Hallo
Ik ben Ine en ik ben 29 jaar. Ik wil in de 2e helft van dit jaar een mooie rondreis maken door Thailand, Laos en Cambodja. De maanden september-oktober komen mij persoonlijk het beste uit. Geen van mijn vrienden wil met me mee, en alleen is ook maar zo alleen. Voorbereiden met iemand samen is veel leuker. De vakantie begint immers al met de voorpret. Wa heb ik in gedachten? Ik vind het bijv niet erg om van te voren alleen de vlucht te boeken en evt. excursies ter plaatse te regelen. Thailand is wel mijn hoofdbestemming en Laos en Cambodja zou ik ook graag willen doen, maar dat is bespreekbaar. Ik zou ook best naar Sri Lanka of Vietnam willen. Het liefst reis ik Low/Medium budget. Ik vind het leuk als je met weinig geld toch een topvakantie kunt hebben. Maar af en toe moet er wel ruimte zijn voor een mooie excursie, lekker uit eten, een avondje op stap en wat luxer slapen. En een paar dagen strand met duiken, snorkelen, daar heb ik ook geen enkel bezwaar tegen. Verder wil ik graag wat activiteiten ondernemen zoals bijv; een wandel/trektocht, een rondrit op de fiets, een boottochtje, evt abseilen, klettersteigen, verzin maar wat leuks. Ik heb geen topconditie, maar ben wel voor veel in en ik vind het ook niet erg om tijdens deze reis wat ( beperkte) grenzen te verleggen. Cultuur opsnuiven wil ik ook zeker doen. Evenals contact maken met de lokale bevolking. Ik ben niet heel erg moeilijk met overnachtingsmogelijkheden. Ik ben al eerder in Nepal en in Marokko geweest. Geloof me, ik heb al het een en het ander gezien. Ik ben sociaal van aard, spontaan en ik maak makkelijk contact. Het liefst ga ik op reis met iemand in de leeftijdscategorie 20-35 jaar. Man of vrouw maakt me helemaal niks uit. Zo lang we ongeveer dezelfde intresses hebben. Spreekt dit je aan? Laat me dat dan weten en misschien gaan wij dan wel samen op reis eind dit jaar!
Groetjes Ine
heej ik ben ook van plan om naar thailand te gaan, bij voorkeur na de zomervakantie, ik heb alleen echt een heel klein bugdet dus het wordt voor mij wel echt zo goedkoop mogelijk, en het liefst heb ik zoiets van we zien wel waar we uitkomen, maar ik wil zeker wel de dingen doen die jij ook zei, en dat is natuurlijk veel leuker met zen tweeen als alleen. ik ben alleen wel 19 hoop dat dat je niet te veel uitmaakt?
Hoi
Ik ben persoonlijk wel voor een beetje extra’s op zijn tijd. Dus niet het goedkoopste van het goedkoopste de hele tijd. Ik heb langvoor deze reis gespaard, dus een beetje genieten en lekker lui op het strand liggen mag ook van mij. Je leeftijd is geen bezwaar, maar die extra luxe zo hier en daar, of een gids of boottochtje of andere activiteit wil ik liever niet laten schieten. Sorrie.
Ine
Hallo Ine,
Mijn naam is ferry en heb en duikschool op Koh Tao in de golf van Thailand dus als je iets wilt weten over thailand het reizen enz neem gerust contakt op. Wij bieden een duikcurcus aan 3/4 openwater met gratis bungalow incl alle duikuitrusting. en logboek en duikpas voor heel de wereld . Kom duiken Met de Whale shark
groetjes ferry uit een zon Koh Tao en al vast een fijne voorbereiding in Nederland
Hallo Ine,
Zelf ben ik ook 29, net weer single maar wil zeker niet op de bank blijven zitten! Ben aan het twijfelen of ik met een ‘singelreis’ meega of dat ik alleen rond ga trekken. Je berichtje sprak mij aan omdat dit natuurlijk ook een mogelijkheid is om op reis te gaan!
Mail anders op mijn privéadres mocht je interesse hebben: [EMAIL=“zijismeisje@hotmail.com”]zijismeisje@hotmail.com.
Hoi Ine,
Kom je uit de buurt van Utrecht? Het lijkt me leuk anders wat te drinken en live iets over je plannen te horen. Ik ben Gijs, 33 jaar. Ik heb een aardig reisbudget bij elkaar gespaard met oog op Azie. Ik wil goede keuzes maken met het geld, maar mezelf zeker geen dingen ontnemen die ik graag doen wil. Sommige avonturen zijn de kosten meer dan waard. De dingen die je schrijft spreken me aan. Ook ik wil graag fietsen, wandelen, klimmen, zwemmen, duiken enz… Vooral ook zien wat er onderweg op mijn pad komt en daar mooie dingen uitkiezen om te ondernemen. Ik had nog geen vertrekdatum vastgesteld, maar sept. bijv. bied nog veel tijd tot voorbereiden.
Ik kijk uit naar je reaktie.
Hai hai,
Ik zag dat je al een paar reacties had binnen gekregen, maar wilde toch ook even reageren. Ik zelf ben ook van plan om maar weer eens richting Azië te vertrekken. Na mijn afstuderen waar ik nu nog paar weekjes druk mee ben, kunnen de voorbereidingen beginnen. Ben niet echt een hele grote planner als het op vakantie aankomt. Dat doe ik wel in het dagelijkse leven;) Als ik vakantie heb laat ik graag de dingen op me af komen. Natuurlijk een aantal dingen moeten wel vastgelegd worden voor die tijd en routes grotendeels wel beetje uitgestippeld, maar wat mij betreft kan dat alle kanten op. Ik ben zelf bijna 29 en heb al wel wat dingetjes van de wereld gezien. Lijkt het je leuk in contact te komen dan hoor ik het wel. En zo net dan heel veel plezier op je avontuur!
Groetjes Carolien
Hallo Allemaal.
Ik heb nog steeds geen reisgenoot gevonden. Ben al wel met enkele mensen aan het mailen… Ik vind het belangrijk dat het klikt en dat we ongeveer dezelfde plannen hebben. Ik hoef alles niet tot in de puntjes geregeld te hebben, maar de grote lijnen van de reis wil ik graag wel in mijn kop hebben zitten. Binnenkort wil ik de vlucht gaan boeken en ik hoop voor die tijd al wel een reisgenoot gevonden te hebben. Dus wil je me wat beter leren kennen dan kun je me mailen op [EMAIL=“ine_scheffers@hotmail.com”]ine_scheffers@hotmail.com.
Ik kijk uit naar jullie berichtjes!!
Groetjes Ine
.
.
Hallo allemaal,
Ik herken mezelf enorm in bovenstaande posts, met name die van Ine!
Ook ik ga deze zomer op reis, en ik zit nu al (te) lang te wachten tot anderen met vage toezeggingen knopen doorhakken dus ik ben het wachten zat en wil gewoon een ticket boeken! Heb nu een optie staan en wil eigenlijk eindelijk bevestigen morgen of overmorgen. Ik wil eerst eind juni naar Cairns, de kust naar beneden naar Sydney met een tour (weliswaar duurder maar het lijkt me toch wel heel gezellig en makkelijk om mee te beginnen) die ik vanuit NL al wil boeken (ik heb er al een op het oog). Vervolgens van half juli tot begin augustus nog wat rondzwerven met evt afzakken naar Melbourne. Daarna vlieg ik naar Bangkok om daar vervolgens nog eens 5-6 weken te blijven.
Ik heb nog nooit echt gebackpackd en ben nog nooit in deze regionen geweest maar zie het wat de onwennigheid en veiligheid allemaal niet zo somber in. Ik ben ook nu nog niet van plan heel erg van de begaande paden af te wijken. Maar met name in Azie lijkt het me een stuk praktischer om niet alleen te zijn en je staat dan toch iets steviger in je schoenen. Ik wil het liefst het rondje Bangkok-Hanoi via Cambodja (of v.v.) doen. Laos durf ik niet goed alleen maar zou ik met een reisgenoot wel voor open staan. Ook Noord-Thailand of misschien een van de eilanden ten zuiden/zuidoosten van Bangkok bv spreken mij aan.
Ik hou met name van de cultuur ervaren in de simpele dingen, daarmee bedoel ik dat ik het al enorm naar mijn zin heb gehad in het verleden in een Russische supermarkt of een random cafe in NYC waar alleen maar mensen uit de buurt zaten. Simpelweg mensen kijken vind ik dus al leuk.
Alle heftige trekkings ben ik niet echt van plan maar wederom, misschien denk ik hier anders over als ik niet alleen ben.
Ik ben zelf 26 en in afwachting van het beginnen van mijn coschappen. Het voelt als nu of nooit dus ik GA gewoon ook al heb ik het allemaal nog niet precies uitgedokterd.
Dat ticket ga ik sowieso boeken in die periodes; wie herkent het verhaal en is van plan om ergens in die periodes ook in die buurt te zijn? Een start samen in Bangkok bv zou ik erg leuk vinden! Ook in OZ lijkt een reisgenootje me leuk maar ben denk ik wel van plan om sowieso die tour te doen tot Sydney.
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Groetjes
Netteke
hallo Netteke,
Mijn Naam is ferry,
Ik leef in Thailand op het eiland Koh Tao dit is in de golf van Thailand.
Wat betreft het reizen in Thailand als vrouw alleen of met zijn tweeen is er gemakkelijk. Je zal nooit worden lastig gevallen door Thaise mensen dat heeft te maken met het geloof. Ze zullen je altijd helpen waar dat kan.
Als je naar Vietnam gaat vergeet dan niet eerst je visum te regelen in BKK. En je kan erg goedkoop vliegen naar Vietnam en via Cambodia terug naar Bkk. En dan kan je verder zien wat je wil.
Mocht je nog wat informatie willen mijn e-mail is [EMAIL=“nitnoithailand@gmail.com”]nitnoithailand@gmail.com
Hoi Ferry,
Bedankt voor de geruststellende woorden. Van dat visum wist ik idd al! Ik zoek vrolijk door naar een reisgenootje…
Hoi Netteke,
Als je wilt leren duiken en je komt richting Koh Tao laat het me ff weten Nederlandse instructeurs geven je graag les
ferry
Hoi Ine, heb je al iemand gevonden? Ik heb zelf 6 weken vakantie, van 6 juli t/m 15 augustus, en ben hiervoor op zoek naar een reisgenoot. Ik herken veel in jouw verhaal, vooral over de manier van reizen! Ben zelf al in Nieuw-Zeeland en Maleisie geweest, ook twee keer in Thailand, maar nog nooit in het noorden. Ik zou graag naar Noord Thailand, Cambodja (Angkor Wat) en Vietnam willen. En dan afsluiten op een mooi eiland in Thailand (afhankelijk van het weer). Ik ben 30 jaar, woon in Nijmegen, samen met mijn vriend (die andere vakantieplannen heeft). Ik stuur je zometeen nog een mail met meer informatie via je hotmail.
Groetjes Suus
Hoi,
Leuke oproep. Ik ben zelf iemand van 32 jaar die ook van reizen houdt. Alleen reizen is niks voor mij en het liefst ga ik voor 2 maanden weg. Lekker rondreizen. Azie is super. Zelf ben ik al in Thailand geweest, maar heb alleen de zuidkant bekeken. Het liefst ga ik weg in okt/nov.
Ik ben vrij makkelijk in de omgang, maar ik geef wel aan wat ik wil.
Het is gewoon belangrijk dat het klikt, dat je het gezellig hebt. Natuur, cultuur, actief bezig zijn en natuurlijk af en toe relaxen.
Spreekt dit je aan of heb je nog vragen, dan schroom niet,
groetjes saskia
Hallo,
Ik vroeg mij af of jullie inmiddels al concretere vakantieplannen hebben of nog beter jullie je reis al geboekt hebben? Ik ben zelf 33 jaar oud en ik wil/ga in het najaar weer op reis. Op dit moment zit ik te denken aan Azië en of eventueel Zuid Amerika. 3 jaar geleden ben ik een half jaar naar Australië en Nieuw Zeeland geweest. Ik heb alleen gereisd, een geweldige tijd gehad. Echter nu zou ik graag samen met iemand gaan reizen. Ik ben zelf iemand die gemakkelijk in de omgang is en niet zoveel eisend is.
Spreekt jullie dit aan, let me know!
Groeten,
Arie
Hoi,
ik ga eind dit jaar naar Azie, begin in Thailand. Het leuke is om zo min mogelijk vooraf te plannen. Ben zelf al meerdere malen wezen backpacken in Australie, maar dit was echt te kort Dus nu ga ik een jaartje door Azie, Australie, NZ, Fiji enz. Lekker low budget, veel liften (oftwel samen reizen), veel ondernemen en zo veel mogelijk genieten.
En ach, wat is luxe? vorige keer een vette limo gehuurd, halve dag door Melbourne en omgeving gereden onder het genot van heerlijke champagne, uiteindelijk op vleigveld afgezet…koste slechts een paar tientjes…als je dat deelt met meerderen kost luxe bijna niks.
En en met een beetje creativiteit kan je altijd luxe voor weinig/niks krijgen
Eidereen die eind dit jaar ook richting Azie / Australie gaat; succes met alle voorbereiding. Ik heb mijn ticket inmiddels geboekt en kan nu niet meer terug hahaa
Hallo allemaal
Hier ben ik weer. Nog steeds alleen, zonder reispartner. Ook ik heb inmiddels mijn vlucht geboekt. Ik vertrek 9 sept en kom 21 okt terug. Mochten er nou mensen precies die periode ook in Thailand rondwandelen ( ik begin in Thailand en zie wel waar ik terechtkom tijdens mijn reis), laat dat me dan ff weten. Misschien dat we dan een aantal dagen samen op kunnen trekken. Ik heb de 1e 2 dagen wat excursies in Bangkok geboekt, gewoon om er ff in te komen. Daarna ga ik in mijn uppie verder. Heb nog geen concrete plannen dus sta voor vanalles open. Mailen kun je me op [EMAIL=“ine_scheffers@hotmail.com”]ine_scheffers@hotmail.com.
Hoop van jullie te horen!!!
Ciao!
Hoi,
Ben je nog van plan om te reizen? en ben je nog op zoek naar een reismaatje?
groetjes Saskia