April/Mei reisgenoot

Hey,

Ik ben een student van 20 jaar (21 over 3 dagen), die gestopt is met z’n studie. Het beviel toch niet en overstappen werkte niet, waardoor ik in september pas weer kan beginnen.
In de tussentijd wil ik er graag even tussenuit. Ik heb geen ervaring met rondreizen en ben nog nooit buiten Europa geweest, wat ik wel erg graag wil.
Ik zoek een reisgenoot voor richting Japan, ZO-azie, India, China (of combinatie) die er ook zo’n 7-8 weken tussenuit wil rond de maanden April/Mei en begin Juni.
Mijn hobbies zijn (beach)volleybal, beetje voetballen, rondreizen, sightseeing en kletsen/uitgaan.

Grtz,
Karel

Bedacht net dat zuid-Amerika en Nieuw-Zeeland mij ook erg leuk lijken. Ik moet er gewoon even tussenuit. De maanden april/mei/juni komen mij het beste uit. Het liefst 7 a 8 weken (maar 6 weken kan ook).

Om nog even toe te voegen:
Ik zoek iemand waarmee ik erg kan lachen, niet iemand die overal serieus op ingaat. Ik houd van combinatie cultuur/natuur/relax. Dus zowel culturele attracties bekijken, als parken/bossen/meren/watervallen bekijken, als stappen/beachvolleyballen/uitrusten, etc.
Ik doe graag alles rustig aan op een gezellige manier. Iemand die erg punctueel is, of snel gestresst raakt als er iets anders verloopt dan gepland heb ik liever niet bij me. Ik vind het meestal wel grappig als er iets helemaal anders gaat dan gepland en ik heb liever mijn reisgenoot ook.
man/vrouw is mij om het even. Als het maar gezellig is. Leeftijd: 18-24 jaar.

Evt in combinatie met vrijwilligerswerk vind ik hartstikke leuk. Vooral om de mensen die je daar ontmoet die ontzettend dankbaar zijn voor jouw hulp.

Ik zit nog erg flexibel omdat ik weinig heb gepland. Ik werk nu tijdelijk via een horeca-uitzendbureau in Amsterdam waarbij ik elke week aan kan geven hoeveel en waarneer ik wil werken. In september ga ik waarschijnlijk met een hbo studie beginnen in A’dam of zwolle.

mail me maar, of voeg me toe op msn: karel_kruyk@hotmail.com

h

Hoi Karel!

Ook ik ben gestopt met mijn studie (UvA) en begin in september pas weer met een nieuwe. Vorige jaar heb ik in Zuid- en Zuidoost Azië en in West-Afrika gereisd. Dit jaar wil ik, nu ik opeens zoveel tijd vrij heb, overland van Zuid-Afrika naar Egypte reizen met het openbaar vervoer. Ik wil ongeveer rond april vertrekken (na wat maandjes werken) en dan voor een 3 à 4 maanden. Ik zie dat Afrika niet in je lijstje voorkomt, maar mocht je toch interesse hebben om met me mee te reizen, laat het me dan even weten.

Groetjes Stèphanie (20 jaar, Amsterdam)

Hey Stefanie,

Afrika lijkt me ook erg leuk, maar Azie en midden/zuid Amerika lijken mij leuker om heen te gaan. En als ik weer aan het studeren ben komt er weinig van reizen ben ik bang, daarom wil ik er graag iets moois van maken. Afrika trekt mij gewoon niet echt.
Als je mee wilt in 1 van deze richtingen zou ik dat echt leuk vinden, maar Afrika wordt het voor mij waarschijnlijk niet.
Veel succes met het vinden van een reisgenoot richting Afrika ^^

Grtz,
Karel

Hey Karel,

ik weet niet of je inmiddels al wat meer duidelijkheid hebt over je plannen, maar ik zit van half maart tot en met de eerste week van april ook in Japan. Wil wel (deels) met iemand samen reizen, ben alles nog een beetje aan het uitzoeken. Ga wel deels een plan maken wat ik wil doen, welke steden ik wil bezoeken etc. maar idd, een beetje flexibiliteit daarin is niks mis mee!
Mocht je toch besluiten richting Azie te gaan en rond die periode richting Japan gaan… let me know! Misschien valt er wat te combineren…
(langere periode zit er dus niet in, vlieg 7/4 terug…)

Ha, zie nu dat je berichtje pas van gister is, maar goed…

Hey,
Ik land op 24 april in Bangkok, dus als je zin hebt kunnen we daar afspreken. Ik vertrek eigenlijk al vroeger, waarschijnlijk vanuit Amsterdam en ga eerst een paar dagen India doen. Daarna doorvliegen naar Thailand en daar dan 3 weken rondtrekken. Dus als je zin hebt om mee te gaan, al was het maar een stukje, laat maar iets weten.

groetjes
Sofie (25, Brussel)

Hey Iris

Ik heb nog geen verdere plannen uitgewerkt. Maart is voor mij al wel redelijk vroeg, want ik wil nog even bezig met studie-orrientatie. Als ik september weer wil beginnen wil ik wel even iets leuks kiezen ^^
En wat wil je allemaal gaan doen in Japan, heb je al plannen uitgestippeld, dan zou ik ze graag horen?

Hey Sofie,

Leuk. Thailand lijkt me erg mooi. Wat zijn je plannen precies? 3 weken vind ik wel kort. ik zoek eigenlijk iets voor 2 maanden ongeveer. Ik wil echt even weg van Nederland, maar misschien valt het met iets te combineren.

Ik laat jullie nog wel meer weten als ik mijn plannen duidelijk heb. Ik wil graag 2 maanden weg, maar ik heb er ook niet al het geld voor, dus waarschijnlijk ga ik ook nog 1 maand ergens in het buitenland werken of vrijwilligerswerk doen, waar inwoning bijzit. Ik heb er zin in!!