Heel kut…

Zit nu lekker met mn kater op de bank… Er zijn allerlei vreemden blijven logeren, was echt groot feest hier hahaha!! Ben wel weer wat vrolijker gelukkig!

tjonge jonge, wat een geregel toch allemaal … En is dat om hem hier te laten wonen? En wat als je iemand op bezoek wil laten komen? Wat is er dan te doen? Graag jullie info met jullie ervaring …

Voor de rest allen nog een fijn weekend.

Groetjes chacha

Hoi Omipomi

Als het goed is kun je papieren ook laten stop zetten . Dat hadden ze tegen mij gezegt als ik ze nodig was .?
Ik heb ze op gebelt en zij dat ik naar Egypte ging een paar maand en er niemand thuis was om de papieren te ondertekenen ze zij ik maak er spoed van .
Binnen een week alles netjes terug gekregen met de post .
Maar moet er wel bij zeggen dat die van mij al in Mei er waren .
Ik hoop dat het mogelijk is .!!
Succes …

gr hihi

ik hoop wel voor je dat je man al eerder in buitenland is geweest met het oog op onze kinderziektes!!!

Toen ik terug kwam in Nederland was ik continu geplaagd door de vele griepvarianten die ons kleine landje kent alsook de waterpokken (welke zeer gevaarlijk kunnen zijn als je ouder bent!!) de bof de mazelen noem het maar op. Alles wat de meesten van ons al hebben gehad toen we klein waren en er dus weerstand tegen hebben opgebouwd!!! Als ook onze prikjes van baby tot schooljeugd tijd!!!
Onze manier van omgaan met gezondheid is heel anders dan waar ik ben opgegroeid ( Libie en Saudie-arabie) en ik kan me dus wel indenken dat het wellicht een verademing is om bij elkaar te zijn al zou ik toch ff navragen aan manlief of hij ook is ingeent en hoe hij daartegenoverstaat (vanwege geloofsovertuiging kan ik mij voorstellen dat ze niet zomaar iets laten injecteren) en dat jullie er allebei heel goed bewust van zijn dat mocht hij eindelijk hier in Nederland naast je in je bedje liggen…Het heel goed kan zijn dat je hem daar nog vaak gaat vinden (helaas) hij zal aan het klimaat moeten wennen, weerstand moeten opbouwen en wellicht mocht er een kinderwens zijn lijkt het mij wel goed om nu al over het nederlands vaccinatiesusteem te praten om te kijken hoe jullie daar allebei over denken :wink:

Dus niet gelijk jezelf volgooien met drank bij een tegenslag want je zult heel sterk moeten zijn als hij hierheen komt…

Liefs Dimphij

Hmmm… Ik snap niet helemaal wat je bedoelt… Het enige wat ik zou kunnen doen is een spoed behandeling aanvragen bij het IND. Maar dat moet op hetzelfde moment gebeuren als het huwelijkscontract daar ligt.
Het contract gaat via de gemeente naar de vreemdelingenpolitie en daarna naar t IND. DUs niemand kan me zeggen wanneer mijn contract dan precies bij het IND ligt…

Daarbij heb ik dan nog niet de garantie dat ons huwelijk dan voor 1 december geregistreerd staat.
Tegelijkertijd wil mijn man zijn examen gaan doen, maar als blijkt dat die registratie toch niet op tijd is, dan heeft dat ook geen zin, omdat dat examencertificaat maar 1 jaar geldig is… Dus dat zou dan weer weggegooid geld zijn, aangezien dat certificaat dan tot december volgend jaar geldig is. Dat is dan precies de datum waarop ik dan weer verlenging zou krijgen van mijn werkcontract… Het loop dus allemaal net kut langs elkaar…

We hebben nu dus maar besloten een vakantievisum voor 3 maanden aan te vragen… Maar ik lees al dat juist voor getrouwde stellen dat vaak weer wordt afgewezen wegens vestiginsgevaar…

Ik weet even niet meer wat ik kan doen eigenlijk…

Hoi Dimphji

Mijn man komt voorlopig niet naar Nederland, dus over vaccinaties hebben we het op dit moment al helemaal niet. Maar toch bedankt voor je raad!
En na bijna een half jaar alle puzzelstukjes zo goed mogelijk in elkaar proberen te laten passen, alle stress daarvan, al het werk, het bewijzen op mijn werk om maar een contract te krijgen als een van de weinigen, mijn studie opschorten omdat ik dat niet naast een baan van 36u in de week red, heen en weer bellen naar gemeente en IND en NLse ambassade, de kosten, de vertalingen, documenten laten legaliseren, met mijn baas 4 maanden lang onderhandelen over wanneer mijn contract daadwerkelijk in kan gaan, de andere afdelingen lief aankijken of ze alsjealsjeblieft al het papierwerk voor een bepaalde datum af willen hebben etcetera enzovoorts, vind ik dat ik het best een avondje heel hard op een zuipen mag zetten. Door al het bovenstaande ben ik sinds ik terug ben uit Egypte nog niet 1 avond uit geweest.
Maar ik meen het echt: bedankt voor je raad, ik had er nog niet zo bij stilgestaan…

We wilden eigenlijk gewoon bij het begin beginnen, werken, geld sparen en dan eens aan kinderen denken… Maar dat wordt nu met een jaar uitgesteld.

Wie kan me meer vertellen over dat vakantievisum en getrouwde stellen?? Wat is jullie ervaring daarmee??

Dat is geen probleem die van ons was gelijk goed gekeurd …

Het is heel veel werk een partner hebben buiten de EU ik ben door het gezeik van de inkomingseis naar Belgie moeten verhuizen en mede door een afwijzing van een visum en na bezwaar nog een keer ben ik 1 jaar en 2,3 maanden bezig geweest om hem hier te krijgen.
Het is juist heerlijk om dan lekker een avond weg te gaan en even los te gaan. Ik heb dat ook gedaan hoor dat is echt de enigste manier waar je door kan ontspannen want dat gestress en gezeik allemaal pppffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.
Maar het papierwerk houd niet op hoor hij is hier nu maar heb heel veel moeten doen en dan 1 salaris met 2 personen pppfff maar we zijn samen daar gaat het om we hebben een dak boven ons hoofd en eten en drinken.
Klopt wij zijn al imuum maar je partner niet maar goed dan maar vaak in bed ik zal goed voor hem zorgen hihi :slight_smile:
Omipomi ga ervoor er komt een dag dat het allemaal goed komt en dan ben je al dat gezeik en gedoe vergeten. Je geduld wordt beloont.

Hoi allemaal, Gelukkig gaat het forum weer over waar het voor bedoeld is. Omi… wat een gedoe weer. Succes. Ik ga volgende week zondag weer naar Egypte toe en ja dan zullen we weer voor de volgende keer proberen voor vakantievisum voor hem. We zien er nu allebei al weer tegenop. Al die papieren weer opnieuw. M. is dus terug naar zijn woonplaats uit het toerisme en gaat werken als accountant bij een bedrijf. Heel anders dus allemaal.

Ik vlieg op Sharm zondag en weet inmiddels al iemand van jullie de naam van de flat/ tegenover Delta Sharm.
Waarschijnlijk zullen we toch naar Hurghada gaan omdat het daar niet zo duur is als in Sharm.

Nou een jaar verder deze week maar nog steeds positief. Deze week als alles goed met zijn verzekering is gaan we misschien proberen voor de Kerst en probeer ik een afspraak voor de 18e te maken op de ambassade pfffff. Voor allen die binnenkort ook gaan hopelijk een fijne tijd. Voor alle wachtenden op papieren. Blijf positief en ga in bezwaar als het afgewezen wordt op verstigingsgevaar.
Ik hoop nu M. een keer hier is geweest en hij heeft dus alles volgens de regels gedaan het deze keer wat makkelijker zal gaan maar ja blijft weer afwachten.

Maar kijk wel uit naar volgende week zondag. Nog hard werken deze week iedere dag inclusief de zaterdag maar ik vlieg lekker al om 07.00 uur dus ben er vroeg.

MarMah

Hey Dimphy, Ik herken veel uit je verhaal over de grote markt in Bergen op Zoom hoor. En gelijk heb je. Je schaamt je dood als je daar met je mannetje zit hoor.

Marmah

Oh ja was nog wat vergeten. Enkele maanden geleden was hier iets op het forum over Grenzeloze liefde van Hanneke Rozema. Ik heb het gelezen nu. Ja staat veel in. Maar ik heb het zelf als positief ervaren om al die dingen te weten. In Egypte heb je een staat waar de Islam de regels van de Staat overruled. Dit is hier ondenkbaar omdat staat en godsdienst gescheiden zijn. Dus zeker een aanrader voor al degene die zich in Egypte willen vestigen. Zie het als leerboek niet als een negatief boek.

Marmah

Hallo allemaal,

ik vind het heel naar om te lezen wat er allemaal aan tegenslagen bij het regelen van de verblijfsvergunning en andere aanverwante papieren te wachten staat. Inderdaad krijg je bij tegenslag of afwijzing de neiging om je even helemaal te laten vollopen, kan ik goed begrijpen. Qua inentingen kan ik alleen maar zeggen, overleg dit goed met je Egyptische partner, vooral als je een kinderwens in de toekomst hebt. Een niet geente partner is dan een groot gevaar voor jullie zwangerschap/kind, omdat zij dan vaak drager van de virussen zijn, die kleine kinderen heel erg ziek kunnen maken. Een belangrijke beslissing, om erg verdriet te voorkomen. Ik weet dat veel personen in Egypte niet ingeent zijn tegen kinderziektes.
Bij getrouwde stellen is " vestigingsgevaar" logisch, en ik weet dat er minder moeilijk over een toeristenvisum gedaan wordt.
succes en voor degene die naar Egypte gaan, veel plezier
L.

Hoi Marmah, het is hier ondenkbaar zeg je, maar zo was het hier vroeger ook he. De kerk bepaalde van alles en nog wat (nog terug te vinden in de huwelijksbeloften e.d.). But times have changed.
Veel plezier in Sharm als je weer gaat en we hebben niets meer van dat meisje gehoord met haar christelijke vriend over dat app. jammer dan… (weet zou gauw haar naam niet meer). Kan het nog wel voor je vragen aan Ahmed die zit zelf in Delta Sharm, dus kwestie van de straat oversteken voor hem.