Reisgenote gezocht Japan of Zuid-Korea zomer 2012!

Hallo daar!

Ik ben van plan om deze zomer in juli of augustus voor 2 of 3 weken naar Japan of Zuid-Korea te gaan (of een combinatie hiervan), en omdat het gezelliger is om samen te reizen en veel vrienden het te duur vinden zoek ik een reisgenootje!

Ik ben zelf heel flexibel qua wat te doen en waar heen te gaan, en zoek iemand die dat ook is. Ik ben zelf 20 en zoek een reisgenote van tussen de 19-25 die avontuurlijk is ingesteld om lekker de sfeer te snuiven, mooie dingen te zien, af en toe lekker te shoppen en 's avonds een keer het nachtleven te verkennen.

Lijkt het je interessant of ben je van plan rond de zomer naar Japan of Zuid-Korea te gaan, laat dan wat van je horen! : )

Dat lijkt op een mooie reis! Ik vlieg 20 augustus naar Tokyo, verblijf daar een weekje om vervolgens door te vliegen naar New Zealand. Zoek nog een reisgenoot voor in Japan.
Ben 20 jaar oud en erg flexibel, nog geen plannen!

Groetjes Joopi,

Dan begint mijn studie weer dus ik ben dan al terug, jammer! Maar jij hebt ook leuke plannen, blijf je lang in NZ?

Oh jammer! Ik heb mijn studie laten opschuiven begin volgend jaar februari gewoon :).
Ik blijf bijna drie maand in NZ dan vlieg ik door naar de Cook Islands om daar 10 dagen te verblijven en dan vlieg ik door naar Los Angeles en daar zal ik 3 week blijven om vervolgens terug te vliegen vanaf San Francisco naar AMS.

voor beide landen zou ik 2 of 3 weken te kort vinden, tenzij je in japan alleen Tokyo wil zien. Ik zou die tijd in 1 van die landen doen. Ben niet in Zuid Korea geweest, maar wel in Japan en buiten Tokyo is er zoveel moois. Daar kun je je zeker een paar weken vermaken. Ik ben van Tokyo naar Matsumoto gegaan, in de Japanse Alpen en vervolgens via de oostkust naar het zuider eiland gegaan. Kyoto zou je eigenlijk niet over moeten slaan. Prachtige stad met heel veel tempels en een geisha wijk.

Ik ben sowieso wel van plan om nog eens daar die landen te gaan dus het hoeft van mij niet allemaal in één keer gepropt, maar neigde uit praktische zin al wat meer richting één van de twee in plaats van een combi. Kyoto wil ik inderdaad ook graag zien :slight_smile:

Klinkt leuk! Ik ben 21 jaar oud en zou die kant ook wel graag op willen! Heb je al tickets? Hoe duur denk je dat 2 a 3 weken in die landen reizen zou worden?
Ik ben wel in andere landen in Azië geweest, maar daar (Zuidoost-Azië) was het leven waarschijnlijk stukken goedkoper dan in Zuid-Korea en Japan, dus heb eigenlijk geen flauw idee van de kosten.

Tickets heb ik nog niet, dus heb nog geen datums die vast staan :slight_smile: Ik ben van plan om wel veel dingen een beetje goedkoop te proberen te doen omdat het inderdaad wel duurder is en heb een beetje research gedaan op internet. Als je het een beetje budget proof doet dan kun je als ik het mag geloven van rond de 50 per dag rondkomen (correct me if i’m wrong) inclusief slapen in bijv. een hostel of goedkoop backpackers hotelletje (kost meestal tussen de 15-20 euro).
Heb vaker in hostels geslapen en dat beviel me prima, dus qua slapen wil ik graag dat of een goedkoop hotel want het grootste gedeelte ben je toch op pad en is het alleen om te slapen. Verder ben ik van plan om de ene dag lekker makkelijk te doen en de andere een keer uit eten te gaan, dus het is een beetje afstemmen wat volgens ons de prioriteit heeft wat wat meer mag kosten :slight_smile:
Een ticket kost zoals het er nu uitziet zo rond de 500 euro voor een retourtje trouwens.
Waar ben je zoal geweest in ZO Azië?

Ik ben nu aan het kijken om in juni naar zuid korea en japan te gaan en 50 euro per dag voor Japan is wel heel optimistisch. Ik ken verschillende mensen die er heen zijn geweest en dat zijn mensen die minimale luxe nodig hebben, en ik geloof dat die toch wel 80-90 euro gemiddeld per dag nodig hadden. Zeker het vervoer tussen steden en attracties zorgen er voor dat je budget heel erg hard er doorheen gaat. In zuid-korea moet het wel haalbaar zijn.

Ah, dat is best nog wel prijzig!
Zijn er in die landen geen hostels voor rond de 10€ per nacht te vinden? Qua slapen hoeft het van mij ook niet zo luxe, het is inderdaad puur om te slapen. Ook wat betreft eten ben ik het wel met je eens.

Ik ben in Laos, Cambodja, Vietnam, Thailand en Kuala Lumpur geweest, maar daar lagen de prijzen toch wel heel anders. Daar sliepen we voor 5€ per nacht, en konden we bijv. voor 5€ euro met de bus naar de andere kant van het land.
Eten koste hooguit 2€. Dus per dag ben je dan ongeveer 15€ kwijt, met alles er in.

Maar Japan zal inderdaad wel veel duurder zijn!

Het lijkt me wel een mooie ervaring, en mij lijkt de combinatie van die twee landen mooi!

Ik snap dat jij het al helemaal duur vind want vergeleken met ontwikkelingslanden zoals die is heel de rest van de wereld duur :wink: Ik denk dat je, als je een beetje zoekt, het wel mogelijk moet zijn om wat goedkopere hostels te vinden… Als wat Wecky zegt inderdaad zo is dan is het misschien beter om 2 weken aan te houden, ligt er natuurlijk ook al welke attracties/steden je wilt zien en hoeveel je daarvoor moet reizen. Misschien dat Zuid-Korea dan een betere optie is als je naar kosten kijkt? Ik weet niet hoeveel je daar doorgaans aan kwijt bent als je het een beetje budget proof doet.

Het is inderdaad totaal niet te vergelijken met de landen in zuid-oost azie. Hostels zijn minimaal wel 20-25 euro per nacht. In zuid-korea is (wat ik tot zover gevonden ehb) 10 euro nog wel te vinden, maar 15 euro realistischer. Maar zuid korea is vooral goedkoper omdat het vervoer en eten er goedoper is.

Het is gewoon een overweging die te maken is :slight_smile: ja het is duur, maar het zijn volgens mij wel hele interessante landen. Alleen is het een beetje jammer dan voor het geld dat je 1 week in japan zit, je 4 weken kan leven in thailand :slight_smile:

Zat te denken om rond april naar japan te gaan nog geen plannen though. Ben overigens 20:ninja:.
Ben je van plan om alles zelf te regelen of ga je met een organizatie mee?
Ik zat zelf te denken aan een reisorganisatie.

Ik ben 2 jaar terug in de zomer in japan geweest samen met een vriend. We zijn in Tokyo begonnen en reisden zo’n 8-9 steden af in 6 weken. dit deden we o.a. met een JRP [Japanese rail pass] waarmee je 3 weken onbeperkt op verschillende trein trajecten kan reisen. [ kaartje hiervoor kost wel zo’n 500 euro]. Als je dit teveel vind kan je ook met de bus reisen wat een stuk goedkoper is , maar wel langer duurt. Wat ook voordeel kan hebben omdat een nachtbus weer een nachtje hostel scheeld ;)! tevens moet je rekening houden met ±50 euro per dag. daarvan 20-25 euro voor hostels. Ik kan je zeggen dat japan geweldig is! Zelf denk ik er over deze zomer weer te gaan, maar dat is nog niet zeker. Tevens kan je je makkelijk 1-2 weken vermaken in Tokyo, die stad is zo gigantisch groot. Maar Kyoto vond ik de mooiste stad [ veel tempels om te bezoeken]. Hiroshima/nagasaki kan ik je ook aanraden. En als je van vis eten houd is japan je droomland!

@P3ter: Ik ben wel avontuurlijk ingesteld dus zelf regelen vind ik geen probleem, en hoewel groepsreizen me wel leuk lijken zijn ze toch aardig aan de prijs (voor een student die met wat initiatief het zelf ook allemaal wel kan vinden ; )

Bedankt voor je antwoord Alexander, daar heb ik wat aan : ) Wilde zelf ook al flink wat tijd reserveren voor Tokyo omdat het inderdaad zo groot is en zoveel te zien is en je vanuit Tokyo ook dagripjes kunt maken naar plaatsen in de buurt. Moet door de duur van mijn reisje natuurlijk wel wat selectiever zijn, want alles zien gaat niet lukken maar Kyoto staat zeker op m’n lijstje, lijkt me erg mooi! Hoe ging het reizen met het OV je af? Was het makkelijk?

Ik heb vrijwel alleen met de Shinkansen gereist door japan. Dat is de hogesnelheidstrein. Dat ging perfect! Die treinen rijden precies op tijd en zijn super snel. 2e klas is ook stuk luxer dan de 1e klas in nederlandse treinen. Verder zal je in Tokyo veel gebruik maken van de metro, dit is even uitzoeken want het is een heel netwerk met allemaal verbindingen en overstaps. maar als je het door hebt werkt het erg goed. Als je alleen de steden Tokyo en Kyoto wil bezoeken kan je het besten dus de Shinkansen kunnen pakken dan ben je er binnen 1.5 uur volgensmij [weet niet meer precies]. Wanneer en voor hoelang was je van plan te gaan?

@Laurex
Het zelf regelen van alles lijkt mij ook niet zo’n groot probleem, het scheelt inderdaad wel wat. Daarnaast geeft het ook een stuk vrijer gevoel denk ik gezien je dan volledig zelf kan bepalen wat, wanneer en waar je dingen gaat bekijken.

Wanneer zat jij eigenlijk te denken om naar japan te gaan? Ik heb binnenkort (als mijn stage goed verloopt tenminste ;)) 5 maanden vrij dus alle tijd.

(overigens Japanners spreken redelijk engels toch? Gezien mijn japans nog niet zo heel erg goed is)

Is Juli - Augustus de enige tijd dat je kan gaan? zelf zou ik het liefst maart - mei zou gaan

Heyhey, Ik ben 21 ^^ Zat zelf te denken om zo een taal cursus via esl te doen voor de zomer ^^ in tokyo… dus elke ochtend les en daarnaast natuurlijk genieten van Japan zef

02/07 begint dacht ik de zomercursus voor 3 weken… weet je al onderhand wanneer je gaat?

grts,

Cristina :slight_smile:

Dat zou je wel eens heel erg kunnen tegenvallen, dan.
Het Engels van de meeste Japanners is heel slecht of onbestaande, ook in Tokyo of Kyoto.