Gezocht: reisgenoten voor wereldreis naar iig Japan vanaf eind jan 2010

Hoi,
Mijn naam is Mirjam en ik ben 21 jaar (in september 22). Ik ben rond half januari 2010 klaar met mijn studie Law in Europe in Groningen.
Ik wil daarna graag wat van de wereld zien:wereld:, maar ik heb nog geen ervaring met verre reizen, dus het lijkt me fijner om met anderen te gaan.

Ik wil graag ongeveer eind januari/begin februari vertrekken voor ongeveer 6 maanden, of zolang het geld strekt.
Daarbij wil ik rond april 2010 in elk geval graag naar Japan :ninja:, omdat het mij een schitterend veelzijdig land lijkt met o.a. atoombomsteden, de shinkansen bullettrain, Fuji-san, miljoenensteden Tokyo en Osaka, geisha’s in Kyoto, natuurlijke stoombaden onsen en de kersenbloesem, bergen, stranden, eilandjes.

Daarnaast lijkt mij bijvoorbeeld de Verenigde Staten erg mooi, met o.a. de Golden Triangle in het westen en natuurlijk New York.
Ook andere Aziatische landen trekken mij wel, bijv. Maleisië en Borneo, Thailand, China.
Deze laatste landen staan absoluut niet vast en kunnen in overleg nog prima gewijzigd worden.

Dus wie gaat er mee? :dag:

Groetjes, Mirjam

En…wil er al iemand mee?

Hoi!
Sorry maar ik ben inmiddels al weer 2 maanden terug! Het was echt een aanrader. Ik hoop dat je iemand anders vindt om mee te reizen.

Groetjes

Hoi Linth, waar ben je uiteindelijk allemaal geweest?

Heb je nog speciale aanraders voor Japan? (staat voor mij voorjaar 2011 op het programma :))

Groet,
M

…

Ha Annika, ik loop je net mis in Japan (nuja, net, ik ben daar een maand later)…

hey oh dat is jammer. ga je alleen naar japan toe ?

Ik ben zelf geweest in Osaka, Kyoto, Takayama, Tokyo en Hiroshima.
Zeker doen: de geisha-tour in Kyoto is superspannend (krijgen we er één te zien???) Heb daarbij zelf 3 maiko gespot!

Alle hostels van K’s House en J-hoppers zijn geweldig!

Neem een Japan Rail Pass, ze zijn echt superhandig.

En tja, ik vond de atoombomplaats in Hiroshima heel indrukwekkend, maar je wordt er wel een tikkeltje down van…

Verder heeft de website uchiyama.nl heel veel goede tips

Groetjes en succes met plannen
Mirjam

@Annika, ja, ik heb vroeg in het jaar een vakantie van 2.5 week gepland staan, en in mei 3.5 week Japan. Ben verder aan het sparen voor een langere periode weg (2012? later?)

@Mirjam, bedankt voor de tips! Ik ga eens op die site rondsnuffelen nu :slight_smile: