Ik ben Sean, 18 jaar en enorm geïnteresseerd in Japan. Ik vind de cultuur en het landschap gewoonweg geweldig. Omdat het in je eentje moeilijk is om in Japan je plan te trekken, ben ik op zoek naar een reisgenoot of zelfs meerdere reisgenoten. Hopelijk zijn er enkelen geïnteresseerd in het ‘land van de rijzende zon’.
Liefst zou ik in de zomervakantie vertrekken, maar dat valt natuurlijk nog te bespreken.
Japan is een land dat heel veel bied, er zijn zoveel mooie verschillende
steden en natuurgebieden die je kan bezoeken. Dit jaar had ik vooral gepland
om naar Japan te gaan. Zuid-Korea zou ik wel eens graag bezocht hebben, maar voorlopig zitten mijn gedachten naar Japan. Ik denk dat ik wil gaan van 20 juli tot 10 augustus, maar dat valt nog te bespreken natuurlijk :).
Ben jij van plan om een doorreis naar andere landen te maken?
Ik ben inderdaad van plan om rond te trekken langs meerdere landen, waar Japan er misschien één van is. Maar die reis zal ongeveer 6 maanden duren, dus hopelijk tijd zat…
Succes met je zoektocht naar een reisgenoot:)
Groetjes, Lianne
Zeker doen, fantastisch land. En om even te spammen, zie de link in m’n onderschrift…
Ik ben momenteel overigens ook een reis naar Japan aan het plannen, lijkt me inderdaad ook een fantastisch land. Mijn doelstelling is om in April of wellicht al te gaan, in de zomer is het mij veel te warm.
het is helemaal niet moeilijk om in je eentje door Japan te trekken. Je moet het gewoon durven.Je denkt dat je er met Engels komt, maar dat valt vies tegen. Zelfs in Tokyo. De metro is fantastisch en ik ben de eerster keer 14 dagen in Tokyo en omgeving gebleven. Ik was meteen verliefd op Japan. Ben na 6 maanden al weer terug gegaan en ondertussen ben ik er 12 keer geweest. Spreek nu ook aardig wat Japans na 4 jaar les in Amsterdam. Je kunt makkelijk met de trein het hele land door. wel in Nederland kaartje kopen voor 7, 14 of 21 dagen. Bij begin reis in Japan af laten stempelen. Treinen zijn fantastisch, altijd op de seconde af op tijd en
snel. Japan is ook helemaal niet duur als je de weg weet. 60 km buiten Tokyo heb je een een-persoons kamer met douche, bad etc. voor nog geen 50 euro en eten kan in Tokyo echt voor onder de 10 euro. Ik heb met Japanse vrienden een 5 daagse tocht gemaakt rondom de FUJI san.
Zo wordt de berg FUJI gernoemd door de Japanners. Als je in Tokyo naar de TOKYO CITY HALL
gaat - (gratis te bezoeken) bovenste verdieping zie je op een zonnige dag de Fuji san met zijn besneeuwde toppen. Beste tijd om naar Japan te gaan voorjaar april/mei en najaar oktober tot
half november. Dit geldt voor Tokyo en omgeving. In de zomer is het er ontzettend warm en vochtig. Japan is 3000 km lang dus er zit wel verschil in klimaat. In Hokaido is het natuurlijk koeler dan in Nagasaki. Ik kan wel uren doorgaan. Over 2 maanden ben ik er weer 3 weken.
groetjes,
globetrotter