Reisschema Bali, Lombok en JV

Ik ga deze zomer voor het eerste met mijn vriend op reis. Ik ben gewend altijd mijn eigen ding te doen, vaak reis is alleen (mijn vaste reismaatje haakt regelmatig bij me aan onderweg, en soms ook niet), dus benieuwd wat het dit keer wordt!

Als je vriend echt naar de Gili’s wilt, dan zou ik dus vanuit Mataram gewoon naar Yogya vliegen. Oost Java blijft écht wel wachten tot een volgende weer.

Ik neem aan dat je van Bandung naar Singapore vliegt met een heel goedkoop ticket van Airasia. Weet niet wat de experts er van zullen vinden, maar zou het geen idee zijn om dat te laten schieten en in plaats daarvan van Yogya terug te vliegen naar Singapore? Scheelt volgens mij toch weer een paar dagen…

1 like

@NuNu: dank je wel voor deze suggestie. Omdat die tickets al geboekt waren, had ik dat helemaal niet meer als optie overwogen maar eigenlijk is het wel de optie die het meeste lucht in de reis brengt! Het zal ons 100 euro kosten (want dat was de prijs van de 2 tickets vanaf Bandung en die kunnen we helaas niet meer omboeken) maar het scheelt wel 2 dagen.
Dat samen met de extra dag die we opeens hadden omdat ik het vliegschema verkeerd in mijn hoofd had, levert nu deze route op:

11 Vertrek
12 Aankomst Denpasar – Ubud
13 Ubud
14 Ubud
15 Ubud
16 Ubud - Gili
17 Gili
18 Gili
19 Gili
20 Lombok
21 Lombok
22 Lombok – ergens op Bali
23 Bali – Ijen Vulkaan
24 Kalibaru (’s morgens Ijen)
25 Kalibaru – Malang
26 Malang
27 Malang – Yogja (trein, aankomst rond 20:00)
28 Yogja
29 Yogja
30 Yogja
31 Yogja
1 Yogja - Singapore (a. 10:30)
2 Singapore – AMS (v. 21:20)
3 Aankomst AMS

We hebben nu alleen rondom Ijen een druk stuk maar dat vinden we niet erg. Bromo zullen we waarschijnlijk skippen

Misschien kun je nog iets van de taxes terug krijgen. Zie AirAsia

1 like

Wat veel tijd in Malang, echt een rotstad vond ik dat.

Een volle dag in Malang is beslist niet te lang, Cecilia. De alun-alun en de markt is leuk om te bezoeken, en je kan met een auto of ojek uitstapjes maken naar (onbekende) tempels in de omgeving of naar de bergdorpen Batu of Selecta. Ik ben zelf 3 (of zelfs 4?) dagen in Malang geweest en heb me niet verveeld!

En vergeet daar vooral niet te eten bij Hotel Tugu, prachtig Hotel mooie historische inrichting en sublieme keuken

haha nou ja, we wilden toch ook nog even wat rust in het drukke stuk van de reis inbouwen en ik kreeg niet het idee dat Malang vervelend is eigenlijk. Maar ja dat ervaart iedereen anders natuurlijk.
We hebben op deze manier ook nog de optie om de bromo te bezoeken, al voel ik er nog steeds meer voor om die te skippen. Maar dat laten we dus nog lekker even open.

@Cecilia: waar zou jij die dag Malang onderbrengen dan?

In Yogja zullen we trouwens ook 2 nachten in Rumah Dharma verblijven! Ik had er hier op het forum over gelezen en het klonk zo idyllisch daar midden in de rijstvelden en naast de Borobudur! Voor de overige nachten denk ik het Phoenix hotel.

@Nunu: hey dat is zeker handig! thnx