Rondreis (Thailand-Laos-Cabodja) begin mei tot begin juli

Hallo!

Vanaf eind april/begin mei wil ik graag gaan backpacken in Thailand voor twee maanden. En dan het liefst nog andere landen bezoeken (b.v Laos, Cambodja)
Maar ik ben een gezelligheidsdier, dus ben op zoek naar leuke reisgenootjes. En daarnaast kan je, wanneer je met meerdere personen reist, elkaar ondersteunen. Want dit zal de eerste keer zijn dat ik alleen ga reizen.
Het is natuurlijk ook prima om een deel samen te reizen, en het andere deel weer met iemand anders!
Mocht je nog vragen hebben of je wilt meer over mij weten, let me know!

Groetjes,
Lieske.

Heey!!

Ik reis ook alleen en landt 27 febr in Bali…ik denk dat ik eind april/mei in Laos of Vietnam ben, maar nog geen idee verderl.
Er is altijd de optie om ergens te meeten!

XX

Hee Lieske!

Ik heb ongeveer dezelfde plannen als jij, zowel de bestemming als de tijd! Ben pas gestopt met mijn studie en heb besloten om ongeveer vanaf begin mei twee maanden rond te trekken door Thailand (en eventueel landen daar rondom). Mijn plannen staan totaal nog niet vast, ik weet alleen zeker dat ik wil gaan en ben net mijn zoektocht naar een reisgenoot begonnen, want het lijkt me leuk om met minimaal één iemand samen te reizen. Ben jij nog steeds op zoek of inmiddels al reisgenoten gevonden? Ik hoor het wel!

Groetjes,
Mariëlle

Hai Marielle!

Wat leuk dat je reageerd! Mijn plannen zijn een beetje ingewikkeld.
Mijn plan was inderdaad ook om rond eind april/begin mei richting Thailand te gaan, en dan misschien ook omringende landen te bezoeken (Laos, Cambodja, Vietnam etc). En hier dan twee maanden over te doen. Alleen mijn ouders zijn als de dood…
Dus ik heb een compromis gesloten… Ik ga eerst van 9 maart tot 14 maart alleen naar Madrid! Slaap in Hostels en heb de lonely planet-guide al goed bestudeerd. Ik doe echt alsof ik een weekje ga “backpacken”. En als alles goed gaat, en het bevalt me goed, dan ga ik verder met Thailand plannen! Klinkt misschien een beetje raar, maargoed, bezorgde ouders… Wat doe je er aan!
Maar mocht ik naar Thailand gaan, dan wil ik inderdaad ook erg graag een reismaatje! Want ik denk wel dat ik dat nodig heb. Een persoon waar ik op kan steunen en waar ik gezellig mee kan opschieten!
Maar weet jij al ongeveer wanneer je wilt vertrekken etc? En voor hoelang je weg wilt?
Ben benieuwd!

Groetjes, Lieske.

Hoi!

Haha, het verhaal bezorgde ouders komt me heel bekend voor! Die van mij vonden mijn plannen eerst helemaal niets, nu mag ik dan uiteindelijk, maar wel onder de voorwaarde dat ik iemand heb om mee samen te reizen. En eigenlijk hebben ze daar ook wel gelijk in; het is waarschijnlijk veiliger en zo. En nog een stuk gezelliger ook. :slight_smile:
Ik was van plan eind april/begin mei te vertrekken en dan voor een week of 8. Wat ik precies wil zien en doen ligt nog helemaal niet vast, dat moet ik nog een beetje uitzoeken.
Madrid klinkt overigens ook niet verkeerd! Veel plezier daar in elk geval en laat het dan nog maar even weten wat je met je Thailandplannen doet! :slight_smile:

Groetjes,
Mariëlle

Het stomme aan ouders is dat ze inderdaad altijd gelijk hebben! Het is inderdaad ook veiliger om samen te reizen, maar een goed reismaatje vinden is niet heel makkelijk!
Als ik ga, wil ik ook rond eind april/begin mei die kan op gaan, dus wat dat betreft zitten we op dezelfde lijn! En ook ik wil voor ongeveer 8 weken!
Ik vertrek de 9e voor een week naar Madrid, dus zal je inderdaad laten weten hoe dat is verlopen!
En of Thailand doorgaat, maar grote kans van wel hoor!!!
Die Aziatische cultuur trekt me enorm namelijk!
Je hoort nog van me,

Liefs, Lieske.

Nou …ik ben nu in Indonesie en het valt allemaal reuze mee!
Mijn ouders hadden hetzelfde en ik was erg bang door hun, maar de mensen zijn behulpzaam en erg aardig…
Je moet natuurlijk wel opletten en niet alles vertrouwen etc, maar dat lijkt me logisch!
Ik heb best veel mensen al gesproken die door heel azie alleen hebben gereist en zij hebben geen negatieve ervaringen!
Ik ben vanaf 10 maart in Thailand.Bangkok eerst…wat jullie??

Kuss

hai Lisa,

Fijn om te horen dat je nog geen negatieve verhalen hebt gehoord! Dat stelt mijzelf ook wel gerust! Ik zit nu in Madrid, en ga morgen weer naar huis. Alles is goed gegaan, dus ik denk dat ik maar eens concrete plannen moet gaan maken voor Thailand! Vind het wel eng hoor!
Maar hoe gaat het sociaal contact maken bij jou? Spreek je gemakkelijk met mensen, en trek je daar dan ook voor een paar dagen mee op?
Het is nu natuurlijk al 10 maart geweest, dus je bent al in Bangkok!!! Mijn plan is om begin mei die kant op te gaan, dus ik vrees dat we elkaar mislopen qua plannen…

Groetjes!

Hoi Lieske en Marielle,

Ook ik ben van plan om in april te vertrekken naar Azie voor ongeveer 8 weken. Ik ben net terug van 7 weken Ghana in Afrika en het reizen is me erg goed bevallen. Het lijkt me erg gezellig en leuk om een reisgenootje(s) te hebben om toffe dingen mee te doen en ben dus benieuwd hoe jullie plannen er nu voor staan…:slight_smile: Mijn plan was om naar Thailand te vliegen en vanuit daar ook naar Laos en Cambodja te gaan.
Groetjes Sanne

Hoi Sanne,

Wauw! Rondreizen in Ghana. Jij hebt lef! Is alles goed gegaan. Geen vervelende dingen meegemaakt?
Ik wil ook voor twee maanden gaan reizen in Azie. Beginnen in Bangkok, dan naar het noorden, via Laos naar Cambodja en dan weer terug naar Bangkok. Alleen ik wil begin mei vertrekken… Of misschien half mei. Dus weet niet of je aan mij een goed reismaatje hebt! Balen, want onze plannen zijn ongeveer hetzelfde!!!
Groetjes!

Hee meiden!

Wat leuk om al jullie berichten te lezen, ik zou het namelijk ook leuk vinden een reisgenootje te vinden voor Thailand en omliggende landen. Ik ben momenteel al 3,5 maand aan het reizen door Australie en Nieuw-Zeeland, dit heb ik deels samen en deels alleen gedaan en beide bevalt me erg goed! Maar voor Azie lijkt het me toch leuker om in ieder geval een deel samen te reizen, vooral ook vanwege het verschil in cultuur etc.
Ik heb nu een ticket staan voor 30 april naar Bangkok, dan wil ik in ieder geval de maand mei (en misschien langer) in Azie reizen… Zo te horen sluit dit aardig aan bij de plannen van jullie… Dus mochten jullie interesse hebben dan zou ik het superleuk vinden om wat van jullie te horen.
Ik zal even kort iets over mezelf vertellen: ik ben Marit, 22 jaar en heb afgelopen jaar mijn bachelor aan de uni in Utrecht gehaald :slight_smile:
Ik kan hier niet altijd op internet, maar ik kan wel mijn mail op mijn telefoon checken, dus mocht mijn verhaal je/jullie aanspreken dan kan je me altijd mailen, mijn e-mailadres is: maritmathijsen@gmail.com!

Groetjes vanuit Oz!

Hee Lieske,
Alles is goed gegaan, was een super ervaring. Heb ook vrijwilligerswerk daar gedaan. Allemaal erg goed bevallen, moet nu erg wennen aan de weinige uurtjes zon in NL!
Ik denk zelf aan eind april vertrekken, maar begin mei is ook geen probleem. Ik heb nog geen ticket geboekt…

Hoi,

Ik sluit me hier ook even bij aan :slight_smile: Ik wil begin mei voor 3 weken naar Thailand en ga alleen heen. Natuurlijk gezellig gezellig om daar mensen te ontmoeten. Ik begin met een paar dagen Bangkok, wil graag naar Chiang Mai en nog wat relaxen op een mooi strand :slight_smile: verder heb ik nog niet echt vaste plannen gemaakt.
Ben benieuwd wie er rond die periode in Thailand is, misschien kunnen we een stukje van de reis samen reizen.

Groetjes Linda

Dit klinkt allemaal wel heel erg leuk!! Zoiets maakt me wel erg nieuwschierig. Zoeken jullie nog meer reisgenoten?? Ik kan er alleen niet uithalen hoe oud jullie zijn en welke omgeving jullie komen… Ik zou ook wel voor een klein maandje naar thailand willen lijkt me prachtig! Vindt alleen te eng om alleen te gaan. Ben benieuwd naar jullie plannen! Groetjes denise (23 jaar)

Hoi Denise,

Tuurlijk, juist gezellig als er meer mensen gaan. Niet iedereen zal ook dezelfde route afleggen. Ik ga ook voor het eerst alleen & backpacken. Vind t ook wel spannend, maar lijkt me ook een erg leuke ervaring.
Ik wil 3 mei naar Bangkok vliegen, daar een paar dagen blijven, verder naar Chiang Mai en eindigen met een paar dagen relaxen op een leuk eiland. Alles daartussen is nog open.

Ben 28 jaar en kom uit Wieringerwaard (bij Schagen, kop van Noord Holland).

Groetjes Linda

Leuk linda! Heb je ook al geboekt? Al meer reisgenoten gevonden? Lijkt me erg leuk en spannend dat je alleen gaat zeg haha ik woon in alkmaar, dichtbij dus;) ik vraag me af wat voor budget ik voor zoiets moet hebben weet jij dat? Groetjes denise

Nee, heb nog niet geboekt, maar dat wil ik wel één dezer dagen doen. Heb er nu wel echt zin in, dus wordt tijd om te boeken.
Ben eigenlijk sinds gister aan het kijken voor reisgenootjes, maar er gaan echt heel veel mensen heen :slight_smile: Er is ook een groep op facebook vanuit hier voor mensen Thailand plannen, zit in een ander topic hier. Als je facebook hebt, kan ik je misschien ook wel toevoegen, moet ik even kijken hoe dat werkt.

Het budget kun je volgens mij zo gek maken als je zelf wilt. Tickets kosten rond de 600 euro met 1 overstap. Ik probeer zelf wel low budget te gaan en heb gelezen dat je met 25 euro per dag echt prima uit kunt komen.

Wanneer zou je heen willen?