Je blijft lachen met die Surya, gaat een tranentrekkend verhaal neerzetten met allerlei “onwettige” constructies, die hij op ander fora ten stelligste afkeurd. Heef niet, asal bunyi toh.
Een extra treurig tintje aan het verhaal is dat een durian boom pas 10 jaar na het planten vrucht draagt. Redt-die-ouwe-t-of-redt-ie-t-niet ?? :chin:
Of moeten wij deze geschiedenis als een metafoor zien, waarbij Surya de verpieterende AOW’er is en hij droomt dat hij ergens in Oost-Java met een Oost Javaanse schoonheid zijn levensavond slijt. En elke namiddag een durian eet. Daarbij moet ik natuurlijk vertellen dat de durian in Indonesia als een aphrodisiac wordt gezien.
Ik neem aan dat u het niet voor mij opneemt als ik straks oud en der dagen zat in Mokum Barat Lama leg te vereenzamen en aan de fles ben.
Je hebt over mannen , Arabieren en Moslims (Een Arabier hoeft niet per se een Moslim te zijn ).
Ze gaan hun sexuele escapades verbloemen door kawin sirih.
Omdat ik weet dat er bule’ s (buitenlanders) en Nederlanders de kawin sirih constructies hebben en ook Moslim (geworden) zijn vind ik jou opmerking niet juist .
Want die mensen gaan kawin sirih constructies aangaan omdat ze niks anders kunnen .
Sommigen maken ook misbruik van.
Dat lees je ook in Indonesische kranten.
Jij schrijf :I Ik heb het over oude moslimmannen die misbruik maken van het feit(recht) dat ze er 4 vrouwen op na mogen houden.
Dit is ook Indianen verhaal , omdat er te veel mits en maren zijn .En mocht die oude moslimmannen het overtreden , dan is het natuurlijk fout.
Die oude foute moslimmannen die wil wippen gaan gewoon naar een hoer , niks kawin sirih .
Waar haal je die wijsheid vandaan ?
De kawin sirih constructie wordt alleen gebruik door buitenlanders (“Arabiere”) en Westerlingen.
Lees de Indonesische kranten maar .
Vraag maar aan jou Indonesische vrienden. :idea:
Daarvoor zijn er de “perantara kawin kontrak”:wub:
Zie hierboven.
Ik maakte er geen kawin sirih van, dat maakte jij er van, of zie ik het verkeerd? Wij liggen elkaar niet zo he? Praten - jij dan - langs elkaar heen.
Probeer je je maar niet uit deze situatie te redden.
Een Oost Javaanse familie op de zolderkamer, een AOW’er met zijn vrouwtje, die ik af en toe mag lenen voor de huur.
Nee een parkiet is niets voor mij, een Beo, die noem ik Surya en ga ik verhalen van de Boss Besar voorlezen. De antwoorden zet ik hier dan neer. reken maar dat de leerling de meester ver zal overtreffen. is niet veel voor nodig. Overigens als een Javaan het voor Nederlanders gaat opnemen zit daar gewoon plat winstbejag achter.
Ik zuig er maar een punt aan. Die backpackers zullen wel denken.
Hoe kun je nou fatsoenlijk discussieren met iemand die een avondje copuleren in een massagesalon in Sumatra kawin sirih noemt.
Met iemand die het opneemt voor (blanke?) Nederlanders maar met zijn Indische vriendjes
op hen afgeeft.
Even verduidelijken :Is reactie op onderstaande posting.
Origineel gepost door boomaaphttp://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons//viewpost.gif Ik neem aan dat u het niet voor mij opneemt als ik straks oud en der dagen zat in Mokum Barat Lama leg te vereenzamen en aan de fles ben.
Dit is pas vreemd.
Blanke Nederlanders ? , Indische vriendjes ?
Dit heb ik geschreven: Nederlanders (even spellen N-E-D-E-R etc)
Mijn posting op 12.04 : Ik neem het voor andere Nederlanders , nette nederlanders die op " oudere" leeftijd (zeg maar vanaf 50 jaar) getrouwd zijn met Indonesische vrouwen.
Sommigen voor de eerste keer getrouwd , sommigen na scheiding of omdat ze weduwnaar zijn .
Indische Nederlanders en Blanke (?) Nederlanders zijn voor mij Nederlanders .
We zijn weer lekker bezig hier huh ? Wat was de vraag ook alweer ? Reisgids Java (backpacken) zie ik hierboven staan.
En nog iets; willen jullie niet de Nederlanders en Indonesiers afzeiken, want we zijn allemaal mensen hoor, blank of bruin (hihihihi). Beetje respect voor elkaar en zeker de heren voor de dames ya !
Een AOW’er met zijn vrouwtje (van die Indonesier?) die ik af en toe mag lenen voor de huur?
BA, je hebt volgens mij te lang in Indonesie gewoond om dit soort praktijken over te nemen. Foei.
Ja in Oost-java is dat dat normaal, wij lachen hard met je mee.
Ik heb het ook maar van mijn Indonesische vriendjes.
Ach je weet hoe het gaat, het is bekend dat die meiden uit Oost Java in het algemeen zeer ijverig zijn en ook een aardig potje kunnen koken. Dus mag ze sapu en natuurlijk masak. Ik ben al een ouwe lul dus daarmee al zeer tevreden. Wat doet dat kreng, die gaat extra aandacht aan de slaapkamer besteden, dingen verschuiven, veranderen, en vragen of ik even kom kijken of ze het goed doet. Bij de derde keer kijken ben je verkocht :wub: (vraag maar aan Surya)
Op Lonely Planet.com kun je ook alleen het deel downloaden dat je wilt hebben. Dan betaal je ook alleen voor dat deel.
Misschien is dat handig voor je?
Was het antwoord van Indesco die toen nog geen voet in Indonesie gezet had.
Ik begrijp niet dat jij deze reisgids zo erg loop aan te prijzen hier het op het forum. Vooral het gedeelte over Java is erg onvolledig en beschrijft enkel de route Jakarta, Bogor, Bandung, Cirebon, Yogyakarta, Solo en omgeving, Malang, Surabaya en omgeving en 2 nationale parken nl. Baluran en Ujung Kulon. Bovendien staan er wel erg veel fouten, tegenstrijdigheden en onvolledigheden in het Yogya hoofdstuk.
Voor een gids die van zichzelf schrijft dat het een must is voor elke reiziger en naast beroemde bezienswaardigheden ook graag unieke plekjes wil laten zien, is het Java hoofdstuk een aanfluiting van jewelste waar naar mijn inziens weinig moeite voor is gedaan.