Reisgenootje (vrouw) gezocht 3-4 weken Azië(Vietnam/Cambodja/Laos, Thailand, Sri Lanka) mei/juni of okt/nov 2016

Hoi allemaal!

ik ben opzoek naar iemand die het leuk zou vinden samen op reis te gaan.

Mijn naam is Lucie en ik ben 28 jaar.
Dit jaar zou ik graag op reis/vakantie willen gaan naar wederom een verre bestemming.
Na Costa Rica en Zuid-Afrika denk ik dit jaar aan Azië (Vietnam/Cambodja/Laos, Thailand of Sri Lanka).

Omdat ik fulltime werk, zit ik vast een periode van 3 tot max 4 weken. Daarna zijn mijn vakantiedagen ook praktisch op :o

De bestemming staat nog niet volledig vast maar ik denk wel in een bepaalde richting.
Qua periode gaat mijn voorkeur uit naar mei/juni of oktober/november dit jaar.

Mijn vorige 2 verre reizen heb ik met een groep samen met mijn (nu ex-)vriend gemaakt. Alleen reizen/backpacken heb ik nog nooit gedaan. Vandaar vindt ik het ook wel fijn om met iemand samen te gaan nu, maar de backpack mag mee dit keer :slight_smile:
Ik ben niet per se op zoek naar feesten, hoewel dit op zn tijd ook leuk kan zijn. Maar ik wil vooral veel zien en ontdekken, genieten, een beetje relaxen en fijn gezelschap.

Mocht je interesse hebben, neem gerust contact op!

Groetjes,
Lucie

Hi Lucie.
Fijn om te lezen dat je ook rond de periode van juni zou willen reizen, dan wil ik namelijk ook! :wink:
Ik heb 3 weken vakantie vanaf 15 juni en zou graag azie of cuba willen ontdekken. Ben jij echt een cultuursnuiver of hou je ook wel van een relaxt dagje strand?

Groetjes, Fabienne

Hoi Fabienne. Rond 15 juni zou ook zeker een optie zijn voor mij, dus wie weet! Het liefst ga ik dit jaar naar Azië. Ik ben wel erg een cultuur/natuur snuiver maar eens een dagje relaxen tussendoor vind ik ook zeker geen straf!
Hoe zie jij dit?
En wat zijn jouw voorkeuren voor landen in Azië waar je heen zou willen dit jaar? Ben je al eens eerder in Azië geweest? En ben je al eerder wezen backpacken? En wat is je leeftijd overigens?

Groetjes,
Lucie

Hoi! Nee ben nog niet eerder wezen backpacken ben alleen een keer een half jaar in ecuadot geweest om te werken. In azie ben ik nooit geweest. Zou graag java bali willen zien of het zuiden van thailand. Ik hou ook namelijk van het strand! Dus voor mij zou een combi-reis beetje cultuur en een beetje hangen op het strand geweldig zijn! Helaas heb ik maar 3 weken vakantie maar er is vast een mooie reis in te plannen. Oja ik ben 25.

Hey Lucie!

Ik heb misschien wel interesse om in mei op reis te gaan. Ik zit momenteel in India en ben de afgelopen weken ook in Thailand en Maleisië geweest. De 11e ga ik terug naar huis, maar kan niet wachten om weer te gaan! Het zou me misschien leuk lijken om naar Sri Lanka of Vietnam te gaan. Ik hoef ook niet echt te feesten en vind het ook leuk om veel te zien, dus dat komt goed uit! Wat vond je van de groepsreizen die je gemaakt hebt? Was dat met leeftijdsgenoten? En wat voor werk doe je :slight_smile: ?

Groetjes Yvana

Hoi Fabienne, een combi-reis van cultuur, natuur en dagjes strand tussendoor zou ik ook lekker vinden. Afgelopen jaar zijn we 3 volle weken in Zuid-Afrika geweest en hebben praktisch geen vrije tijd/relax tijd gehad. We hebben bizar veel gezien maar je bent wel gebroken daarna. Af en toe een dagje niks en hangen aan het strand zou ik dan ook wel fijn vinden.
Ik heb zelf alleen wel twijfels bij Bali. Zou er graag eens heen willen maar staat niet op de 1e plaats bij mij. Thailand wel.
Zou Vietnam/Cambodja/Laos ook een optie zijn voor je?

Hey Yvana,

leuk om een reactie te ontvangen!
Wat tof dat je nu ook aan het reizen bent en leuk dat je interesse hebt om ook in mei (weer) te gaan!
Zo te horen zitten we wel op 1 lijn qua wat we willen :slight_smile: Maar zoals hierboven gezegd, een dagje strand en lekker relaxen tussendoor kan ook geen kwaad.
Omdat ik dus vast zit aan maar 5 weken vakantie per jaar, kan ik niet heel lang weg. Ergens tussen de 3-4 weken moet wel lukken (maar in ieder geval zeker 3 weken daar!).
Vietnam (en eventueel Cambodja/Loas) staat aardig bovenaan mijn lijstje. Maar op de vakantiebeurs waar ik 2 weken geleden was trok Sri Lanka ook mijn aandacht. Een soort combinatie van India en Azie en het schijnt super afwisselend te zijn qua natuur en cultuur (en stranden!). Heb zoveel enthousiaste verhalen gehoord dat ik daar ook naar wil kijken. En vanwege de niet al te grote oppervlakte van het land heeel goed te doen in 3-4 weken.

De groepsreizen die ik tot nu toe gedaan heb zijn ook goed bevallen. Het was wel fijn op zich dat je je nergens druk om hoefte te maken, maar daarentegen weinig vrijheid om een keer wat anders te doen.
Er zaten altijd wel leeftijdsgenoten bij, maar feit blijft dat minimaal de helft tot 3/4 van de groepsleden 50+ is.
Leek me nu dus ook wel eens avontuurlijk om er alleen (of met een reismaatje samen dan :slight_smile: ) op uit te gaan! En helaas geen vriendinnen of vriend die hetzelfde willen of niet kunnen, dus vandaar mijn oproep.

Ik werk als sales medewerker in de voedingssupplementenbranche (officieel ben ik afgestudeerd als Diëtist). Erg leuke baan en leuk team!

Wat doe jij?
En reis je nu alleen of met een groepje/reisgenoot?
En hoe oud ben je?

Groetjes,
Lucie

Hoi Lucie!
Ik wil heel graag begin november ongeveer drie weken naar Thailand (oktober zou eventueel ook kunnen) omdat het qua klimaat dan beter is.
Ik had zelf het idee om die weken gewoon één land te bezoeken omdat ik zo kan wennen aan het reizen en het voor mij de eerste keer alleen is.
Er is volgens mij al veel te beleven in Thailand alleen en het moet wel ontspannen verlopen :slight_smile:
Maar ik sta ervoor open om het te combineren want ik ben vrij flexibel. Ik ben uiteraard avontuurlijk ingesteld en afwisseling met relaxte dagen is geen probleem :slight_smile:
Oa Khao Sok, Krabi, Chiang Mai staan op m’n lijst.
Als jij dan ook gaat, sluit ik me in ieder geval heel graag aan! Graag hoor ik van je!
Groetjes, Karen

Hoi Karen!

Oktober/november zou prima zijn. En wellicht is 3 weken naar één land ook wel relaxter…
Ben jij er zelf sowieso al uit dat je echt naar Thailand wilt? Of sta je nog open voor andere opties?
En hoe vul je de vakantie het liefst in? Veel zien en doen met ook dagjes relaxen tussendoor? Of wil je bijvoorbeeld ook veel feesten? Dit laatste is niet helemaal mijn ding (hou wel van een feestje op z’n tijd maar dat is niet mijn reden om die kant op te gaan).
En hoe oud ben je en waar kom je vandaan?

Groetjes, Lucie

Heyy,
Ik ben 28 jaar en woon in Den Helder.
Ik heb SPH gestudeerd en ben clientbegeleider. (Lekker cliche haha)
Voor mij is het allemaal vrij nieuw dus heb me nu vooral deels in Thailand verdiept qua gebieden etc. Mijn voorkeur gaat daar nu wel naar uit. Hoe zou jij het ongeveer inplannen qua landen/gebieden? Ik wil sowieso wel samen met iemand dus daarom stel ik me flexibel op haha. Lijkt me fijn in het begin dingen te overleggen ipv op eigen houtje. Ik ga niet bij voorbaat om te feesten. Ik ben vooral natuur/cultuur ingesteld. Mensen leren kennen, op avontuur, verkennen, foto’s maken en relaxen tussendoor. Ik ben een sociaal, vriendelijk en optimistisch iemand.
Ik ben iemand die let op uitgaven, dus fijne en goede locaties die niet te veel kosten.
Groetjes, Karen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Hoi Karen,

zelfde leeftijd, ook leuk :slight_smile:
En zo cliche vind ik dat niet hoor! ben zelf dietist maar werk nu binnen de voedingssupplementenbranche als adviseur/salesmedewerker.

Ik zou zelf dus ook graag met iemand samen gaan. Helaas is het net uit met mijn vriend en ik heb geen (vrijgezelle) vriendinnen die deze reis/vakanrtie willen of kunnen maken. Vandaar voor mij ook de reden om te zoeken naar iemand die het leuk zou vinden samen te gaan :slight_smile:
Helemaal alleen reizen is denk ik niet zo mijn ding.

Zelf heb ik mij nog niet in Thailand verdiept, maar juist in Vietnam/Cambodja en Sri Lanka.
Maar Thailand is ook zeker een optie…
Qua indeling weet ik het nog niet helemaal, en is natuurlijk afhankelijk van de bestemming.
Sri Lanka kun je volledig zien in 3 weken omdat het qua oppervlakte niet zo enorm is, wat ook erg fijn is. Dan hoef je ook niet zo heel veel te laten.
Vietnam/Cambodja vind ik wel lastig. Voor het mooie zou je daar eigenlijk 4 weken voor moeten hebben maar dat krijg ik op mijn werk niet voor elkaar ben ik bang…
Anders zou het ruim 2 weken Vietnam zijn en de laatste 4/5 dagen een klein stukje Cambodja meepakken bijvoorbeeld.
Thailand dus geen idee, want daar ben ik nog niet zo bekend mee.

Wat is jouw idee?
En staat voor jou de periode ook vast?
Ik dacht zelf ook nog aan periode mei/juni maar ligt ook aan het weer qua regenseizoen etc.

Groetjes,
Lucie

Leuk diëtist! Ben zelf ook geïnteresseerd in voeding.
Ik ben sinds vorig jaar vrijgezel en ook dezelfde reden dat ik alleen ga. Dat vriendinnen ook niet gaan of andere plannen hebben.
Ik zou me nog even in die andere landen kunnen verdiepen natuurlijk. Waarschijnlijk allemaal mooi.
Maar ik weet dat Thailand in ieder geval gemakkelijk te bereizen is als het nog nieuw voor je (mij) is.
Thailand staat tot nu nog boven aan mij lijst daardoor, ook omdat ik al heel lang naar Khao Sok wil oa. En die eilanden zijn prachtig en je maakt er gemakkelijk contact met anderen.
Het enige wat ik me laatst bedacht is dat er natuurlijk veel enge en gevaarlijke beesten zijn haha, dat lijkt me wel eng.

Ik moest mijn vakantiedata al doorgeven op m’n werk en daardoor ivm het klimaat gekozen voor november. Dan stel je de kou in NL ook weer even uit en pak je evengoed de zomer in NL mee :slight_smile:

Hi Lucie, ik wil graag in april naar vietnam en in mei naar cambodja. Ben nu 24 jaar en dit is mijn kans om te reizen. Mijn planning is nog grof maar het lijkt me super om samen met een reisgenootje mooie plekken te ontdekken, de cultuur en de locals te leren kennen.

Hoi hoi,

Het liefst ga ik morgen alweer! Ben nu thuis, maar zit echt al in een dipje haha. Heb je echt pas in mei de eerste mogelijkheid om te reizen? Ik wil proberen zo snel mogelijk te vertrekken, maar dat zal voor jou misschien niet zo makkelijk gaan met je baan natuurlijk.

Een dagje strand en rustig aan doen, moet er zeker tussen zitten inderdaad. Hebben we op onze vorige reis ook gedaan! Voor die reis was ik ook in contact gekomen met reisgenootjes via dit forum. Het klikte heel goed! Ik ben trouwens 24 jaar en net afgestudeerd (Nederlands recht).

Jammer dat je bij die groepsreizen weinig vrijheid had, maar dat had ik wel al verwacht… Als je zelf gaat, kun je tenminste je eigen plan trekken of op het laatste moment toch nog even je plan aanpassen[emoji5]️. Sri Lanka zal inderdaad zeeeker te doen zijn in 3 weken. Veel afwisseling vind ik altijd fijn!

Hoor wel wat je mogelijkheden zijn! Groetjes

Hallo Lucie (en andere meiden),
Ik ben ook aan het kijken voor een vakantie in azie. heb ook gekeken naar groepsreizen, maar heb toch liever de vrijheid. heb paar keer eerder alleen gereisd, maar omdat ik de laatste keer ernstig ziek ben geworden en omdat het gezelliger en praktischer is, ga ik nu liever niet alleen. Ik ben nog nooit in azie geweest, dus heb geen voorkeur qua land. wel heb ik liefst afwisseling tussen actief, natuur en cultuur en liefst ook met watersport mogelijkheden (en vind af en toe relaxt op het strand of een wijntje drinken ook fijn). en ik kan nu max 3 weken weg (voorkeur eind april, mei, juni), wil dan eind van het jaar nog een keer 4 weken weg namelijk.
Verder over mij, ben 35 jaar, kom uit rotterdam en ben breed geinteresseerd. sport veel (zoals zeilen, surfen, hockey, hardlopen), maar ook interesse voor bijvoorbeeld fotografie, natuur, (bord)spellen spelen, roadtrips etc.
Ik hoor het graag als iemand interesse heeft, kunnen we kijken of we samen gaan reizen binnenkort.
Groet Sabrina

Hoi allemaal!
Heeft iemand al concrete plannen gemaakt? Helaas ben ik gebonden aan de periode 15 juni tm 6 juli (3weken). Ik twijfel tussen de groepsreis van kras naar zuid thailand of zelfstandig te reizen. Dus als iemand met mij mee wil? Ik hoor het graag! Andere ideeen zijn ook welkom :slight_smile:

Hey Fabienne,

Vanaf 18 juni t/m 9 juli heb ik vakantie. Ik zat te denken om naar Portugal te gaan of Bali. Thailand lijkt mij ook leuk, maar durf niet echt om alleen te gaan. Hoe lang ben je van plan om op vakantie te gaan?

Hee Yotje
Ik wil graag 3 weken op vakantie. Bali lijkt me ook wel wat! Ongeveer precies dezelfde dagen als mij dus dat moet goed komen. Waar hou je van als je op reis gaat?

Groetjes, Fabienne

Hey,
Wat ik leuk vind als ik op reis ga…de combinatie van cultuur, natuur, uit eten/terras, strand etc. Een keer stappen vind ik ook prima. Ik ben eigenlijk in voor alles en wat, behalve watersport :smiley:

Wat vind je leuk om te doen en hoe oud ben je?

Groetjes

Hoooi! Klinkt helemaal leuk. Ik denk wel dat we daarin overeenkomen. Ik hou zeker van strand maar een dagje cultuur vind ik ook leuk. Daarnaast uiteten natuurlijk, lokale dingen zien en proeven en ondernemen. Relaxen op een terras of hangen op t strand zorgt voor de afwisseling.

Ik geef je even mijn mail adres is wat makkelijker omdat ik niet altijd een melding krijg dat er een nieuw bericht is.

Heb jij ook overwogen om voor een groepsreis te gaan?

Groetjes Fabienne

Het is niet toegestaan om je emailadres te vermelden !!
groet,georgessiam Forum Admin.